Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad. De echte test voor Evenepoel moet nog komen. Maar ik zou niet bij voorbaat durven beweren dat hij minuten per bergrit gaat verliezen. Je zou verwachten van wel, maar het is gene normale dus who knows. :tongue:
Maar hij mag ook niet veel verliezen. De Van Guchten van deze wereld spreken dan wel over "Bernal gaat pas gerust zijn met 2 minuten voorsprong" in realiteit is dat bullshit. Bernal verloor in de openingstijdrit 20seconden over 8,6km. Als je dat extrapoleert naar 30km kom je op ~70 seconden uit. Gaat Bernal gerust zijn met 1 minuut? Hell no. Gaat Remco Bernal oppeuzelen in die slotrijdrit als hij maar 1 minuut achter staat? Maybe, maybe not. Het zou niet de eerste keer dat we vreemde dingen zien in een slottijdrit van een grote ronde. En als je kijkt naar het monsterlijke programma in de 2de helft van die 3de week... santé. Diegenen die die slottijdrit nog "fris" is gaat van goeie huizen moeten zijn.

Gisteren op Sporza: Wuyts waarschuwt voor tunnelvisie ("verlies namen achter top 2 niet uit het oog").
Vandaag op Sporza: Wuyts weegt Evenepoel en Bernal tegen elkaar af.

Gisteren op Sporza: Wuyts waarschuwt voor tunnelvisie ("verlies namen achter top 2 niet uit het oog").
Vandaag op Sporza: Wuyts weegt Evenepoel en Bernal tegen elkaar af.
De vergelijking op zich ook... djeses Wuyts, wat slaag je weer allemaal uit u kas.

* Klimmen: geeft hij aan Bernal... omdat Evenepoel nog niet 100% bekend is wat hij kan in het hooggebergte. Als je dan toch écht iemand moet kiezen volg ik die redenering maar ik zou hier voorlopig een draw zetten.
* Tijdrijden: een streepje voor met zijn grote motor... die "motor" is echt niet wat het verschil maakt, precies of Bernal heeft geen gigantische motor kijkende naar zijn trainingsvolume. Het zal eerder de aerodynamica zijn.
* Uithouding: begint hij te zeuren over Bernal zijn rug om dan uiteindelijk een draw te geven. Als je hier een draw geeft waarom geef je klimmen dan aan Bernal met de onvolledige info die je hebt? Als een draw mag moet je klimmen altijd een draw geven op dit moment imo.
* Teams: zet hij Quick-Step op hetzelfde niveau als Ineos :laugh: :unsure: bitch please, not... even... close. Tenzij & Masnada & Honoré & Knox plots spectaculair boven water komen in de laatste week.

Beetje zenuwachtig voor vandaag. Ik hoop dat er geen klassementsmannen hun ambitie mogen opbergen door domme pech of een val. Dat zou jammer zijn voor de Giro. Als ze erdoorheen zakken omdat ze niet kunnen volgen op de grindstroken heb ik er wel vrede mee, een goeie klassementsman moet op alle vlakken top zijn.

Maar hij mag ook niet veel verliezen. De Van Guchten van deze wereld spreken dan wel over "Bernal gaat pas gerust zijn met 2 minuten voorsprong" in realiteit is dat bullshit. Bernal verloor in de openingstijdrit 20seconden over 8,6km. Als je dat extrapoleert naar 30km kom je op ~70 seconden uit. Gaat Bernal gerust zijn met 1 minuut? Hell no. Gaat Remco Bernal oppeuzelen in die slotrijdrit als hij maar 1 minuut achter staat? Maybe, maybe not. Het zou niet de eerste keer dat we vreemde dingen zien in een slottijdrit van een grote ronde. En als je kijkt naar het monsterlijke programma in de 2de helft van die 3de week... santé. Diegenen die die slottijdrit nog "fris" is gaat van goeie huizen moeten zijn.
Dus toch pas gerust na 2min? :unsure:

Laatst bewerkt:
Beetje zenuwachtig voor vandaag. Ik hoop dat er geen klassementsmannen hun ambitie mogen opbergen door domme pech of een val. Dat zou jammer zijn voor de Giro. Als ze erdoorheen zakken omdat ze niet kunnen volgen op de grindstroken heb ik er wel vrede mee, een goeie klassementsman moet op alle vlakken top zijn.
Herkenbaar. Dit is zo'n onvoorspelbare rit. Er zou ook stevige zijwind staan in de tweede helft van het parcours. Ben echt benieuwd hoeveel klassementsmannen we straks kunnen schrappen.

Amai, Ik kijk er echt naar uit om binnen een paar uur in de zetel te ploffen en de laatste 40 km te kijken :)

En dan de Zoncolan nog op zaterdag. Lekker, lekker

Dat zou wel bijzonder zuur zijn. We hebben Landa al moeten afgeven, zeer jammer want die leek in goeie doen en een goeie Landa zou zeker nog voor wat extra kruiding gezorgd hebben tijdens de slotweek van deze Giro.
Dus toch pas gerust na 2min? :unsure:
Wistjedatje van de dag: er zijn tussenstappen tussen 1 minuut en 2 minuten. Bijvoorbeeld 1m30, wat imo altijd genoeg moet zijn voor Bernal.

Een Colombiaanse journalist: "Evenepoel kan alles goed. Ook tijdrijden en dat is de zwakte van Bernal. Egan moet aan de slottijdrit kunnen beginnen met een voorsprong van minstens 3 minuten." :rofl:

Een Colombiaanse journalist: "Evenepoel kan alles goed. Ook tijdrijden en dat is de zwakte van Bernal. Egan moet aan de slottijdrit kunnen beginnen met een voorsprong van minstens 3 minuten." :rofl:
Dat heb ik daarstraks ook gelezen ja, dat is wel erg overdreven.

2 minuten wil ik nog zeker geloven, maar het zou mij echt niet verbazen mocht Bernal in die laatste tijdrit maar een dikke minuut, of zelfs iets minder verliezen. Op zo'n moment komt er veel meer bij kijken dan enkel de tijdritcapaciteiten.

Op een WK tijdrijden zal Bernal wellicht op drie minuten worden gereden, maar in deze slottijdrit geloof ik daar niks van.

Is dat toevallig een journalist van HLN.co? :unsure:

Dat heb ik daarstraks ook gelezen ja, dat is wel erg overdreven.

2 minuten wil ik nog zeker geloven, maar het zou mij echt niet verbazen mocht Bernal in die laatste tijdrit maar een dikke minuut, of zelfs iets minder verliezen. Op zo'n moment komt er veel meer bij kijken dan enkel de tijdritcapaciteiten.

Op een WK tijdrijden zal Bernal wellicht op drie minuten worden gereden, maar in deze slottijdrit geloof ik daar niks van.
Er zijn er veel die zich baseren op de tijdrit in de TDF van 2019 (streed toen om de witte trui dus ging denk ik wel voluit).
27 km - 1'36 achter op een allaphilipe

Dus die 2 minuten is toch wel nodig om zeker te zijn tegen een Remco die ik als tijdrijder sterker acht dan Julian.
(het zal misschien lukken met 1'30 maar daar kan in hij mijn ogen niet gerust zijn).

Al 11 minuten voorsprong... da's wel erg veel. Anderzijds zit er ook geen geweldige klimmer voorin en kan je zeer snel veel tijd verliezen op die grindstroken. Vanhoucke maakt misschien wel een kans.

Dan eerder Battaglin, die in de eerste helft van vorig decennium in zulke ritten topfavoriet was als hij de slag overleefde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan