Giro d'Italia 2023

't Is ook wel gewoon echt een slecht parcours hé, Wie zet er nu 2 overgangsritten in een weekend net voor een rustdag. Op vandaag hoort een echte bergrit hé.

Dat gezegd zijnde, covid heeft deze Giro natuurlijk verpest, maar de renners die overblijven staan nu eenmaal ook niet echt bekend als zotte aanvallers. Zet een Landa hier bij en er was al veel meer gebeurd deze Giro.

Wie zet er nu 2 overgangsritten in een weekend net voor een rustdag.

Dat verwonderd me ook wel. Weekends zijn toch de dagen met de meeste kijkers, het slot weekend zit je al vast met je parade door de hoofdstad dat je dan dit serveert in je beste weekend snap ik ook niet goed.

Je staat natuurlijk ook met je overgebleven 3 favorieten binnen de 22". Is niet zoals de Vuelta waarbij Evenepoel halfweg al minuten voorlag en Roglic en co niet anders konden dan aanvallen.

Dat Roglic en Thomas naar elkaar kijken is natuurlijk niet onlogisch. Maar het probleem is een magere tweede en derde lijn. Normaal zou je van die mannen moeten verwachten dat die wel iets proberen waardoor je een kettingreactie krijgt.

Vrijdag had gekund, maar vandaag en gisteren nodigen idd niet echt uit voor een aanval. Al bij al niet echt een fantastisch parcours in die 2e week. Daarbij komt ook nog eens dat die 3e week héél zwaar is en renners bijgevolg liever wat sparen. Zeker omdat veel renners nog op een zakdoek staan.

En het deelnemersveld is momenteel ook niet meer van die aard om veel spektakel te verwachten inderdaad. Het zal wachten zijn op de laatste dagen.

Alé jong Karsten. Moet Pinot hier echt 30 seconden gaan verliezen voor iemand die absoluut nooit in de top 10 van het klassement eindigt terwijl Pinot daar misschien wel in eindigt.

Even opgezocht en om aan te tonen dat het armoede troef is bij de klassementsmannen (ze hebben natuurlijk verzachtende omstandigheden met het slechte weer en de derde week in aantocht), volgens PCS zou Evenepoel nog altijd de lijst toppen van vergaarde UCI-punten deze Giro:

Remco: 522
Thomas: 327
Roglic: 235
Almeida: 212
Armirail: 122

Als Thomas morgen de rit zou winnen en het roze overnemen, dan gaat hij over Remco met 527 UCI-punten.
Mocht Remco er nog hebben ingezeten en het verloop van de tweede week was hetzelfde gebleven, dan had hij ong. 680 punten.

gaat die klimtijdrit nu plaatsvinden op de voorlaatste dag, was enorm veel te doen rond logistieke aspect (motor er achter met assistentie, niet genoeg plaats voor alle renners, etc), en uiteindelijk al effe niks meer rond gehoord? Of heb ik dat nieuws gemist? :unsure:

gaat die klimtijdrit nu plaatsvinden op de voorlaatste dag, was enorm veel te doen rond logistieke aspect (motor er achter met assistentie, niet genoeg plaats voor alle renners, etc), en uiteindelijk al effe niks meer rond gehoord? Of heb ik dat nieuws gemist? :unsure:
met het formaat van het huidige peloton mag dit toch geen probleem meer zijn:unsure:

Dat Roglic en Thomas naar elkaar kijken is natuurlijk niet onlogisch. Maar het probleem is een magere tweede en derde lijn. Normaal zou je van die mannen moeten verwachten dat die wel iets proberen waardoor je een kettingreactie krijgt.
Is dat zo? Die mannen zijn klassiek vooral bezig met hun 5de, 6de, 7de plaats te consolideren. Die weten ook allemaal dat het podium toch wel vast ligt (Roglic, Thomas, Almeida... niet per sé in die volgorde). Al de rest staat dicht genoeg op elkaar om nog posities te verschuiven. Caruso en Carthy hebben overigens wel geprobeerd maar het basistempo wordt gewoon zoals in de goeie oude Sky tijd zo hoog gelegd dat niemand nog kán/wil versnellen.

Zelfs moest Evenepoel hier wel nog bij gezeten hebben, het koersscenario was hetzelfde geweest. Tenzij Remco hier 2 minuten gehad zou hebben, maar die had hij niet.

Ik vind dit compleet logisch koersgedrag van Roglic, Thomas en Almeida. Zij konden tot hiertoe weinig winnen maar vooral veel verliezen.

Terug
Bovenaan