Giro d'Italia 2023

Zoals gezegd: Geen enkele echte kenner vind die biefstuk een smet op zijn carrière. Juist in tegendeel, het toont net aan dat elke topploeg gewoon de grenzen aftast en daar is ergens iets fout gelopen he. Of denk je dat Sky met enkel boterhammekes met choco rondrijden. Of Jumbo? Of Astana? Yeah right .. keep dreaming.

Contador is trouwens mijn all-time favoriet, dat was altijd een renner die 200% deed wat de ploeg hem vroeg, een fantische kerel en sportmens die leefde voor zijn sport. No fucking way dat hij bewust doping nam. Zo was hij gewoon niet. Het feit dat de ploeg hem nooit op straat gezet heeft en hem steeds steunde in die zaak, zegt volgens mij al genoeg.

Zolang de topploegen met gelijke middelen strijden (wat toch gewoon zo is) zie ik er persoonlijk geen graten in. Dan zal de beste renner nog steeds diegene zijn die gewoon 'wint'.
Ik heb die post nu al 4 keer gelezen en ik kan niet uitmaken of het serieus of ironisch bedoeld is.

Almeida :love: Wat gun ik die kerel zo hard deze Giro.

Roglic tsja, das toch wel een veeg teken hoor. Ik zou mij meer zorgen maken over het feit dat hij gewoon geen reactie in huis had, dan dat hij hier 25" verliest. Het is ook nog eens niet de eerste keer dat een ploegmaat alle kastanjes uit het vuur moet trekken voor hem. Een ploegmaat die hij zaterdag niet zal hebben.

Almeida :love: Wat gun ik die kerel zo hard deze Giro.

Roglic tsja, das toch wel een veeg teken hoor. Ik zou mij meer zorgen maken over het feit dat hij gewoon geen reactie in huis had, dan dat hij hier 25" verliest. Het is ook nog eens niet de eerste keer dat een ploegmaat alle kastanjes uit het vuur moet trekken voor hem. Een ploegmaat die hij zaterdag niet zal hebben.
Is gewoon zachtjes doodgeknepen. Halve minuut voor hij loste hing hij al tussen zijn kader.

Ik heb die post nu al 4 keer gelezen en ik kan niet uitmaken of het serieus of ironisch bedoeld is.
Ik ben begonnen over Horner, waarna een grapje is gemaakt, en die grap is dan uitgemond in Contador zijne biefstuk.
Er kan nog veel daarover gezegd worden, maar ja, dit topic gaat over de Giro. Dus we kunnen het hier beter laten voor wat het is.

1 ronde in dienst, 1 ronde voor zichzelf?
1 ronde op 90% rijden en 1 ronde op 100%.
Je weet zelf dat als je die keuze krijgt als jonge renner, waar je je ultieme piek legt.
En dan zou hij elk jaar de Giro / Vuelta moeten rijden, want als het naast elkaar gelegen GT' zijn, dan zal de verhouding in effort nog lager liggen in dienst.

Wat Van Wilder nu laat zien, met het verrichte werk voor Evenepoel in gedachten, dan is hij top-tien materiaal waard, mits hij in topvorm is en er wat geluk bij komt kijken, want er zijn enkele kopmannen weggevallen deze Giro en dan had hij geen top-tien gehaald, mocht hij voor zichzelf gereden hebben.

Je weet zelf dat als je die keuze krijgt als jonge renner, waar je je ultieme piek legt.
En dan zou hij elk jaar de Giro / Vuelta moeten rijden, want als het naast elkaar gelegen GT' zijn, dan zal de verhouding in effort nog lager liggen in dienst.

Wat Van Wilder nu laat zien, met het verrichte werk voor Evenepoel in gedachten, dan is hij top-tien materiaal waard, mits hij in topvorm is en er wat geluk bij komt kijken, want er zijn enkele kopmannen weggevallen deze Giro en dan had hij geen top-tien gehaald, mocht hij voor zichzelf gereden hebben.
Ik weet wel niet of hij zich had laten lossen in die rit naar Lago Laceno als hij voor eigen rekening had kunnen rijden. Zonder dat tijdsverlies in die ene rit stond hij nu een heel pak dichter

Ik ben begonnen over Horner, waarna een grapje is gemaakt, en die grap is dan uitgemond in Contador zijne biefstuk.
Er kan nog veel daarover gezegd worden, maar ja, dit topic gaat over de Giro. Dus we kunnen het hier beter laten voor wat het is.
Dus die post van Contador was 100% gemeend? Oh boy.

Armstrong had toch ook een knecht voor de Tour die vol zijn eigen kans mocht gaan in de Vuelta?

Armstrong had toch ook een knecht voor de Tour die vol zijn eigen kans mocht gaan in de Vuelta?

We gaan toch niet met die tijden vergelijken zeker?
Echt zowat onmogelijk om top in Tour en Vuelta te zijn hoor, zeker voor een jonge gast. Het gaat ook niet om je "eigen kans" gaan, het gaat om je eigen kans gaan als je ook zelf 100% bent en dus niet al een Tour op 100% hebt moeten rijden.

We gaan toch niet met die tijden vergelijken zeker?
Echt zowat onmogelijk om top in Tour en Vuelta te zijn hoor, zeker voor een jonge gast. Het gaat ook niet om je "eigen kans" gaan, het gaat om je eigen kans gaan als je ook zelf 100% bent en dus niet al een Tour op 100% hebt moeten rijden.
Maar als knecht kan je snipperdagen nemen

Maar als knecht kan je snipperdagen nemen

Als knecht van iemand die de Tour wilt winnen moet je 100% zijn, pieken op de Tour. Je kan dat niet een maand later een tweede piek hebben. Daar gaat het om.

Dus je gaat moeten kiezen. Ofwel kan hij zijn eigen kans gaan in de Vuelta, maar niet aan "100%", ofwel laat je hem de Giro-Tour dubbel doen met het risico dat hij niet op zijn top zal zijn voor Remco. Met wat oudere, meer ervaren knechten is dat makkelijker, met een jonge gast. Moeilijk.

Ik weet wel niet of hij zich had laten lossen in die rit naar Lago Laceno als hij voor eigen rekening had kunnen rijden. Zonder dat tijdsverlies in die ene rit stond hij nu een heel pak dichter
"Laten lossen" was dat niet. Hij had gewoon een slechte dag. Is ook duidelijk geworden door zijn woorden aan de finish die de reporters opgevangen hadden. De rit naar Fossombrone veliest hij ook 3min en de tijdrit laat hij inderdaad gewoon lopen. Hij pakt ook gewoon 6min terug in de rit naar Rivoli door in de vroege vlucht te zitten dus dat veegt zijn eerste slechte dag weg.

Van Wilder heeft zeker het potentieel om hoog te eindigen maar dan moet hij die slechte dagen ook zien te minimaliseren of zelfs weg te werken.

Een kopgroepke van 4 man. Wie gaat vandaag de overgangsrit winnen? 1 van die 4 of toch een sprinter? Iemand een gokje?
Omdat ie bijna stopt mag hij er nog ene winnen van mij: Cavendish! :tongue:

Milan zat weer zo ver. Jayco goed gedaan voor Mathews maar net te kort. Blijkbaar Dainese die wint. Cav ook veel te ver.

Terug
Bovenaan