Giro d'Italia 2025

Ik ben in het verleden al regelmatig kritisch geweest op Van Aert, maar dit heeft hij echt geweldig gedaan gewoon. Ik hoop van harte dat hij dat beetje extra dat de afgelopen tijd ontbrak terug kan vinden in zichzelf, en terug meer kan winnen.

Ik heb de koers niet kunnen zien maar ik kan me inbeelden dat UAE lange stukken voor Ayuso reed om Rogli verder op afstand te krijgen waardoor Del Toro niet meer voorsprong bekomen heeft in het klassement?

Vreemd genoeg begon UAE pas echt te rijden voor Ayuso toen Del Toro Bernal er afgooide op die laatste strook bergop (voor de finish strook). Die ganse groep daar achter heeft eigenlijk redelijk passief gereden terwijl ze er allemaal baat bij hebben om Roglic op zoveel mogelijk achterstand te zetten.

Ik denk dat ze echt hebben gewacht tot ze voorbij die laatste helling waren vooral ze begonnen te rijden gewoon allemaal schik om krachten te verbruiken die ze dan te kort zouden kunnen komen.

Nu zelfs toen die groep echt begon te rijden en er verschillende renners kopwerk deden dan nog kwamen ze geen meter dichter bij Del Toro wat aangeeft hoe snel die reed.

Ben er zeker van dat Wout nu hij wat uitgeziekt is elke dag beter gaat worden, zeker nu morgen de eerste rustdag al daar is.
Kan ook een klein voordeel zijn nu hij veel tijd verloren heeft en zo toch wel meer vrijgeleide gaat krijgen van het peleton om voor etapewinst te kunnen gaan.
Ik wil toch even mijn eigen citaat over Wout aanhalen toen velen hem hier ook al afschreven.
Hij zou halverwege de Giro gaan afstappen of moeten gaan knechten en zou niet beter worden in de Giro.
Bewijs is geleverd vandaag😛

Het is een toptalent natuurlijk. Waarom zou het niet kunnen?

De Giro moet natuurlijk wel nog beginnen. Echt veel moordende bergritten zijn er niet dit jaar maar ze komen er wel. Dus moeilijk om te voorspellen hoe zo'n jonge gast de laatste dagen van een GT gaat doorbrengen.

Al hoeft zijn leeftijd geen probleem te zijn natuurlijk Ayuso is amper ouder en ook Pogacar won al GTs op die leeftijd.

Vooral benieuwd wat UAE gaat doen. Die staan nu met 4 renners voor Roglic. Vandaag zag je toch dat McNulty en Yates moesten knechten voor Ayuso dus er lijkt toch een hierarchie te zijn maar waar gaan ze Del Toro nu zetten? Ja kan de leider toch niet laten knechten voor de 2e?
Klopt idd.. en Remco was 22 jaar toen hij de Vuelta won in 2022.

Hij zou halverwege de Giro gaan afstappen of moeten gaan knechten en zou niet beter worden in de Giro.
Voor hetzelfde geld stapt hij morgen af omdat zijn knie pijn doet, hij geen risico's wil nemen en concentreert hij zich op de Tour.

Ik denk dat als hij deze Giro niet uitrijd hij niks te zoeken heeft in de Tour, en dat bedoel ik niet slecht.
Wout is een renner wat veel competie kilometers nodig heeft om goed te zijn.
Supertalenten zoals Mvdp en Pogi hebben dit minder nodig.
Wout is natuurlijk ook een talent anders heb je niet zo’n erelijst maar hij moet er harder voor werken en meer voor laten als de 2 bovengenoemde.

Potverdekke... slechte dag om de koers te moeten missen :tongue:

Wat een fantastische overwinning voor Wout. Hier dan, op die aankomst, al dat volk. Die ontlading was alles. Fantastisch toch als mens dat je zoiets ook meteen met je vrouw en kinderen kan vieren.

Wat een wilskracht. Dit was een weekje geleden toch ondenkbaar.

Voor het klassement zou dit wel eens een hele interessante Giro kunnen worden :)

Wie had er Del Torro van het begin in zijn sporza manager team? Ik denk dat iedereen hem nu wel zal inbrengen
Van dag 1, denk wel niet dat hij het roze zal kunnen houden tot het einde. Verwacht dat op de echte klimritten hij het net niet haalt.

Nu nog wachten tot Pello begint te presteren, misschien in week drie?
Screenshot 2025-05-18 at 22.00.51.png

Laatst bewerkt:
Ik heb de koers jammer genoeg niet kunnen zien, was Del Toro zo sterk ?
Ik weet dat Del Toro zeker heel goed kan klimmen , maar verwacht dat Ayuso hem wel nog op zijn plaats zal kunnen zetten. (Zonder de rit van vandaag gezien te hebben)

Ik was wel heel blij toen ik de uitslag zag van de rit ! De druk is nu wel van de ketel.
Hopelijk kan hij Kooij nu ook eens een mooie lead-out geven, dan is zijn giro meer dan geslaagd denk ik .

Ik wil toch even mijn eigen citaat over Wout aanhalen toen velen hem hier ook al afschreven.
Als er één renner is waarvan je dit verwacht is het toch Wout wel imo. Een zekerheid was het niet na de afgelopen maanden maar bij Van Aert weet je wel dat er een realistische kans is dat hij beter wordt (tov de rest) naarmate zo'n ronde vordert. De meeste renners die niet 100% aan de start van een grote ronde komen zakken alleen maar verder weg, er zijn er zelfs genoeg die wel aan 100% starten die halfweg week 2 met moeite nog pap kunnen zeggen.

Wout heeft de afgelopen week ook een aantal keer slim losgelaten denk ik. Thijs Zonneveld sprak na de finish nog over het feit dat hij een aantal dagen geleden nog loste uit een peloton van 120 man maar dat was volgens mij niet omdat er daar 119 beter zijn, dat is gewoon weten dat het toch niet voor die dag is en dan maar krachten sparen.

Ik verwacht Wout toch nog wel een paar keer mee in de vlucht deze Giro. Staan nog een aantal mooie vluchtersetappes op de planning. De tijdrit van dinsdag zou op parpier terug richting Tarling moeten vallen, zeker met die archi-slechte, 1ste tijdrit in het achterhoofd maar 0% kans heeft hij niet.

Ik verwacht Wout toch nog wel een paar keer mee in de vlucht deze Giro. Staan nog een aantal mooie vluchtersetappes op de planning. De tijdrit van dinsdag zou op parpier terug richting Tarling moeten vallen, zeker met die archi-slechte, 1ste tijdrit in het achterhoofd maar 0% kans heeft hij niet.
Wout die een Degendtje doet in de finestre rit zou de kers op de taart zijn

Deze commentaar op HLN vind ik ne leuke (*cynisme*)

VA wint een rit in de giro
"Fantastische overwinning van Van Aert. 20km wiel zuigen en er dan uitkomen. Wat een grote kampioen." :rofl:

VA trouwens in zijn interview
"Ik mocht niet overnemen. Hij is een concurrent voor mijn ploegmaat (Simon Yates)"

Lekker boeien of ie in het wiel hing bij een geweldige sterke Del Toro,
emotionaliteit in Wout interview geeft gewoon aan dat ie van verschrikkelijk ver komt, top kerel! :love2:

Je moet eigenlijk al belg zijn om hem dit niet te gunnen, wat een absoluut klootjesvolk zijn wij toch!

En del toro die wint de giro, hoe sterk was die zeg.
Hij is verre van een pannekoek, maar in de bergen gaat hij doorzakken. Top-tien behoort tot de mogelijkheden, dat wel.
Ik vond de podiumceremonie nogal vreemd, Del Torro z'n gezicht stond op onweer? Ok je wint de rit niet maar je draagt toch maar mooi die trui als GC renner.
Tweede worden achter VA. Natuurlijk doet dat zeer.
Grapje, hé, vooraleer ik de wind van voren krijg.
Voor hetzelfde geld stapt hij morgen af omdat zijn knie pijn doet, hij geen risico's wil nemen en concentreert hij zich op de Tour.
Pls no. Laat dat knechten bergop achterwege. In een sprintfinale tot daar nog aan toe.
Sprints aantrekken voor Kooij en voor de rest zijn eigen gang gaan.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan