Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, das niet echt fair natuurlijk. Wanneer was de laatste keer dat een renner bij zijn eerste grote ronde kopman was?
* Bernal werd 15de in zijn eerste GT als luxe-knecht en 3de in rang in zijn team en won het jaar nadien.
* Contador won bij zijn eerste serieuze poging (tenzij je die 31ste plaats in dienst van Liberty Seguros wil meetellen).
* Pogacar won zijn eerste Tour...

Ja en alles wat ze daar zeggen is juist... heb je wel gehoord wat ze daar weer allemaal zitten uitkramen?

Evenepoel parkeert! Evenpoel staat stil! Except, dat was totaal niet waar: zie screenshot die @george_parasol hierboven poste...

Evenepoel stond helemaal niet stil. Hij zat wel tamelijk ver, wat daar de reden van is weten we niet maar leek mij eerder ofwel slechte positionering ofwel bewust zelf pacen. Hij zal zelf wel weten dat als hij hier goed paced dat hij hooguit een handvol seconden moet prijsgeven, als hij zichzelf opblaast in die eerste 200m verliest hij misschien een halve minuut... uiteindelijk zie je Bernal echt verkrampen die laatste 100 meter en daar pakt hij dan ook geen extra tijd meer, integendeel, hij moet zich naar de streep slepen terwijl Evenepoel nog redelijk kloek trapt tot op de streep.
Klopt volledig wat u zegt.. idd onzin wat ze daar uitkramen op Eurosport jammer genoeg..

Ik dacht aan mechanisch probleem maar het was duidelijk de positionering die de oorzaak was na bijna tik door ineos-man aan achterwiel Bernal in de tunnel

Laatst bewerkt:
Hier ff 4 pagina's lezen en moet niet meer kijken naar de gazet / tv. Bedankt mannen!

ZIjn 2 ander type klimmers, Bernal de explosieve en Remco de tempo man. Dan geef je Bernal het voordeel? Is alleszins in vorm voor de top drie.
Remco nog nooit langer dan rondes van een week gedaan zeker? Keer zien of dat hij zichzelf nog kan leren kennen, of hoe dat alles loopt volgens zijn plan.

Hier ff 4 pagina's lezen en moet niet meer kijken naar de gazet / tv. Bedankt mannen!

ZIjn 2 ander type klimmers, Bernal de explosieve en Remco de tempo man. Dan geef je Bernal het voordeel? Is alleszins in vorm voor de top drie.
Remco nog nooit langer dan rondes van een week gedaan zeker? Keer zien of dat hij zichzelf nog kan leren kennen, of hoe dat alles loopt volgens zijn plan.
Het is moeilijk te zeggen omdat het ook aan zijn lange revalidatie kan liggen, maar ik heb alleszins de indruk dat ze hem echt eens goed duidelijk gemaakt hebben dat hij in deze omstandigheden niet te zot moet gaan doen met solo's van 60+ km zoals hij vroeger wel eens durfde. :tongue:Gewoon in de luwte blijven, zo veel mogelijk in spaarmodus proberen mee te zijn, en zien hoe ver ge geraakt voor de afsluitende tijdrit.

Ik moet wel zeggen dat hij mijn verwachtingen al ver overstijgt na zo een lange afwezigheid. Het blijft toch gene gewone.
Als hij na de Zoncolan nog steeds onder de mensen staat zou het ongelofelijk straf zijn, bijna onvoorstelbaar.

Het is moeilijk te zeggen omdat het ook aan zijn lange revalidatie kan liggen, maar ik heb alleszins de indruk dat ze hem echt wel duidelijk gemaakt hebben dat hij in deze omstandigheden niet te zot moet gaan doen met solo's van 60+ km zoals hij vroeger wel eens durfde. Gewoon in de luwte blijven, zo veel mogelijk in spaarmodus proberen mee te zijn, en zien hoe ver ge geraakt voor de afsluitende tijdrit.

Ik moet wel zeggen dat hij mijn verwachtingen al ver overstijgt na zo een lange afwezigheid. Het blijft toch gene gewone.
Das een feit. Denk ook dat het de tactiek moet zijn, afwachten en volgen tot de laatste dagen... Hij hoeft niets te doen.

Wat ik me ook afvraag, worden de renners eigenlijk nog getest tijdens de Giro? Als je die aankomst bekijkt en ziet hoeveel volk daar op de renners staat te wachten... Of zijn die renners misschien gevaccineerd?
Tijdens de rustdag op dinsdag zullen ze getest worden.
De vraag zal zijn of ze het gaan stilhouden als er een van de topfavorieten positief test of een ploegmaat. Stel je voor, Ineos, Quickstep of Team BikeExchange eruit :crazy:.

Bettiol 20e. Damn, goed gereden van hem.
Bardet staat op amper anderhalve minuut. Herinner de Strade van Benoot... Samen met Bernal woensdag op pad trekken is reëel.
Benieuwd wat een Vervaeke kan die dag. Heeft nooit de Strade gereden.

Benieuwd eigenlijk naar de echte bergen, want laten we eerlijk zijn, vandaag was echt niets he qua klimmen. Fking Jimmy Janssens zat op 6k van de streep nog in het peloton 🥱

Jammer dat 9lives niet meer bestaat om te kunnen zien wat de mening was over de kasseiritten in de Tour. Volgens mij is er wel een verband met de aanwezigheid van een klassementsman bij Quick-Step. Voor mij is alles goed behalve sprintetappe, dus doe maar op. Van mij mag zo een rit zoals Neeltje Jans ook wel elk jaar.
Neeltje Jans ligt helaas niet in Frankrijk.

Het enige wat ik nadrukkelijk afkeur is onnozelheid zoals Passage Du Gois (Tour 1999 als ik me niet vergis). Je moet geen peloton over een baantje sturen dat de helft van de dag deel uit maakt van de Atlantische Oceaan :unsure:

Het is niet omdat Bernal wat explosiever is dan Evenepoel, dat Evenepoel daarom per se beter moet zijn op lange beklimmingen. Bernal is gewoon een waanzinnige klimmer. Da's eerder iemand die dankzij zijn gigantische motor aan het einde meer overheeft dan de rest. Da's één van de profs die de langste en zwaarste trainingen afwerkt qua volume, op het niveau van peak Chris Froome.

In januari 2020 (nadien heb ik het niet meer gevolgd) reed hij bijvoorbeeld enkele weken zo goed als dagelijks bergritten van 180-250 kilometer met soms geen meter vlak. Dat doen niet veel profs hem na. Van explosievere types als Valverde en Kwiatkowski heb ik niet vaak trainingen van meer dan 150 kilometer zien passeren en al helemaal niet met zoveel hoogtemeters als Bernal.

Het is niet omdat Bernal wat explosiever is dan Evenepoel, dat Evenepoel daarom per se beter moet zijn op lange beklimmingen. Bernal is gewoon een waanzinnige klimmer. Da's eerder iemand die dankzij zijn gigantische motor aan het einde meer overheeft dan de rest. Da's één van de profs die de langste en zwaarste trainingen afwerkt qua volume, op het niveau van peak Chris Froome.

In januari 2020 (nadien heb ik het niet meer gevolgd) reed hij bijvoorbeeld enkele weken zo goed als dagelijks bergritten van 180-250 kilometer met soms geen meter vlak. Dat doen niet veel profs hem na. Van explosievere types als Valverde en Kwiatkowski heb ik niet vaak trainingen van meer dan 150 kilometer zien passeren en al helemaal niet met zoveel hoogtemeters als Bernal.
Met als gevolg dat Bernal overtraind was in september en de andere twee niet.

Kan zijn, daar ga ik niet over oordelen. Het verhaal van rugklachten blijft ook vaak terugkomen. Het punt blijft wel dat Bernal qua motor voor geen enkele klimmer moet onderdoen. Als hij dus niet overtraind is, wat nu het geval lijkt, komt hij net in lange zware ritten als beste tot zijn recht.

En ik zie net dat hij in januari 2019 ook een dergelijke maand had neergezet. Nadien won hij de Tour door op het einde de beste man te zijn. Als hij geen klachten heeft, komt zijn motor dus net geweldig goed tot zijn recht.

Rugklachten kunnen ook komen van teveel klimtrainingen. Als ik veel ga klimmen dan heb ik dat ook omdat je toch altijd wat mee zit te wringen met je bovenlichaam.

Rugklachten kunnen ook komen van teveel klimtrainingen. Als ik veel ga klimmen dan heb ik dat ook omdat je toch altijd wat mee zit te wringen met je bovenlichaam.
Ik heb dat eerder als ik te veel op het vlakke rijd. 😅

Maar punt is dat als hij gespaard blijft van die blessures, wat de aard er ook van moge zijn, zijn motor toch zowat de allergrootste is van de ronderenners. En dit is zelfs niet alleen in bergritten. Hij won Parijs-Nice mede door een glansprestatie in een waaierrit. Hij eindigde daar voor o.a. Degenkolb, Démare, Greipel, ..., in de kopgroep met o.a. Trentin en Gilbert die enkele weken later oppermachtig en onvermoeibaar was in Parijs-Roubaix.

Door het 'falen' vorig jaar, hebben velen hem gewoon afgeschreven. Of plaatsen ze Pogacar en Roglic nu ver voor hem in de rangorde. Terwijl in 2019 iedereen zich afvroeg niet of maar wanneer hij meer dan 5 TDF ging winnen.

Door het 'falen' vorig jaar, hebben velen hem gewoon afgeschreven. Of plaatsen ze Pogacar en Roglic nu ver voor hem in de rangorde. Terwijl in 2019 iedereen zich afvroeg niet of maar wanneer hij meer dan 5 TDF ging winnen.
Ik niet. Hij eindigt daar 1'11 voor Thomas maar met die neutralisatierit weten we eigenlijk nooit of hij daar die voorsprong op de slotcol had gehouden

Is typisch hé, 't is altijd maar uw laatste koers die bepaalt of ge nog meekunt of niet.
Nu is het Pogiboy die probleemloos 5 TDFs gaat winnen en Pidcock die topfavoriet is voor Olympisch MTB-goud in Tokio.

Tcho, ik weet niet of dat zozeer aan de trainingen op zich ligt. Kan ook gewoon aan de druk/media hetze liggen. Dat zijn allemaal zaken die herstel verminderen. Je ziet aan alles dat Bernal daar niet van moet weten en daar naar mijn inschatting ook het minst goed mee om kan van de grote ronderenners. Mede omdat hij volgens mij ook gewoon te braaf is. Pogacar & Roglic moeten bijvoorbeeld ook duidelijk niks van dat circus weten maar zij zijn daar naar mijn gevoel veel meer immuun voor, zij antwoorden gewoon kort en op een manier die niet uitnodigt om vragen te blijven stellen en daarmee is de kous af.

Ik niet. Hij eindigt daar 1'11 voor Thomas maar met die neutralisatierit weten we eigenlijk nooit of hij daar die voorsprong op de slotcol had gehouden
Alleen Steven Kruijswijk zelf gelooft nog dat hij daar ooit nog Bernal zou terug gepakt hebben...
Je vergeet er ook bij te rekenen dat de rit de dag nadien ook sterk ingekort was. Bernal heeft die Tour o-ver-verdiend gewonnen, neutralisatie of niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan