Giro d'Italia 2021

Wie wint de Giro d'Italia 2021?

• Totaal aantal stemmers
    84
  • Opiniepeiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Interessante etappe vandaag. Finale lijkt me toch iets te zwaar voor de echte sprinters. Sagan moet dit in principe wel vlotjes overleven. Waarschijnlijk een sprint met een man of 50. Of eventueel een late aanvaller die solo aankomt.
Verder wordt het vooral zaak om recht te blijven, want men voorspelt de hele dag (lichte) regen.
De laatste 15 km is te gek qua parcours eigenlijk. Als ge in de laatste kilometer met 60 man komt in regenweer, dan ligt er gegarandeerd 10 man bij. Wat voor iets hebben ze daar toch weer in elkaar gestoken :oink:

Het interview na de Scheldeprijs sprak boekdelen. Ze maken daar vreemde keuzes inderdaad.

Je kan het nog wel verkopen als 'Merlier heeft nog nooit een GT gereden, dus eerst eens de Giro of Vuelta proberen'. Anderzijds is hij ook niet meer piepjong en zit je met een sprinter die enkel maar schrik moet hebben van Ewan en Bennett (en misschien Van Aert).

Ik weet niet of Quickstep een goede keuze is voor hem. Volgend jaar gaan ze in de Tour toch gewoon alles op Evenepoel zetten, lijkt me? Dan is er geen plaats voor Merlier en al zeker niet voor een loods.

Voor Lotto lijkt me dit een hele goede kans. Loopt Ewan zijn contract niet af dit jaar? Die zal ooit toch ook wel eens voor het grote geld van een UAE ofzo kiezen? Als je dan als Belgische ploeg een Belgische topsprinter kan binnenhalen, lijkt me dat een gouden kans. Voor Merlier zou het ook goed zijn, want bij Lotto zijn ze het gewoon om in de Tour quasi alles op een sprinter te zetten.

EDIT: Nee, blijkbaar zit Ewan al tot 2022 bij Lotto
Ewan 2022 en Merlier 2022... beter kan eigenlijk toch niet? Ik ben echter niet zo zeker dat Ewan niet gewoon blijft. Ik denk dat Ewan wel zeer graag voor Lotto rijdt. Weinig druk ook natuurlijk, als die links en rechts zijn ritje wint in een grote ronde is dat al lang goed. Das iets heel anders als bij bv Quick-Step waar van zo'n Bennet een heel jaar door verwacht wordt dat hij rittenkaper speelt in kleine koersen ook om toch die zegeteller maar zo hoog mogelijk te krijgen. Ewan weet ook first hand wat het is om geen kansen te krijgen uit zijn verleden bij Greenedge, die is misschien meer geneigd om voor stabiliteit te kiezen.

Het riedeltje van "Merlier heeft nog nooit een GT gereden" is idd absurd. Voor een massaspurter is dat imo de grootste drogreden ooit. Zeker voor een Pro Conti team... so what als Merlier zijn vat af is na 10 dagen in zo'n grote ronde? Dan stapt hij af hé, op dat moment heeft hij waarschijnlijk al een kans of 3-4 gehad. Cipollini heeft nooit anders gedaan in de Tour.

Persoonlijk als ik van Merlier was zou ik volgend jaar als het even kan gewoon zuiver voor het geld kiezen. Merlier is op het einde van zijn contract uiteindelijk ook al 30. Als je op dat moment de kans krijgt van een paar jaar te cashen dan moet je niet twijfelen, zeker niet als je zoals Merlier waarschijnlijk altijd een minimumloon gehad hebt tot aan zijn Belgische titel. Hoewel, misschien kan Merlier gewoon Gilbert zijn pré overnemen bij Lotto als die volgend jaar stopt? :unsure:

De laatste 15 km is te gek qua parcours eigenlijk. Als ge in de laatste kilometer met 60 man komt in regenweer, dan ligt er gegarandeerd 10 man bij. Wat voor iets hebben ze daar toch weer in elkaar gestoken :oink:
Dat is de Giro he. De laatste 2km van gisteren, dat moet je in de tour niet proberen of ze rijden zich vol overgave de hekken in.

Gaviria heeft toch een goede poging gedaan.

Die gaan ook een gezellige avond gehad hebben 😄
Nog ergens gisteren horen zeggen dat de dranghekken goed opgesteld staan qua veiligheid... nav Gaviria.. hij gleed er mooi langs zonder te vallen.

Vandaag weer boni voor Remco?

Ben benieuwd wat er gebeurt als er geen kopgroep weg is want die sprint ligt blijkbaar net na een venijnige puist. Gisteren kon hij nog op de verrassing spelen. Vandaag zullen zijn concurrenten wellicht meer op hun hoede zijn. En als ze meesprinten zijn ze wellicht sneller dan hem.

Ewan 2022 en Merlier 2022... beter kan eigenlijk toch niet? Ik ben echter niet zo zeker dat Ewan niet gewoon blijft.
Langs de andere kant: je gaat je sprinter, die (al jaren) één van de besten van de wereld is, toch niet inruilen voor iemand die 2 jaar ouder is? De pure sprintsnelheid bot toch vaak af vanaf je 30 bent.

Langs de andere kant: je gaat je sprinter, die (al jaren) één van de besten van de wereld is, toch niet inruilen voor iemand die 2 jaar ouder is? De pure sprintsnelheid bot toch vaak af vanaf je 30 bent.
Ik denk niet dat Lotto Ewan zélf gaat 'dumpen'. Zoals Reverz zegt, is de kans zeker niet onbestaande dat Ewan zélf ook voor stabiliteit kiest.

Anderzijds als Ewan in 2021 en 2022 zijn niveau aanhoudt, dan gaan ploegen zoals UAE, Israel, ... toch ook wel eens met geld komen zwaaien. Misschien dat Ewan er dan toch ook eens voor kiest om te gaan cashen voor 3 jaar.

Ik denk niet dat Lotto Ewan zélf gaat 'dumpen'. Zoals Reverz zegt, is de kans zeker niet onbestaande dat Ewan zélf ook voor stabiliteit kiest.

Anderzijds als Ewan in 2021 en 2022 zijn niveau aanhoudt, dan gaan ploegen zoals UAE, Israel, ... toch ook wel eens met geld komen zwaaien. Misschien dat Ewan er dan toch ook eens voor kiest om te gaan cashen voor 3 jaar.

Dat kan, maar veel van die ploegen (Israel wel niet) vallen toch af omdat ze met klassementsambities naar de Tour gaan. Ewan zal bijvoorbeeld nooit gesteund worden bij een ploeg als UAE want daar is het alles voor Pogacar de komende 5 jaar.

Ik denk dat Ewan zijn eerste keuze Lotto zal zijn ALS die hun problemen fixen. Want op dit moment mist Ewan ontzettend veel sprintkansen omdat de ploeg hem niet op tijd vooraan krijgt (Kluge is niet de Sieberg of Roelandts van enkele jaren terug).

Kluge vind ik nu wel een topcoureur. Maar het hele radarwerk moet natuurlijk goed zitten. Zet Kluge voor Morkov in de trein bij Quickstep en we spreken er vol lof over, ben ik zeker van.
Ewan in topvorm moet vandaag toch kunnen overleven (zover we op een doorsnede voorspellingen kunnen doen), maar ik vraag me af of hij wel echt in topvorm zit.

Kluge vind ik nu wel een topcoureur. Maar het hele radarwerk moet natuurlijk goed zitten. Zet Kluge voor Morkov in de trein bij Quickstep en we spreken er vol lof over, ben ik zeker van.
Ewan in topvorm moet vandaag toch kunnen overleven (zover we op een doorsnede voorspellingen kunnen doen), maar ik vraag me af of hij wel echt in topvorm zit.

Uw vraag wordt snel beantwoord. Duidelijk niet in topvorm (ergens ook wel logisch als je de je supervorm bereikt hebt in San Remo en dan nu nog de 3 grote rondes wilt rijden. Onmogelijk om in alle drie in goeie vorm te zijn.

En ja Kluge is zeker een topcoureur, maar Sieberg en Roelandts hadden dat extra om Greipel (toch een angsthaas) toch meer op de juiste momenten vooraan te krijgen.

Dit, Kluge krijgt echt véél te weinig krediet. Maar de job van zo'n loods wordt gewoon 100% moeilijker als die eerst al zichzelf in stelling moet brengen. Eigenlijk is het een grof schandaal dat iemand als Ewan geen volwaardige sprinttrein heeft. En daarom moet dat geen trein van 5-6 man zijn die vanaf 5km op kop komt, maar toch ne man of 4 waarmee je in de laatste 2 kilometer kan komen.

Je hebt idd De Gendt die heel de dag kop doet en dan 2 man voor de laatste kilometer te doen
Die tijd ertussen nu heb je toch nog Marczyński maar de andere 3 zijn eerder klimmertypes

Oldani is daar ook wel gewoon mee in dienst van Ewan he (da's geen klimmertype hoor). Op zich doet enkel Vanhoucke helemaal niets voor Ewan. De Gendt en Goossens reden achter de vluchters gisteren, nadien is het aan Marczynski, Oldani, Kluge, De Buyst. In de Tour krijgt die ook nog Degenkolb vol in dienst, Gilbert ook (als die goed genoeg gaat zijn) en Wellens (enkel indien nodig waarschijnlijk). Dan is het waarschijnlijk enkel Wellens die zich wat afzijdig zou houden (al heeft die in het verleden ook zijn deel van het werk gedaan). Dus dat vind ik nu niet echt terechte kritiek.

Kluge kan gewoon ontzettend hard rijden, maar hij wacht soms te lang af, waarschijnlijk hopende op dat ene perfecte momentje. Gisteren ook weer. Ze weten dat ze te ver zitten, maar ze blijven wachten, wachten en wachten totdat het te laat is. Soms is het beter om te vroeg te komen en zekerheid te hebben dat Ewan daar tenminste ergens vooraan zit. Hetzelfde geldt ook wel voor De Buyst natuurlijk, maar ik heb het gevoel dat het vaak al te laat is wanneer hij aan de beurt komt.

Ewan is geen klimmer hé. Die moest er vorig jaar ook altijd als eerste af in de Tour. Die kan gewoon een dag op het jaar goed klimmen en dat is met MSR.

Benieuwd wat ze gaan doen met die seconden boven op de klimmetje. Gaan wel de vluchters nog moeten terugpakken voor de top en dat wordt lastig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan