Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Kop op sporza: Giro gaat door zonder evenepoel

en ciccone, en de gendt, en 3/4 van de lotto soudal ploeg, en buchmann, en....
Ok, maar ze kunnen we over elke kop wel gaan neuten hé ;)

Feit is dat het merendeel van de lezers toch vooral geïnteresseerd is in de opgave van die eerste naam.

koers op Eurosport zien is echt triestig :'( .. Constant diezelfde reclamefilmpjes, vreselijke annekdotes/verhalen van die Karsten.
Hoe vaak hebben we Froome al zien die berg oplopen? Of Nadal dat ballenmeisje een kus zien geven?

Jammer dat Sporza de Giro niet uitzendt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, maar ze kunnen we over elke kop wel gaan neuten hé ;)

Feit is dat het merendeel van de lezers toch vooral geïnteresseerd is in de opgave van die eerste naam.
ik vind het een beetje tekenend tbh. er zijn wel al meerdere klassementsmannen die er vantussen zijn.

Ja, aan Nibali mag uiteraard niet geraakt worden want dat is dé superdaler en die kon niets doen aan zijn val.. :thinking:

Echter Remco kan niet dalen, niet sturen, enzovoorts ... Zou mss beter stoppen met wielrennen als ik sommige commentaren hier zo lees.. :cautious:
Ik zie gewoon niet in wat Nibali met de val van Evenepoel te maken heeft. In het pak vs achterop. Allebei deden ze mss niet het slimste (i.e. in het pak afdalen en inhalen in een blinde bocht inhalen), maar dat maakt van Evenepoel niet ineens wél een goeie daler. Ik zou Nibali -als fan van het eerste uur- technisch zeker niet de beste daler noemen. Die daalt puur op lef en heeft al heel vak het asfalt gekust bergaf.

De enige die hier loopt te beweren dat Evenepoel moet stoppen met koersen, zijt gij. Sturen valt nog steeds te leren. Froome stond ook bekend als een slechte stuurman, maar heeft ondertussen al voldoende saves uitgehaald waarmee die heeft aangetoond wel met een fiets te kunnen rijden.

koers op Eurosport zien is echt triestig :'( .. Constant diezelfde reclamefilmpjes, vreselijke annekdotes/verhalen van die Karsten.
Hoe vaak hebben we Froome al zien die berg oplopen? Of Nadal dat ballenmeisje een kus zien geven?

Volledig mee eens.. helaas heeft Sporza de rechten niet en dit al tot en met 2026 dacht ik? Een geldkwestie.. zoals steeds.. helaas..

Ik zie gewoon niet in wat Nibali met de val van Evenepoel te maken heeft. In het pak vs achterop. Allebei deden ze mss niet het slimste (i.e. in het pak afdalen en inhalen in een blinde bocht inhalen), maar dat maakt van Evenepoel niet ineens wél een goeie daler. Ik zou Nibali -als fan van het eerste uur- technisch zeker niet de beste daler noemen. Die daalt puur op lef en heeft al heel vak het asfalt gekust bergaf.

De enige die hier loopt te beweren dat Evenepoel moet stoppen met koersen, zijt gij. Sturen valt nog steeds te leren. Froome stond ook bekend als een slechte stuurman, maar heeft ondertussen al voldoende saves uitgehaald waarmee die heeft aangetoond wel met een fiets te kunnen rijden.
Hij zal er wel uit leren veronderstel ik .. en dan vooral in het tussenseizoen trainingen doen met het oog op afdalingen en stuurtechniek.. Volgens een aantal kenners zal hij nooit een grote ronde kunnen winnen door vnl. zijn daalcapaciteiten.. Ik vind dat zeer voorbarig om daar nu al uitspraken over te doen.. Dat zal zich vanzelf wel uitwijzen binnen dit en een paar jaar. De inhoud en het talent om ooit een grote ronde te winnen is er alvast wel.

De combinatie Eurosport en RAI.. Ook als kijker is dat 3 weken toch echt afzien.

Hij kan en zal nog veel verbeteren op vlak van dalen en positioneren maar foutloos zal hij nooit blijven. Daar zal hij koersen en rondes door verliezen, hopelijk zonder àl te erge blessures. Voor ons wielerfans maakt het dat wel des te boeiender om te volgen.
Grotendeels mee eens met je post ..

De kans is ook groot dat hij nooit een echt goeie daler wordt, maar gisteren stond er een artikel over Bugno in de krant. Die kon ook niet echt goed dalen en ze lachten er nog mee. Plots won hij een klassieker door dan doodleuk aan te vallen in een afdaling (hij had daar hard op getraind blijkbaar). Ze hebben nog gereden gelijk gekken achter hem maar ze kregen hem niet meer te pakken ..

Dus eigenlijk kan je ook dat nog niet zeker weten hoor. ;)

Froome kon idd ook niet sturen en ineens ging bij demarreren in de afdaling van de Peyresourde:

Maar Evenepoel zal er specifiek op moeten gaan trainen.

Alles valt te trainen, maar het is vaak ook een combinatie met talent en durven (in dit specifiek geval)

Straffe prestatie van Almeida vandaag, eerlijk gezegd totaal niet verwacht van hem, toch beste van de favorieten vandaag.

Aan de andere kant moet je wel een kanttekening maken bij Yates. Rijdt Almeida hier weg omdat hij vlakweg beter was, of rijdt Almeida hier weg omdat hij nog vol voor die rit wil pushen en kijkt Yates op zijn power meter met de rest van de week in het achterhoofd?

We zullen het snel te weten komen de volgende dagen. Ik weet niet wat ze nog van weer geven in Italië maar als het mooi weer is zou dit nog wel eens een heel lelijk slot kunnen worden voor Bernal. Maar voor hetzelfde geld heeft Bernal gewoon te weinig gegeten en dat betaal je op zo'n klim gewoon cash.

EDIT: ik had de rit gemist dus daarnet naar Van Gucht gekeken... eerlijk? Ik steek precies liever mijn fingers tussen een deur :unsure:
Bernal zweeg gisteren in alle talen over zijn rug. Had hij last van de rug of had hij gewoon een mindere dag? Hij beweert het tweede. Dat is natuurlijk logisch dat hij dit beweert, want hij wil niet in zijn kaarten laten kijken. Uiteindelijk was het ook alleen Yates die hij niet kon volgen. De andere favorieten waren ook allemaal wat minder.

Morgen is het een zware rit met aankomst bergop. Maar het is wel minder zwaar dan gisteren. Dus tenzij de rug echt toast is, verwacht ik dat Bernal daar hooguit een paar seconden zal verliezen, if that ...

Als Yates (of iemand anders) nog wil toeslaan moet het zaterdag gebeuren denk ik. Als Bernal dan niet goed is, dan kan hij daar nog de ronde verliezen.

Het was gisteren ook weer de dag na de rustdag natuurlijk... voor hetzelfde geld heeft Bernal daar dit keer iets minder op gereageerd. En dan nog: zoals je zegt moest hij gisteren enkel Yates laten rijden (en Almeida maar die staat toch al véél te ver).

Yates rijdt hier wel een heel gekke ronde van Italië imo. Fietst er overal zowat tussendoor, blinkt nergens uit, er is altijd overal wel minstens 1 iemand die beter is dan hem maar aan het einde van de rit is hij eigenlijk nog de laatste man die Bernal van de eindzege zou gaan kunnen houden.

Cavagna is gemaakt voor dit natuurlijk. Wel sterk dat hij een beresterke Bettiol afhoudt. Zien of hij dat op de klim ook kan.

Echter Remco kan niet dalen, niet sturen, enzovoorts ... Zou mss beter stoppen met wielrennen als ik sommige commentaren hier zo lees.. :cautious:
Dat heeft hier toch compleet niemand gezegd. Gij leest gewoon wat ge zelf wilt..
Die moet trainen op fietsbehendigheid en afdalen. Dat is allemaal te trainen hé.

Sorry maar als ge niet ziet dat dat gedoe gisteren nogal gepruts was...En op de gravel vorige week was nog ne graad erger...
Waarom Nibali daar dan wordt bijgehaald ontgaat me wel.

De vogel is gaan vliegen. Zou me verbazen moesten ze hem nog terugpakken
Ik ben verbaasd :unsure:

Klimmetje teveel voor Cavagna.

Knappe zege van onze vriend Bettiol. Verdiend voor zijn sterke Giro.

En hij rijdt gewoon zo weg van DQS ség :unsure:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan