Giro d'Italia 2023

Je wil niet speculeren maar zegt wel dat je denkt dat er meer aan de hand is. Zoals wat? Voorbeelden?

Ganna en co zijn toch ook uit de Giro gestapt na een positieve test?
Heb je Remco gezien net na de finish?
Hij zag er uit alsof hij Parijs-Brussel heeft gereden in barre omstandigheden.
Dat in vergelijking met Thomas op de stoel was immens.

en het een uiterst slecht idee is om zwaar te sporten met corona?

Het is geen probleem om zwaar te sporten als je geen symptomen hebt (dokters raden dat ook niet meer af, het wordt zoals een ander normaal virus behandeld). Ook waarom het coronaprotocol vorig jaar is aangepast voor asymptomatische renners (en waarom bijvoorbeeld Guillaume Martin in de Tour of Ayuso in de Vuelta zonder problemen doorreden).

Ik ga er dus wel vanuit dat hij zich echt niet 100% voelde en er dus inderdaad geen risico's worden genomen.

Wat wel ontzettend onverantwoord is, is renners met 39 graden koorts laten starten, zoals Zoccarato gisteren. Zo een teams zouden gestraft moeten worden. Ronduit gevaarlijk, maakt niet uit of het covid is of niet.

Laatst bewerkt:
Heb je Remco gezien net na de finish?
Hij zag er uit alsof hij Parijs-Brussel heeft gereden in barre omstandigheden.
Dat in vergelijking met Thomas op de stoel was immens.
Ik ga akkoord dat hij er slecht uitzag. Maar 't is wel een scheve vergelijking, je vergelijkt hier een renner vlak na de finish met iemand die al een kwartier ofzo kon bekomen van zijn inspanning.

Damn, dit is balen.

Ik dacht nog bij die helikopter gisteren: Remco, doe je mondkapje aan.
Het kan ook gebeurd zijn bij het onderzoek voor zijn twee vallen, misschien moest hij naar het ziekenhuis daarvoor (al denk ik van niet).
Maar het kan via veel plaatsen en momenten gebeurd zijn uiteraard.

Mijn buikgevoel zegt dat er meer aan de hand is, maar ik wil hier niet gaan speculeren.
Afwachten en zal wel duidelijker worden.
Meer aan de hand zoals? :unsure:

Ik vond Remco er al belabberd uit zien op het startpodium daarstraks... dikke ogen, precies slechte geslagen oid. Zonder tegenbericht interpreteer ik dit als Remco is gewoon slechter geworden na de rit en is in de loop van het avond koorts beginnen maken (of iets dergelijks)... meer zoek ik daar niet achter. Als het zo is dat hij nu koorts heeft (of zich écht slecht voelt) kan je beter gewoon zeggen "het stopt hier" ipv morgen nog een heel circus te gaan opstarten met persmomenten en al die aandacht met de roze trui om dan dinsdag na 20km af te stappen, wat heb je daar aan?

En als hij zich nu slecht voelt en tegen dinsdagochtend zich wat beter voelt, dan nog kan je je de vraag stellen of dat wel een goed idee is van verder te proberen rijden. Sowieso wordt je nooit beter in een ronde van 3 weken... als je dan ook nog je rustdag moet gebruiken om virussen af te vechten in plaats van te goeie te herstellen dan stopt het gewoon.

Er zijn nog genoeg andere koersen dit jaar, hier tegen beter weten in nog een week blijven verder rijden tot ge vrijdag dan toch een patat van hier tot in Rome krijgt heeft geen enkel nut.

hadden beter gewacht tot morgen om het nieuws te brengen . Dit is qua timing niet ideaal . Zeker ook niet voor communicatie met de pers .
Snap ik ook niet. Men had gerust kunnen wachten tot morgen of tot dinsdagmorgen om het nieuws te brengen. Wie zegt dat hij dinsdag zich nog ziek voelt? Waarom moet dat zo halsoverkop gebeuren?

Ik ga akkoord dat hij er slecht uitzag. Maar 't is wel een scheve vergelijking, je vergelijkt hier een renner vlak na de finish met iemand die al een kwartier ofzo kon bekomen van zijn inspanning.
Eagle was me sneller af met de foto.
Na een TT mag je er niet fris uitzien, maar die mannen herstellen enorm snel en Remco op de stoel zag er allesbehalve deftig uit gelijk een Thomas.

Mensen kap eens allemaal met die onnozele reacties van "ze hadden moeten wachten tot morgen of overmogen."

Kijk aub naar die foto van @Eagle` hierboven. Duidelijker kan haast niet hè.

Kan zijn natuurlijk dat hij nu 39°C koorts heeft ook. Dan is het natuurlijk wel verantwoord om er meteen mee te stoppen. Dat weten we niet. Na een zware inspanning kunnen de symptomen van ziekte soms heel snel opkomen.

Meer aan de hand zoals? :unsure:

Ik vond Remco er al belabberd uit zien op het startpodium daarstraks... dikke ogen, precies slechte geslagen oid. Zonder tegenbericht interpreteer ik dit als Remco is gewoon slechter geworden na de rit en is in de loop van het avond koorts beginnen maken (of iets dergelijks)... meer zoek ik daar niet achter. Als het zo is dat hij nu koorts heeft (of zich écht slecht voelt) kan je beter gewoon zeggen "het stopt hier" ipv morgen nog een heel circus te gaan opstarten met persmomenten en al die aandacht met de roze trui om dan dinsdag na 20km af te stappen, wat heb je daar aan?

En als hij zich nu slecht voelt en tegen dinsdagochtend zich wat beter voelt, dan nog kan je je de vraag stellen of dat wel een goed idee is van verder te proberen rijden. Sowieso wordt je nooit beter in een ronde van 3 weken... als je dan ook nog je rustdag moet gebruiken om virussen af te vechten in plaats van te goeie te herstellen dan stopt het gewoon.

Er zijn nog genoeg andere koersen dit jaar, hier tegen beter weten in nog een week blijven verder rijden tot ge vrijdag dan toch een patat van hier tot in Rome krijgt heeft geen enkel nut.

Ik denk dat MrCipo met "meer aan de hand" juist gewoon bedoelt dat hij zich waarschijnlijk echt wel ziekjes voelt, en dan is het zoals jij zegt gewoon logisch om er mee te kappen.

Vorig jaar in de Vuelta werd toch nog rekening gehouden met de virale lading? O.a. Ayuso reed toen nog met een positieve test door. Hoe zit dat in deze Giro, @MrCipo? Ik vraag me ook af wat je bedoelt met “meer aan de hand”.

Evenepoel zal wel effectief symptomen hebben, anders zou hij niet de handdoek gooien op de vooravond van een rustdag.

Zag er inderdaad maar belabberd uit gisteren aan de finish.
Zeer jammer, hadden het er gisteren nog over dat corona precies terug opspookt.

De tour kan toch ook gewoon niet, nu pas ziek geworden en dan terug pieken naar juli. Of het moet echt ambitieloos zijn maar dat kan je niet als Evenepoel zijnde.

Er wordt quasi niet meer getest. Alles hangt ervan af hoe de renner zich voelt.
Als je iedereen gaat testen moet je een heel deel naar huis sturen die anders doodleuk gewoon verder rijdt.
Pas als iemand zich echt slecht voelt zal je even testen ter bevestiging.

Blijkbaar werd de hele quickstep renners/staff getest. Iets wat ik nu toch ook heel vreemd vind. Wat ga je doen als 3-4 man positief test maar niets van klachten heeft?

Het meest logische leek mij na de positieve test gisteren om Remco af te zonderen en even opnieuw te evalueren de dag nadien.
Maar dat hebben ze niet gedaan en dat zal zijn omdat hij zich echt wel slecht voelde en dat het meteen duidelijk genoeg was.

Covid komt de laatste maand toch weer wat vaker terug aan de oppervlakte. In mijn directe omgeving 3 personen waarvan ik weet dat ze positief getest hebben. Geen luchtwegen aangetast, wel heel zware griep verschijnselen.

Je gaat voor de oppergaai in de giro hè en er komen nog heel zware ritten aan. Dat wil je 100% aanvatten. Het is niet meer dan de juiste beslissing.

maar er is wel een rustdag , misschien test hij morgen negatief ?
Misschien heeft hij 39 graden koorts, slikproblemen en hoest hij momenteel de slijmen op. Who knows ..
Zelfs al is het dan negatief, rijd je dan verder?

Hij zal zich wel heel slecht voelen vermoed ik, anders vertrek je niet als een dief in de nacht.
Zo eruit stappen is toch ook anti Remco. Hij is veel maar niet dat ..

Jammer .. maar het is zo.

Mensen kap eens allemaal met die onnozele reacties van "ze hadden moeten wachten tot morgen of overmogen."

Kijk aub naar die foto van @Eagle` hierboven. Duidelijker kan haast niet hè.

Idd, ik vraag me af of degene die dat posten zelf eigenlijk sporten, want zelfs zonder koorts ben je met corona de eerste weken echt geen kloten waard op sportief vlak.

Na mijn besmetting heeft het bijna 3 maanden geduurd eer ik weer op mijn niveau zat van voor corona, terwijl ik maar een dag of 4 ziek ben geweest. En ik tijdens gewone dagelijkse dingen het totaal niet meer voelde. Maar van zodra ik op de fiets zat dan had ik precies adem tekort en vermoeide benen.

Dat zal dan ook de verklaring geweest zijn van zijn mindere dag zaterdag.
Eigenlijk enorm respect dat hij die dag dan nog zo hoog geëindigd is en gisteren zelfs gewonnen is.

Net filmke gezien, waarin hij zegt tegen zijn familie dat hij een koortsblaasje heeft. :unsure:
Hij zei dan ook tegen een journalist dat hij zich ziek voelt.
En deze ochtend heeft hij blijkbaar keelpijn en is was hij van de nacht aan het hoesten en snotteren.

Dus mmm ja zelfs al is de test negatief, ik denk dat het dan het beste is, dat hij er mee stopt.

Mijn Tao voorspelling begin vorig seizoen (toen hij nog niks deftig deed) zijn aan het uitkomen , als hij zo verder doet tenminste 😁.
Nu Remco weg is supporter ik alvast voor den Tao :tongue:

Terug
Bovenaan