Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
João Almeida, de nieuwe Nizzolo, Nieuwzolo zeg maar.

Carrière uitslagen:
2de: 6x
3de: 6x
4de: 8x
Overige top tienplekken: honderdmiljoenmiljard
Zeges: 0

:unsure:

En misschien ook om hem wat te beschermen. Want ik vrees ervoor dat hij nog ergens iets ging tegenkomen. Vermoeid zijn, schrik hebben, dan die afdalingen moeten doen..

" This examination has revealed there was no fractures, but he has suffered multiple skin lacerations and contusion of the second metacarpal of his left hand, caput radials, sacroiliacal joint, patella and of the 8th rib, as well as bilateral bursitis olecrani. "

Ook nogal een mondvol om te zeggen dat hij overal wat kneuzingen en schaafwonden heeft. Het feit dat hij nog bij de kopgroep zat zal hem toch nog een relatief goed gevoel geven. Wel jammer, had wel willen zien wat er nog inzat in de tijdrit.
Geen breuken is het belangrijkste. Het kan nog wél altijd dat er een kleine breuk is die nog niet ontdekt is, maar dat een eerste check-up géén breuken toont, is wel positief nieuws. Hij zal snel terug kunnen trainen eens de zwelling weg is.

Maar inderdaad een terechte beslissing van uit de Giro te stappen, je doet anders toch nog meer kwaad dan goed.

João Almeida, de nieuwe Nizzolo, Nieuwzolo zeg maar.

Carrière uitslagen:
2de: 6x
3de: 6x
4de: 8x
Overige top tienplekken: honderdmiljoenmiljard
Zeges: 0

:unsure:
Winnen is zeer moeilijk ook natuurlijk.
Maar die kerel is maar 22 jaar eh. Dat hij nu net iets te laat gaat om nog bij Martin te komen is jammer, maar hij zal wel nog kansen krijgen hoor.

Nizzolo heeft toch geen slecht palmares alles bij elkaar?

Ik ben wel benieuwd naar waar Almeida zou trekken. Hopelijk niet het zoveelste talent dat naar UAE/Ineos/TJV trekt om er te gaan knechten.

Spontaan moet ik aan Movistar denken? Lijkt me op 't eerste zicht nog wel een goede keuze.

Ik ben wel benieuwd naar waar Almeida zou trekken. Hopelijk niet het zoveelste talent dat naar UAE/Ineos/TJV trekt om er te gaan knechten.

Spontaan moet ik aan Movistar denken? Lijkt me op 't eerste zicht nog wel een goede keuze.
Die zou dicht bij een overgang naar Bora staan als ik me niet vergis. Daarnaast lijkt UAE de grootste kanshebber wegens de link Matxin Joxean Fernandez, de ex-scout van Quickstep die nu ploegleider(?) is bij UAE en waardoor Gaviria en aanhang, maar ook de laatste jaren al die andere talenten (met Pogacar en vorige seizoenen Philipsen als voornaamste namen) daar rijden. Fernandez heeft al meermaals laten vallen dat hij Almeida graag in zijn team heeft.

Bora lijkt mij toch geen ideale ploeg op dat vlak.

UAE zou in principe nog wel kunnen om z'n kans te gaan in de Giro/Vuelta, maar ook niet voor lang als die ooit wil scoren in de Tour.

Ze zouden beter een effort doen om hem te houden. Als ze met Remco de tour willen winnen gaan ze toch een paar renners moeten hebben om te ondersteunen. Zoals Pinkman zegt, geef hem Giro/Vuelta. Geen idee welk team hem effectief als kopman kan uitspelen in de tour én de ondersteuning geven.

Welke renners heeft Quickstep eigenlijk die in staat zijn om te doen wat bv een Ineos of Jumbo doet? Alaphilippe als meesterknecht? Wilt die dat wel? Vansevenant op termijn? Knox en Masnada ook maar een teleurstellende giro gereden.

Die zou dicht bij een overgang naar Bora staan als ik me niet vergis. Daarnaast lijkt UAE de grootste kanshebber wegens de link Matxin Joxean Fernandez, de ex-scout van Quickstep die nu ploegleider(?) is bij UAE en waardoor Gaviria en aanhang, maar ook de laatste jaren al die andere talenten (met Pogacar en vorige seizoenen Philipsen als voornaamste namen) daar rijden. Fernandez heeft al meermaals laten vallen dat hij Almeida graag in zijn team heeft.
Aaaaah, Saunier Duval 2.0 🥰

Euh hij zit helemaal achteraan en die van AG2R kan er zelfs nog helemaal langs en die ander kunnen stoppen voor de gevallen renners. Die hebben net nog minder ruimte als hem.

Al ooit op een fiets zonder zijwieltjes gezeten?
Lees eerst maar eens Remco zijn versie van de feiten. Hij zegt net hetzelfde als ik.. Je ziet duidelijk dat hij totaal niet weg kan op die plaats en dat moment. Nibali lag er trouwens ook bij.. de meester daler!!

Trek het maar verder in het belachelijke chapeau 👏.. ik zou zeggen koop u een sterke bril en wat koersinzicht

Ook deels mentaal 'aa nee ik ga toch niet vallen' en verkeerde beslissing nemen. Want al de rest rond hem viel dacht ik niet :p
Ja, want jij kan in een renner zijn hoofd kijken tijdens een afdaling... djeezes man 🤦..

Heeft er totaal niets te maken uw helderziend statement aangezien de rest al op de grond lag

Ze zouden beter een effort doen om hem te houden. Als ze met Remco de tour willen winnen gaan ze toch een paar renners moeten hebben om te ondersteunen. Zoals Pinkman zegt, geef hem Giro/Vuelta. Geen idee welk team hem effectief als kopman kan uitspelen in de tour én de ondersteuning geven.

Welke renners heeft Quickstep eigenlijk die in staat zijn om te doen wat bv een Ineos of Jumbo doet? Alaphilippe als meesterknecht? Wilt die dat wel? Vansevenant op termijn? Knox en Masnada ook maar een teleurstellende giro gereden.
Helemaal niemand. Maar welke ploeg heeft wel zelfs maar één renner met de kwaliteiten van het viertal Dennis, Kwiatkowski, Castroviejo en Moscon en één renner met de kwaliteiten van Martinez, Sosa en Porte en daarnaast nog een kopman van het kaliber Adam Yates, Carapaz Thomas of Bernal? Dat zullen er niet veel zijn.

EF mag dan wel Bettiol (cat 1) en Higuita (cat 2) hebben, maar die hebben de kopman niet om het af te maken. Astana heeft wel een brede ploeg, maar Fuglsang en Vlasov zijn niet die superkopmannen.

Jumbo heeft in de breedte wel genoeg renners om het op te lossen. Met een trein Martin- Gesink-Van Aert-Kuss voor Roglic is niks mis, en dan heb je Kruijswijk en Bennett nog achter de hand om Van Aert te vervangen. In dit geval spreek je ook over één van de drie ploegen met het grootste budget.

Mijn punt is dat budgetten eindig zijn. Je kan bijna niet zowel een dominante voorjaarsploeg als de trein in de bergen hebben met een budget uit de subtop. Idealiter, los van huidige contracten, stel je een ploeg samen met Bettiol, Moscon en Jungels, en dan beperk ik me nog tot 1 huidige Ineosrenner van wie het contract gewoon al onbetaalbaar is. In het beste geval verleid je ook Kwiatkowski. Zet daar dan 1 renner als Kuss bij, die bij de besten is bergop maar nooit een grote ronde kan winnen, en je selectie is rond. Dit is al meer Pro Cycling Manager dan realiteit. :D

Lees eerst maar eens Remco zijn versie van de feiten. Hij zegt net hetzelfde als ik.. Je ziet duidelijk dat hij totaal niet weg kan op die plaats en dat moment. Nibali lag er trouwens ook bij.. de meester daler!!

Trek het maar verder in het belachelijke chapeau 👏.. ik zou zeggen koop u een sterke bril en wat koersinzicht
Midden in het pak onderuit gereden worden is iets anders dan slecht remmen en uitwijken en zelf over de vangrail sturen. Ik weet niet exact hoe of wat er is gebeurd btw, maar een renner die tussen het pak ligt valt echt niet te vergelijken met iemand die achterop komt en zelf de vangrail in stuurt.

Het zat hem hier deels in de plaatsing. Je mag in zo'n bocht niet langs de buitenkant van je voorganger zitten. Als je dan nog eens meer snelheid hebt, kom je eerder vroeg dan laat voor verrassingen te staan. Da's gewoon niet slim.

Jammer, maar een correcte beslissing om de Giro nu te verlaten .. je zag trouwens al een tijdje dat het echt op was bij Remco.. ook voor die val al. Een goede leerschool ook met het oog op de toekomst. Hij zal er alleen maar sterker uitkomen door op de figuurlijke muur te botsen zowel fysiek als mentaal.

Toch uiteindelijk een mooie Giro gereden als je ziet van waar hij komt na die zware blessure 👍 chapeau je moet het maar doen

Midden in het pak onderuit gereden worden is iets anders dan slecht remmen en uitwijken en zelf over de vangrail sturen. Ik weet niet exact hoe of wat er is gebeurd btw, maar een renner die tussen het pak ligt valt echt niet te vergelijken met iemand die achterop komt en zelf de vangrail in stuurt.

Het zat hem hier deels in de plaatsing. Je mag in zo'n bocht niet langs de buitenkant van je voorganger zitten. Als je dan nog eens meer snelheid hebt, kom je eerder vroeg dan laat voor verrassingen te staan. Da's gewoon niet slim.
Ok. Ik zwijg al.. ken er niks van wss.. 😐.. De hakbijl staat hier en elders al volop klaar meer dan wss.. jammer..

Helemaal niemand. Maar welke ploeg heeft wel zelfs maar één renner met de kwaliteiten van het viertal Dennis, Kwiatkowski, Castroviejo en Moscon en één renner met de kwaliteiten van Martinez, Sosa en Porte en daarnaast nog een kopman van het kaliber Adam Yates, Carapaz Thomas of Bernal? Dat zullen er niet veel zijn.

EF mag dan wel Bettiol (cat 1) en Higuita (cat 2) hebben, maar die hebben de kopman niet om het af te maken. Astana heeft wel een brede ploeg, maar Fuglsang en Vlasov zijn niet die superkopmannen.

Jumbo heeft in de breedte wel genoeg renners om het op te lossen. Met een trein Martin- Gesink-Van Aert-Kuss voor Roglic is niks mis, en dan heb je Kruijswijk en Bennett nog achter de hand om Van Aert te vervangen. In dit geval spreek je ook over één van de drie ploegen met het grootste budget.

Mijn punt is dat budgetten eindig zijn. Je kan bijna niet zowel een dominante voorjaarsploeg als de trein in de bergen hebben met een budget uit de subtop. Idealiter, los van huidige contracten, stel je een ploeg samen met Bettiol, Moscon en Jungels, en dan beperk ik me nog tot 1 huidige Ineosrenner van wie het contract gewoon al onbetaalbaar is. In het beste geval verleid je ook Kwiatkowski. Zet daar dan 1 renner als Kuss bij, die bij de besten is bergop maar nooit een grote ronde kan winnen, en je selectie is rond. Dit is al meer Pro Cycling Manager dan realiteit. :D
Die namen die je opnoemt bij Ineos, eigenlijk word het nog wat belachelijker want je vergeet hier nog Hart, Sivakov, Henao, Pidcock, De plus. :wtf:
EF zouden inderdaad Almeida nog wel kunnen uitspelen als kopman.

Quickstep zijnde zal zijn kern toch serieus overhoop moeten gooien om een ronde team te worden.

Straffe prestatie van Almeida vandaag, eerlijk gezegd totaal niet verwacht van hem, toch beste van de favorieten vandaag.

Aan de andere kant moet je wel een kanttekening maken bij Yates. Rijdt Almeida hier weg omdat hij vlakweg beter was, of rijdt Almeida hier weg omdat hij nog vol voor die rit wil pushen en kijkt Yates op zijn power meter met de rest van de week in het achterhoofd?

We zullen het snel te weten komen de volgende dagen. Ik weet niet wat ze nog van weer geven in Italië maar als het mooi weer is zou dit nog wel eens een heel lelijk slot kunnen worden voor Bernal. Maar voor hetzelfde geld heeft Bernal gewoon te weinig gegeten en dat betaal je op zo'n klim gewoon cash.

EDIT: ik had de rit gemist dus daarnet naar Van Gucht gekeken... eerlijk? Ik steek precies liever mijn fingers tussen een deur :unsure:

Mja wie de val niet snapt heeft zelf nog nooit een afdaling gedaan lijkt me, zit al in buitenbocht en moet in de remmen als ge ziet dat ze voor u vallen, zelfs ik heb dit al meegemaakt alleen niet over vangrail gevlogen maar owv banden die gesprongen waren ge wordt van eigens naar buitenbocht gestuurd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan