Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Mja wie de val niet snapt heeft zelf nog nooit een afdaling gedaan lijkt me, zit al in buitenbocht en moet in de remmen als ge ziet dat ze voor u vallen, zelfs ik heb dit al meegemaakt alleen niet over vangrail gevlogen maar owv banden die gesprongen waren ge wordt van eigens naar buitenbocht gestuurd
Het ding dat ze zeggen is dat hij al niet in die buitenbocht mag zitten.. Als er dan iets gebeurt dan heb je niet veel keuze meer en al zeker niet als je beperkte stuurcapaciteiten hebt..

Je ziet duidelijk dat hij totaal niet weg kan op die plaats en dat moment.
Hij kan dat niet nee....
Die 2 voor hem die heel buitenkant zaten kunnen gewoon stoppen. Die langs hem kan nog bijsturen. En inderdaad, daar hoor je helemaal niet buitenkant te zitten al.

Dit was echt gewoon slecht hoor...

Ik begrijp compleet niet dat ze hem dadelijk aan zo een koers laten mee doen. Of dit een goede leerschool was durf ik ook zeer hard te betwijfelen. Een goede manier om uwe moraal te knakken, dat wel. En een goede manier om uw vertrouwen op de fiets weg te nemen ook.

Hopelijk gaan ze daar nu maar wat investeren in techniek training.

Goede kans voor hem vandaag zou ik zeggen. De kans dat een vlucht weer wegblijft, lijkt me vrij groot.

Het was toch al even gekend dat Almeida volgend seizoen naar de Emiraten trekt?

Also, veel volk hier dat gemakkelijk praten heeft vanuit hun zetel, maar blijkbaar nog nooit op een fiets gezeten heeft of zo een afdaling gedaan heeft. Jezus, wat voor redeneringen hier toch uiteen gezet worden…

Het was toch al even gekend dat Almeida volgend seizoen naar de Emiraten trekt?

Also, veel volk hier dat gemakkelijk praten heeft vanuit hun zetel, maar blijkbaar nog nooit op een fiets gezeten heeft of zo een afdaling gedaan heeft. Jezus, wat voor redeneringen hier toch uiteen gezet worden…
ik dacht dat het Bora was?

"Maar gisteren in die afdaling lagen ze voor hem ook al tegen de grond. Vincenzo Nibali lag daar ook bij. En wie is nu de superdaler? Dat is toch Nibali."
Vandegoor... knuppel! :sarcastic: Dat die (veel te simplistische) vergelijking hier gisteren gemaakt wordt, daar kan ik ergens nog inkomen. Dat een wielerjournalist dit erbij betrekt is wel tenenkrommend pijnlijk. Nibali reed midden in een groepje, als de renner net voor je weg schuift dan heb je 83% kans dat je er zelf ook bij ligt. Dat hoeft echter niet te betekenen dat als ze 50 meter voor je vallen dat je dan ook automatisch fucked bent... :unsure:

Vandegoor...

Vandegoor - Van Gucht wat een heerlijk commentaarsduo zou dat opleveren!
Ik ben in de war... hebben we hier nog over wielrennen of gaat het over horror? :unsure:

Ik mis Hans De Clercq. Lag telkens strijk toen hij iedere begon over Silvain 'La Massine' Savanelle.
Mijn Pa lacht altijd met Zoze De Cauwer. Hij vindt dat die altijd spreekt over "een beetsen" en "Cavendiss"... ik hoor het niet maar goed. :unsure:
Hans De Clercq kan je natuurlijk weinig kwalijk nemen, die mens kan er ook niet aan doen dat hij geboren is op een plaats waar hij gedoemd is van een spraakgebrek te ontwikkelingen :coolbrows::hug:

Vandegoor... knuppel! :sarcastic: Dat die (veel te simplistische) vergelijking hier gisteren gemaakt wordt, daar kan ik ergens nog inkomen. Dat een wielerjournalist dit erbij betrekt is wel tenenkrommend pijnlijk. Nibali reed midden in een groepje, als de renner net voor je weg schuift dan heb je 83% kans dat je er zelf ook bij ligt. Dat hoeft echter niet te betekenen dat als ze 50 meter voor je vallen dat je dan ook automatisch fucked bent... :unsure:
Ja, aan Nibali mag uiteraard niet geraakt worden want dat is dé superdaler en die kon niets doen aan zijn val.. :thinking:

Echter Remco kan niet dalen, niet sturen, enzovoorts ... Zou mss beter stoppen met wielrennen als ik sommige commentaren hier zo lees.. :cautious:

Sommigen maken er hier dan ook wel een sport om wat te vitten op journalisten omdat ze zichzelf de grootste kenner vinden. Maar dat moet je erbij nemen op een forum!

Ja, aan Nibali mag uiteraard niet geraakt worden want dat is dé superdaler en die kon niets doen aan zijn val.. :thinking:

Echter Remco kan niet dalen, niet sturen, enzovoorts ... Zou mss beter stoppen met wielrennen als ik sommige commentaren hier zo lees.. :cautious:
Die kon idd weinig doen

Maar kom Remco gaat nu wat rusten en dan brons pakken op OS in TT na Ganna en Wout om daarna goud te pakken in de wegrit na een solo van 60km en dan de gevleugelde woorden zeggen: 'een goeie afdaler wordt geen OS-kampioen, die gaat er bij liggen in de laatste afdaling'

Nu hij terug thuis is, een tussentijdse conclusie.

Evenepoel zijn Giro was er een met twee gezichten: tot de eerste rustdag deed hij het op alle vlakken bijzonder goed. Goeie tijdrit, steeds alert vooraan te vinden, zonder ongelukken de kletsnatte afdalingen en hectische sprintfinales doorgekomen, bergop met de beste mee, zelfs bijna de roze trui gepakt. Dat was het meest optimistische scenario mogelijk na zijn val in Lombardije en lange revalidatie.

Na de rustdag draaide dat plots helemaal. Op elk vlak ging het ineens constant mis: op gravel rijden bleek hij niet te kunnen, elke steile klim moest hij lossen, elke afdaling moest hij lossen, zich goed positioneren in het peloton was niet meer aan de orde. Van kleine verschillen ging het naar véél tijdverlies. Wat me telkens opviel is dat hij elke ochtend met wallen onder de ogen aan de start stond. Het leek alsof hij niet meer gerecupereerd raakte. Is 10 dagen koersen zijn limiet of heeft hij op dit moment een te smalle basis om 3 weken op topniveau te blijven? Ik vermoed het laatste.

Wat we sowieso kunnen concluderen is dat hij kwetsbaar zal blijven in gevaarlijke afdalingen en ritten met veel hectiek. En die kom je natuurlijk tegen in elke grote ronde. Zijn carrière wordt er dus potentieel een met veel drama. Hij kan en zal nog veel verbeteren op vlak van dalen en positioneren maar foutloos zal hij nooit blijven. Daar zal hij koersen en rondes door verliezen, hopelijk zonder àl te erge blessures. Voor ons wielerfans maakt het dat wel des te boeiender om te volgen.

Goede kans voor hem vandaag zou ik zeggen. De kans dat een vlucht weer wegblijft, lijkt me vrij groot.
Voila, hij zit in de vlucht van 23. Ook leuk dat Vermeersch mee is, niet kansloos. Met o.a. Cavagna en Ulissi toch wel een paar sterke namen om mee af te rekenen.

Kop op sporza: Giro gaat door zonder evenepoel

en ciccone, en de gendt, en 3/4 van de lotto soudal ploeg, en buchmann, en....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan