Giro d'Italia 2023

Uiteindelijk was gisteren niet verrassend... vergelijk het met de die aankomsten op de Etna. Als de wind daar tegen zit rijden ze daar vaak met 40 omhoog.

Kan, ik weet het niet zeker hoor. Maar ik denk dat het net iets meer dan een half minuutje was.
Een geluk bij een ongeluk dus voor Remco en ik denk dat Leknessund het net gered heeft - Update: --> Ja dus.

Is uiteraard maar een momentopname, maar ik snap niet goed dat ie krachten verspilt gisteren aan de aankomst, en een paar dagen terug in die tussensprint, schijnbaar louter om zich "te tonen", en dit alles nu teniet gedaan wordt en je 14 seconden moet toegeven.
Dan zou ik toch eerder op economie rijden, niet te veel in kaarten laten kijken.

Wil niet zeggen dat je daardoor vandaag 14 seconden verliest, maar je daagt anderen wel uit op die manier, en bij de eerste de beste aanval moet je er dan zelf af ... ja dan krijg je vandaag toch een tikje, en de tegenstand vooral een boost.
Totaal geen man overboord uiteraard, en mss ook nog wat ingehouden/op eigen tempo gereden om morgen hopelijk te knallen.

Deze onzin kan ook weer de vuilbak in.
Gelukkig, ondanks dat ik natuurlijk voor Remco supporter, dat we dus wel strijd zullen zien. Morgen maar even afwachten hoeveel tijd hij gaat pakken. Want alles zal nu worden afgedaan als schade beperkt maar geeft voor die 3 een enorme boost.

Is uiteraard maar een momentopname, maar ik snap niet goed dat ie krachten verspilt gisteren aan de aankomst, en een paar dagen terug in die tussensprint, schijnbaar louter om zich "te tonen", en dit alles nu teniet gedaan wordt en je 14 seconden moet toegeven.
Dan zou ik toch eerder op economie rijden, niet te veel in kaarten laten kijken.

Wil niet zeggen dat je daardoor vandaag 14 seconden verliest, maar je daagt anderen wel uit op die manier, en bij de eerste de beste aanval moet je er dan zelf af ... ja dan krijg je vandaag toch een tikje, en de tegenstand vooral een boost.
Totaal geen man overboord uiteraard, en mss ook nog wat ingehouden/op eigen tempo gereden om morgen hopelijk te knallen.

Krachten verspilt? Gisteren sprinte iedereen die laatste honderd meter hoor anders kom je op een gaatje en verlies je tijd. En die tussensprint moest hij wel want Jumbo ging er vol voor doet hij daar niks geeft hij Roglic 3" kado. Dat is geen krachten verspilling dat is gewoon doen wat je moet doen. Als hij krachten wil sparen zet hij zich best elke dag in de bus dan komt hij zo fris als een hoentje aan in Rome wel op een paar uur van de winnaar.

Ik begrijp dit juist wel.

Blufpoker en toneel spelen, dat je heel erg sterk bent terwijl je last hebt van die valpartijen en een masker opzetten. Die tussensprintjes gaan hem als topsporter 0% extra krachten gekost hebben hoor (buiten de inspanning zelf natuurlijk) en die secondjes zijn extra meegenomen.

Als men dan door heeft dat hij toch niet zo goed is, dan is het eigenlijk een beetje rijkelijk laat en verliest hij best nog weinig tijd. En voor Remco is het nu te hopen dat hij nu tijdig hersteld geraakt tegen dat het echte werk eraan komt. (Question Mark)

Remco die de Giro wint zonder enige tegenstand zou ook maar een saaie boel zijn. Dus ik ben blij dat Roglic zich vandaag getoond heeft en 14 seconden terugpakt op Remco. Al bij al blijft de schade beperkt, geen kalf verdronken.

In da sprintje van gisteren zag je Remco toch ook meer zwoegen dan Roglic imo en da ging werkelijk nergens over.
Hopelijk vuelta alike naweeën van val nog, anders fameuzen tik if you ask me..

Krachten verspilt? Gisteren sprinte iedereen die laatste honderd meter hoor anders kom je op een gaatje en verlies je tijd. En die tussensprint moest hij wel want Jumbo ging er vol voor doet hij daar niks geeft hij Roglic 3" kado. Dat is geen krachten verspilling dat is gewoon doen wat je moet doen. Als hij krachten wil sparen zet hij zich best elke dag in de bus dan komt hij zo fris als een hoentje aan in Rome wel op een paar uur van de winnaar.
Gohja, met 24 in dezelfde tijd gisteren.
En ja, trek het in het belachelijke, dat is echt wat ik wil zeggen.

Meeglijden zonder per se de eerste over de streep te komen is imo ook een optie, waardoor je hier en daar een percentje "wint", want het kan daar op aan komen, zo zie ik het alvast.

Ik begrijp dit juist wel.

Blufpoker en toneel spelen, dat je heel erg sterk bent terwijl je last hebt van die valpartijen en een masker opzetten. Die tussensprintjes gaan hem als topsporter 0% extra krachten gekost hebben hoor (buiten de inspanning zelf natuurlijk) en die secondjes zijn extra meegenomen.

Als men dan door heeft dat hij toch niet zo goed is, dan is het eigenlijk een beetje rijkelijk laat en verliest hij best nog weinig tijd. En voor Remco is het nu te hopen dat hij nu tijdig hersteld geraakt tegen dat het echte werk eraan komt. (Question Mark)
Door de valpartijen snap ik het op zich wel ja, maar dat werkt toch aan twee kanten lijkt me.
En vandaag werd die dan toch es kort getest ondanks het "toneel", dus in hindsight levert dat toch niet zo veel op, maar goed, das makkelijk spreken achteraf uiteraard, dat besef ik wel.

Leknessund behoudt het roze. Het is daarom dat Evenepoel Roglic tijd heeft laten pakken hé, was strategisch. Anders moet de ploeg te snel in actie schieten. Een geslepen vos, R.EV

Leknessund behoudt het roze. Het is daarom dat Evenepoel Roglic tijd heeft laten pakken hé, was strategisch. Anders moet de ploeg te snel in actie schieten. Een geslepen vos, R.EV
Ach ja, Remco kan al zeggen dat hij een grote ronde heeft gewonnen, dus als het niet lukt deze giro is dat geen ramp meer (die druk van een ronde te winnen is weg). Dit is -of het nu aan die valpartijen loog of niet- mentaal sowieso een opsteker voor Roglic (en Ineos), dus no way dat Remco gelost had, had hij er echt bij kunnen blijven. :tongue:

Maar goed mentale opsteker of niet, het zijn straks de benen die het toch moeten doen. En oh ja: De Giro is eindelijk begonnen. De eerste troefkaarten zijn op tafel gegooid en hopelijk krijgen we nu nog 2 weken spektakel. :tongue: Ik wens geen saaie Giro te zien ..

Dat was alleszins raar... die kwamen plots vanuit het niks op en over Evenpoel recht tot op het wiel van Roglic gestoomd. Vreemd, zeker omdat ik ook niet de indruk had dat Roglic echt stil viel...
Die hebben volgens mij die beklimming gewoon veel beter ingedeeld. Toen Roglic een bom dropte, zijn die twee -zo leek het- op wattage blijven rijden.

Ik hoop dat Remco gewoon een slechte dag had maar ik ben wel blij dat de tegenstand in orde is en het dus geen one man show zal worden, nu zal het tenminste spannend zijn de volgende bergritten :)

Ik hoop dat Remco gewoon een slechte dag had maar ik ben wel blij dat de tegenstand in orde is en het dus geen one man show zal worden, nu zal het tenminste spannend zijn de volgende bergritten :)
Had je dan iets anders verwacht?
Hoe hard sommige ook denken of dachten dat het een gevalletje Pogacar ging worden is dat uiteraard niet het geval.
De tegenstand is niet naar hier gekomen om een bijrol te spelen.

Remco kan al zeggen dat hij een grote ronde heeft gewonnen, dus als het niet lukt deze giro is dat geen ramp meer

Zelfs steengoede renners verliezen soms wedstrijden en rondes. Roglic is daar zelf het beste voorbeeld van en zelf die andere Sloveen bleek vorig jaar niet incontournable.

Nu uiteraard is het kalf verre van verdronken maar Rome is nog verder dan sommige dachten. En cadeau's worden zeker niet uitgedeeld.

Tactisch geweldig slim gereden van Evenepoel. Door het gat ook net groot genoeg te laten, springt Roglic over Almeida die bij R.EV zat. Daardoor kan Evenepoel morgen meteen na Roglic vertrekken in de tijdrit en hem een geweldige dreun verkopen door hem daar in te halen :oi22:

Zelfs al heeft hij Covid, als hij geen symptomen heeft en de ploegarts geeft groen licht dan mag hij volgens mij gewoon blijven rijden?
Voor zover ik weet, is het niet meer verplicht af te stappen als je Covid hebt, zolang het geen gevaar is voor de gezondheid van de renner in kwestie?

Terug
Bovenaan