Golden oldies

Booka

CEO
Crowdfunder FE
Waar zitten de liefhebbers van de jaren 50/60/70 muziek?
Vroeger mag ook, uiteraard ;)

Ik heb een enorm breed smakenpallet m.b.t. muziek, maar de 60s/70s staan toch op nummer 1.
Sam Cooke, Dire Straits, Bobby Vinton, Stones, Four Tops, Dion & the Belmonts, Tom Jones, Elvis, Stevie Wonder, Diana Ross & The Supremes, The temptations, The Animals,... Ik kan zo nog een tijdje doorgaan.

Laat ze maar komen, die tijdloze schijfkes :love:


 
Interessant topic: veel van de muziek die ik graag beluister situeert zich in deze periode, vooral dankzij Blues en rock`n roll. Alle grote meneren van die stijlen zitten in die periode natuurlijk.
En jaren 70 voor groepen als Pink Floyd en Deep Purple, de gekende rockgroepen. Blijven voor mij toch unieke periodes.
Ook de opkomst van de synthesizer maakte de jaren `70 tot een bron van `nieuwe` muziek. Met mooie doorlopers naar de jaren 80.
Over de kledij van die periode gaan we natuurlijk wel zwijgen. :p
Ook de jazzy/big band/swing night club muziek uit de jaren 50 hoor ik eigenlijk graag, alhoewel ik weinig echte namen weet uit die tijd. Buiten dan de echt grote gasten, Frank Sinatra, Dean Martin,

Het instrument dat ik wel het hardste mis in muziek nu is de Hammond-orgel. Dat vind ik nog altijd een van de meest warme en best klinkende instrumenten aller tijden.

John lee hooker


en om een of andere reden vind ik dit een van de mooiste liedjes ooit gemaakt, alhoewel het een genre is dat dus niet direct bij mijn meest geliefde muziek hoort:
Brotherhood of Man - Save your kisses for me (1978) - YouTube
 
Een heel grote oldies liefhebber hier, vooral '50's en '60's. 70's iets minder maandag is eerder omdat mijn voorkeuren uit de periode eerder aansluiten bij mijn smaak in (hard) rock.
Ook het nog oudere werk, bigband en swing 😍
 
Voor mij mag het wat psychedelischer zijn.

George Clinton met Funkadelic.

Hell yeah.

Je hebt natuurlijk de echt bekende (psychedelische) classics als The Doors en Jefferson Airplaine. Ik denk dat we met deze thread die richting opgaan? Anyway, ik ben altijd koppig, dus hier wat classics die minder gekend zijn bij het grote publiek (maar toch vrij bekend zijn). Dit zijn enkel singles, check zeker de volledige platen.

Love - Forever Changes

July - July

Strawberry Alarm Clock - Incense & Peppermints

13th Floor Elevators - 13th Floor Elevators

The West Coast Pop Art Experimental Band - Part One
https://www.youtube.com/watch?v=KRW97QbuZ6A
 
Nog wat toppertjes:



Otis Redding 😍

Ik heb hem dit jaar zelf op twee gezet in mijn Tijdloze. Prachtig nummer.

Ik ben trouwens een grote liefhebber van Motown en als er nu één label is die een patent hebben op wat we nu golden oldies noemen zijn zij het wel.

Deze moet alicht mijn favoriete zijn en geschreven door Marvin Gaye trouwens!

 
Terug
Bovenaan