Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
9 miljoen sure

Zullen zeker 20mio hebben, Ineos en mss UAE stukje meer maar de rest gaat geen 20mio meer hebben
Jumbo, Ineos en UAE zitten sowieso qua budget boven DQS. Voor de rest weet ik het niet. Ik heb altijd het gevoel dat Bora, Trek, EF, Bahrain, Movistar, AG2R, DQS, Astana, Bike Exchange en DQS zowat op hetzelfde niveau zitten. En van Israël zit er misschien ook wel boven, maar die tel ik niet mee omdat een groot deel daarvan wegvloeit naar has beens Froome en Greipel.

Edit: en bij die Fransen zal ook wel wat geld zitten, maar qua prestaties is dat nog minder dan ISN.

Dat zijn wel allemaal schattingen neem ik aan. Die officiële budgetten zijn helemaal niet bekend. En zal wel serieus achterhaald zijn met Lotto Soudal die hoger staat dan in realiteit en Jumbo Visma die wel wat meer zullen hebben.
Neem aan dat ze wel ergens budget moeten doorgeven voor die WT licentie?
Jumbo baas betaald Dumoulin al buiten dat budget bv dat wel

Hongerklopke bij Remco (zeggen ze)
Zou wel eens goed kunnen. Door dat grind dat zijn ding niet is vergeten eten

Als je einde ziet dan leek hij er terug wat door te komen. Voor podium heb ik er nog goeie hoop in, winnen zal lastig worden

Hongerklopke bij Remco (zeggen ze)
Ik weet het toch niet... zag er enorm onhandig uit op de gravel, ik vermoed toch ook dat de schrik hem voor een deel geblokkeerd heeft. natuurlijk, vergeten eten op de sterrati kan daar ook uit voortgekomen zijn, dus valt inderdaad niet uit te sluiten.

En nu wachten tot vanavond voor we via instagram of zo een reactie krijgen. Dat doen ze daar wel goed bij DQS hem afschermen na de finish geen kans om in de heat of the moment iets te zeggen.

Nog geen beelden gezien, alleen radio en hier wat gelezen.
Zal wel verschillende oorzaken hebben maar
1. koersen langer dan een week en uit blessure ( het gevoel dat iedereen maar denkt dat die alles kan )
2. gebrek aan ervaring
3. ploeg, een ronde ploeg bouwt men niet in 1 2 3... Niet dat ik de huidige renners onderschat maar tis niet dat ze a la ineos / jumbo een treintje kunnen opzetten en de col opvlammen.

Voor mij niet onverwacht, het ging zowiezo gebeuren. Heel die Remco hysterie. Ten tijde van VDB jurgen was er toch veel minder gedoe rond.

Al ergens een reactie te zien?

Als je hem soms zag parkeren, valt die 2 minuten al bij al nog mee. Vraag is wat de verklaring hier voor is. Gewoon een slechte dag? Is de schrik op zijn benen geslagen? Krijgt hij een terugslag van die lange inactiviteit? Ziekjes? Benieuwd dus hoe goed hij mentaal en fysiek hier van zal herstellen. We zullen het zaterdag weten.

De eindzege is weg, daar moet hij niet meer mee bezig zijn, maar een goed klassement is nog lang niet verloren. Al hoop ik dat hij nu wat vrijer gaat koersen en in eerst instantie probeert om ergens volgende week eens uit te pakken (als hij nu niet helemaal leegloopt natuurlijk).

Knappe overwinning voor die neoprof. 3 en 4 is niet slecht voor de Belgen, maar Vanhoucke had zeker op meer gehoopt. Knappe prestatie van De Bondt, benieuwd of hij in een latere etappe nog eens kan uitpakken.

fixed that for you
Ik zou nog maar niet te hoog van de toren blazen.. de Giro is nog zeer lang.. "kenner"

De meeste klassementsmannen hebben vandaag een lel gekregen van Bernal.. enkel Vlasov staat nog binnen de minuut. Trouwens Basso heeft ooit de Giro gewonnen met meer dan 2 minuten achterstand na een gravelrit. Wil niet zeggen dat Bernal niet gaat winnen maar die zijn offday kan ook nog komen en dan spreken van meer dan 2 minuten in de bergen.

Smijt Pogacar eens over een muur en we gaan dan vergelijken.
'smijten'.. Het is niet alsof iemand Evenepoel geduwd heeft eh, hij maakte een fout in de afdaling. Vandaag leek hij wat stuurmanskunst te missen op gravel. Dat is ook allemaal niet zo verrassend als je relatief laat met wielrennen begint dat komt allemaal wel goed met de jaren

Eindwinst weg? Kans is zeer klein, maar met die loodzware laatste week kan nog zeer veel imo.
In principe kan alles ja. Bernal kan een inzinking krijgen en dit was misschien gewoon een slechte dag van Evenpoel, maar ik vrees dat dat wishful thinking is.

Bernal is overduidelijk de sterkste momenteel en er zijn ook geen aanwijzingen dat hij gaat verslappen. Weet ondertussen wat het is om 3 weken op niveau te rijden. Tenzij die rug natuurlijk gaat opspelen...

Ik hoop dat het bij Evenepoel gewoon bij deze ene slechte dag blijft, maar ik vrees er toch een beetje voor. We zullen zien.

De andere favorieten hebben 30 seconden verloren. Evenepoel 2 minuten, dat is toch een duidelijk verschil. Eindwinst is op dit moment ver weg maar het is nog lang. Podium daarentegen is zeker nog mogelijk want want 1 minuut nu in de bergen

Ja Evenepoel zal kwaad geweest zijn. Almeida moest gewoon meteen omgekeken hebben.
Maar hij heeft een grote motor, ik verwacht toch dat de schade nog doenbaar zal zijn.

Als hij binnen de 2-3 minuten kan blijven in het algemeen klassement dan kan er nog véél gebeuren. Hij gaat vandaag tussen 2 en 3 minuten verliezen denk ik. (ruw geschat)
Dat heb je achteraf gezien goed ingeschat ;) :thumb:. Hij staat nu op een 7e plaats.. Ik zie hem nog wel ergens van ver aanvallen deze Giro.

Ik zou nog maar niet te hoog van de toren blazen.. de Giro is nog zeer lang.. "kenner"

De meeste klassementsmannen hebben vandaag een lel gekregen van Bernal.. enkel Vlasov staat nog binnen de minuut. Trouwens Basso heeft ooit de Giro gewonnen met meer dan 2 minuten achterstand na een gravelrit. Wil niet zeggen dat Bernal niet gaat winnen maar die zijn offday kan ook nog komen en dan spreken van meer dan 2 minuten in de bergen.
Waar blaas ik hoog van de toren? Ik ga gewoon niet mee in dat euforische 'roze remco' en 'DQS gaat woensdag een putch plegen dat het geen naam heeft'

En dat zeg je op basis van wat je vandaag zag? Amai dat is straf...

Pogacar heeft op 22 jarige leeftijd wel al de TdF op z'n naam staan, dat zie ik Remco niet meteen doen. Zelfs niet zonder die doodsmak van vorig jaar.

Hij gaat zeker nog een GT winnen daar ben ik zeker van maar wanneer?

Pogacar heeft op 22 jarige leeftijd wel al de TdF op z'n naam staan, dat zie ik Remco niet meteen doen. Zelfs niet zonder die doodsmak van vorig jaar.
Eddy Merckx won zijn eerste ronde van Italië op zijn 22ste maar won pas een jaar later zijn eerste TdF op zijn 24ste!
Conclusie! Pogacar is véél beter dan Merckx! Want hij was jonger! (En misschien is dat ook wel zo maar goed, ..)

Je mag best wielrenners vergelijken maar toch niet op basis van hun leeftijd?

Eddy Merckx won zijn eerste ronde van Italië op zijn 22ste maar won pas een jaar later zijn eerste TdF op zijn 24ste!
Conclusie! Pogacar is véél beter dan Merckx! Want hij was jonger! (En misschien is dat ook wel zo maar goed, ..)

De nieuwe eddy is ook nog maar 21he, die heeft nog een jaar te gaan voor hij zijn eerste GT moet winnen om even goed te doen als pogacar en bernal. Die waren al 22.

Uiteraard wordt de 'eindafrekening' gemaakt op het einde van hun carrière en wie weet is het dan 1 TdF voor Tadej en 8 voor Remco.

Nu op deze moment kan je de beide niet vergelijken door die revalidatie dus is het altijd wat koffiedik kijken maar het staat nu natuurlijk '1-0'...

Edit: al zie ik wel nu pas dat Tadej twee jaar ouder is, ik dacht dat ze maar een jaartje scheelden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan