Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Almeida zal toch eerst wat tijd moeten verliezen vooraleer hij mee mag in een ontsnapping. In een grote groep mee gaan die zelfs maar 5 minuten pakt en de ploegen die plekken 5 tot 10 bezetten worden al nerveus. Hij kan zich beter morgen op kant zetten en vanaf maandag elk hun eigen koers rijden.

Misschien, misschien ook niet. Maar nogmaals, het feit dat hij moet knechten heeft hij enkel aan zichzelf te danken.
Kom kom wel serieus blijven...
Almeida IS de kopman. De enige reden waarom hij op Remco moet wachten is omdat zowel de ploeg als de media dachten dat hij de giro nog kon winnen. We kunnen zeggen dat na vandaag, wat ik trouwens voorspeld had deze uitslag, Almeida niet meer zal wachten omdat DQS meer kans heeft met hem dan met Remco.

Trouwens zijn analyse is zeker niet zo helder. Zegt dat Almeida mee mag gaan in een vlucht. Volgens mij beseft hij niet dat deze niet zo ver achter hem staat en dat niemand hem gaat laten rijden. Misschien dat Remco maar eens een dienst aan Almeida mag terug bewijzen.

Kom kom wel serieus blijven...
Almeida IS de kopman. De enige reden waarom hij op Remco moet wachten is omdat zowel de ploeg als de media dachten dat hij de giro nog kon winnen. We kunnen zeggen dat na vandaag, wat ik trouwens voorspeld had deze uitslag, Almeida niet meer zal wachten omdat DQS meer kans heeft met hem dan met Remco.

Trouwens zijn analyse is zeker niet zo helder. Zegt dat Almeida mee mag gaan in een vlucht. Volgens mij beseft hij niet dat deze niet zo ver achter hem staat en dat niemand hem gaat laten rijden. Misschien dat Remco maar eens een dienst aan Almeida mag terug bewijzen.
Almeida IS de kopman? De man die achter Remco staat en daarom dus moet knechten? Vooraf ja, maar als je dan bij de eerste helling 4 minuten verliest ben je kopman af. Zoals ik al gezegd heb, als Almeida de kans krijgt om mee te doen voor de overwinning laten ze hem niet meer wachten hoor.

En dat je dat voorspeld had? Ik heb hier al meer voorspellingen gelezen van u die er grandioos naast waren, soms zal er wel is 1 uitkomen zeker. :sarcastic:

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet denken van Remco. Hij is nog jong en het is zijn eerste grote tour maar ik had hem bergop toch wel straffer verwacht..

Of hij heeft toch nog last van die bekkenbreuk, maar dan vraag ik me af of het wel nog goed gaat komen. Ik heb een vriend die ook een bekkenbreuk gehad heeft en na een 100tal kilometer op de fiets begint de pijn ook op te zetten.

Het is ook niet dat hij het enige jonge talent is. Ik zie hem nog niet direct een grote tour winnen in de eerste jaren want er is toch wel een heel groot klasseverschil tussen de echte toppers. Bernal, Yates, pidcock, pogacar,.. En die gaan ook altijd nog evolueren.

Hij heeft nu wel niet de beste mannen rond hem, maar bergop is bergop en die mannen rond je hebben dan ook een pak minder effect dan op het platte of een licht stijgende col.

Maar Remco is nooit diegene geweest die hier in het hooggebergte de grote versnellingen of echte steile beklimmingen ging domineren. Althans, zo heb ik hem dat nooit zien doen bij de jeugd, noch in de ronden die hij vorig jaar allemaal gewonnen heeft.

Wat tijd vrijgeven op die klimmen (ok, misschien niet zoveel als de voorbije dagen), maar dan wel een minuut voorsprong nemen in de tijdrit. Ze hebben vorig jaar ook al gezegd dat zijn eerste grote ronde diegene ging zijn met de meeste tijdrit kilometers, omdat daar de meeste kansen liggen. (Althans, dat was natuurlijk voor zijn val de bedoeling.)

De zuurtegraat ligt in dit topic wel een pak hoger dan bij eender welk wielertopic dat we hier en op 9Lives al hebben gehad. Zowel bij het pro als anti Remco kamp.

Maar Remco is nooit diegene geweest die hier in het hooggebergte de grote versnellingen of echte steile beklimmingen ging domineren. Althans, zo heb ik hem dat nooit zien doen bij de jeugd, noch in de ronden die hij vorig jaar allemaal gewonnen heeft.

Wat tijd vrijgeven op die klimmen (ok, misschien niet zoveel als de voorbije dagen), maar dan wel een minuut voorsprong nemen in de tijdrit. Ze hebben vorig jaar ook al gezegd dat zijn eerste grote ronde diegene ging zijn met de meeste tijdrit kilometers, omdat daar de meeste kansen liggen. (Althans, dat was natuurlijk voor zijn val de bedoeling.)
Vrij logisch dit is eerste keer boven 2000m voor hem in koers nee?

Time will tell, mss is hem nog maar op 90% van zijn kunnen.

Vrij logisch dit is eerste keer boven 2000m voor hem in koers nee?

Time will tell, mss is hem nog maar op 90% van zijn kunnen.
Mee akkoord.

Sommige renners zijn al zéér jong op hun best, worden niet meer beter en blijven dan hangen.
Is het mogelijk dat Remco nooit beter wordt dan nu? Ja dat kan zeker.
Maar voor hetzelfde geld, is hij volgend jaar nog ineens 10% beter geworden (gewoon dat jaartje ouder) en rijdt hij (oa) Bernal het snot uit zijn lijf.

maar ik had hem bergop toch wel straffer verwacht..

Of hij heeft toch nog last van die bekkenbreuk, maar dan vraag ik me af of het wel nog goed gaat komen.
Na JVDB is hij de Belg die het langst meezit bij de toppers. Hij heeft een betere TT en zoals je eerder aangaf, hij is nog jong. Genoeg groeimarge (hopelijk, want in zijn tienerjaren was ie al conditioneel beestig). Eerste GT is voor iedereen aftasten, op Pogacar na, maar die beschouw ik nu een niveau hoger dan Evenepoel op GT-gebied.

Wat zijn breuk betreft, heeft hij niets losgelaten deze Giro, dat zit wel goed.

Elke renner die terugkeert na een zeer zware blessure en in zijn eerste koers meestrijdt voor het klassement in een GT (en dan nog zijn eerste) is een klasbak tot en met en daar moet rekening mee gehouden worden in de toekomst, afhankelijk van de leeftijd.
Ondanks de muri en puisten in de Vuelta, gaat die daar uitpakken, denk ik.

Mee akkoord.

Sommige renners zijn al zéér jong op hun best, worden niet meer beter en blijven dan hangen.
Is het mogelijk dat Remco nooit beter wordt dan nu? Ja dat kan zeker.
Maar voor hetzelfde geld, is hij volgend jaar nog ineens 10% beter geworden (gewoon dat jaartje ouder) en rijdt hij (oa) Bernal het snot uit zijn lijf.
Door leeftijd gaat die niet veel beter meer worden vrees ik, trainde als junior al 2 keer per dag dan zit er imo niet veel rek meer op.

Eerder door de blessure dan + betere stuurmanskunst :p

Ik weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet denken van Remco. Hij is nog jong en het is zijn eerste grote tour maar ik had hem bergop toch wel straffer verwacht..

Of hij heeft toch nog last van die bekkenbreuk, maar dan vraag ik me af of het wel nog goed gaat komen. Ik heb een vriend die ook een bekkenbreuk gehad heeft en na een 100tal kilometer op de fiets begint de pijn ook op te zetten.

Het is ook niet dat hij het enige jonge talent is. Ik zie hem nog niet direct een grote tour winnen in de eerste jaren want er is toch wel een heel groot klasseverschil tussen de echte toppers. Bernal, Yates, pidcock, pogacar,.. En die gaan ook altijd nog evolueren.

Hij heeft nu wel niet de beste mannen rond hem, maar bergop is bergop en die mannen rond je hebben dan ook een pak minder effect dan op het platte of een licht stijgende col.
Ik snap niet hoe je op basis van deze giro daar kunt over beoordelen. Hij zit sinds 18 februari terug op de fiets, dat zijn exact 3 maanden voor u klaar te stomen voor de Giro na dat je 6 maanden quasi niets gedaan hebt. Geen enkele wedstrijd gereden sinds zijn val. Volkomen normaal dat hij die absolute vorm niet heeft.

Dat hij ging winnen, meedoen voor het podium verwachte we door wat hij voor zijn val al liet zien. Op die leeftijd, in zijn eerste prof jaar.
Bernal werd vorig jaar ook al afgeschreven, zie wat die nu doet. Evenepoel werd voor zijn val evenveel of meer talent toegeschreven dan Pogacar.

Imo kunnen we pas op het einde van het jaar oordelen over de ronde renner Evenepoel. De vuelta zal veel zeggen.

Ik snap niet hoe je op basis van deze giro daar kunt over beoordelen. Hij zit sinds 18 februari terug op de fiets, dat zijn exact 3 maanden voor u klaar te stomen voor de Giro na dat je 6 maanden quasi niets gedaan hebt. Geen enkele wedstrijd gereden sinds zijn val. Volkomen normaal dat hij die absolute vorm niet heeft.

Dat hij ging winnen, meedoen voor het podium verwachte we door wat hij voor zijn val al liet zien. Op die leeftijd, in zijn eerste prof jaar.
Bernal werd vorig jaar ook al afgeschreven, zie wat die nu doet. Evenepoel werd voor zijn val evenveel of meer talent toegeschreven dan Pogacar.

Imo kunnen we pas op het einde van het jaar oordelen over de ronde renner Evenepoel. De vuelta zal veel zeggen.
Zoals ik al gezegd heb. Hij verliest zijn minuten niet door vorm. Wel door schrik. Vandaag weeral veel tijd verloren in de afdaling en de vraag is of hij nog van die schrik vanaf zal geraken? Bergop sloeg het dan ook tegen maar het ene heeft wss wel veel met het andere te maken.

Hoe zou je zelf zijn als je een muurtje over gaat en enkele meters naar beneden vliegt. Dat zijn dingen die je niet zomaar uit je geheugen wist.

Raar om te zeggen maar dan had hij beter op zijn hoofd beland dat hij buiten bewustzijn was en de minuten van voor de val kwijt was. Want dan heb je die schrik niet.

Ik denk niet dat hij niet in vorm is. Hij is al terug op zijn niveau en heeft speciaal gewacht op de giro om als eerste wedstrijd te rijden, want hij kon al gerust een paar eerdere wedstrijden mee gepikt hebben maar wou dat zelf niet.

Is dat echt de bedoeling dat hij dit jaar ook de Vuelta al rijdt?

Lijkt me dat dit niet de beste Evenepoel is die we al gezien hebben. Nog niet het niveau van voor zijn val en dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Te vroeg dus om te concluderen dat het hooggebergte wel of niet voor hem is weggelegd.

Als die muurtjes of types als de Angliru en Zoncolan toch niets voor hem blijken te zijn, dan zal de TDF uiteindelijk nog het meest geschikt voor hem zijn.

De komende twee jaar zal het wel duidelijk worden. Blijft natuurlijk wel zonde van de verloren tijd door die stomme val. Ik hoop vooral dat het hem blijvend geen parten zal spelen...

Hij zit sinds 18 februari terug op de fiets, dat zijn exact 3 maanden voor u klaar te stomen voor de Giro na dat je 6 maanden quasi niets gedaan hebt.

En toch top tien staan na een rit over de Zoncolan. Dat is toch eigenlijk echt compleet koekoek he, dat zouden wij na 60maanden klaarstomen nog niet kunnen...

Allez, los van de kwestie of hij ooit weer 100pct zal zijn.

Almeida kan ook top 10 rijden deze Giro hé. Staat nu 14e en dat na een hoop werk en een paar extra verloren minuten door te wachten op Evenepoel. Als de lijn zich doortrekt dan is Almeida gewoon beter dan Evenepoel en misschien wel een betere kans op een klassement deze Giro dan Evenepoel. Dus waarom moet hij zich dan blijven opofferen? Omdat hij 1 slechte dag had? Hoeveel heeft Evenepoel er nu al gehad?
Excuseer? Evenepoel is nog geen 1 keer zwaar door de mand gevallen.. daarmee bedoel ik 5 min. en meer verliezen. Schade valt al bij al zeer goed mee. Almeida verloor die ene rit 5-6 min.

Remco doet dat super.. was de afspraak ook wie eerste staat van de ploeg is kopman.. de logica zelve

"De Giro wordt precies een trainingsstage van drie weken voor mij. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik wil elke dag met een blanco blad beginnen en zien hoe het loopt."

Die trainingsstage moet Evenepoel in topvorm krijgen voor zijn hoofddoelen van 2021: de Olympische Spelen en wellicht de Ronde van Spanje. "De kans is ook groot dat ik de dubbel doe dit jaar: Giro en Vuelta."
Dit komt uit sporza eind februari.
Lijkt mij toch teveel vant goede 2 GT op 1 seizoen (en 0 ervaring )

Zoals ik al gezegd heb. Hij verliest zijn minuten niet door vorm. Wel door schrik. Vandaag weeral veel tijd verloren in de afdaling en de vraag is of hij nog van die schrik vanaf zal geraken? Bergop sloeg het dan ook tegen maar het ene heeft wss wel veel met het andere te maken.

Hoe zou je zelf zijn als je een muurtje over gaat en enkele meters naar beneden vliegt. Dat zijn dingen die je niet zomaar uit je geheugen wist.

Raar om te zeggen maar dan had hij beter op zijn hoofd beland dat hij buiten bewustzijn was en de minuten van voor de val kwijt was. Want dan heb je die schrik niet.

Ik denk niet dat hij niet in vorm is. Hij is al terug op zijn niveau en heeft speciaal gewacht op de giro om als eerste wedstrijd te rijden, want hij kon al gerust een paar eerdere wedstrijden mee gepikt hebben maar wou dat zelf niet.
Las nochtans recent iets in de krant dat je dat trauma van die val volledig uit uw hersenen kan krijgen (is bij Wout ook gebeurd).

Excuseer? Evenepoel is nog geen 1 keer zwaar door de mand gevallen.. daarmee bedoel ik 5 min. en meer verliezen. Schade valt al bij al zeer goed mee. Almeida verloor die ene rit 5-6 min.

Remco doet dat super.. was de afspraak ook wie eerste staat van de ploeg is kopman.. de logica zelve
Hij kwam op 6 min van de winnaar toe maar op Remco 4min ofzo. Zonder Almeida verliest Remco er al meer dan 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan