Getouwtrek op Sociale Media: Woke - Cancel Culture

Ik zie dat @Legatus mijn post bijzonder grappig vindt, misschien kan hij ook een beargumenteerde mening formuleren in plaats van de post te 'liken' met een uitlach-emoticon? Gezien de snelheid van die 'like' betwijfel ik dat het artikel zelfs gelezen is geweest :)
Dienstmededeling: Dat is dus niet de bedoeling van die functie, en tegen de regels.
 
Omdat die tweede geen op vooroordelen en ras gebaseerde karikatuur is van een minderheid die al last heeft van rasongelijkheid en die eerste wel.

Maar ook geen ‘probleem’, de acteur voelt zich er niet goed bij. Ik hoop dat dat nog mag?
Die twee maten/twee gewichten houding stoort me soms ook wel.
Zie naar de whitewashing heisa rond casting van Tilda Swinton in Dr. Strange of die van Scarlett Johansson in Ghost in the Shell. Dat is volgens sommigen not done maar die zelfde personen vinden de omgekeerde trend dan weer bewonderingswaardig.
Ik snap dat dat dan mensen tegen de borst stoot: het heeft een erg "jij mag dat niet maar ik wel" gehalte.
 
Een paar weken geleden hadden we het hier over de censurerende wetten in een aantal Amerikaanse staten gericht tegen o.a. het 1619 project en critical race theory in het onderwijs. Vandaag een interessant essay hierover gelezen, ik zet de link hier even voor wie er ook meer wil over lezen: https://www.nytimes.com/2021/06/29/magazine/memory-laws.html

lol gast, lezen. Er staat een audio-versie bij hé boomer.

(ma aleh, zal het eens luisteren, klinkt interessant)
 
Een paar weken geleden hadden we het hier over de censurerende wetten in een aantal Amerikaanse staten gericht tegen o.a. het 1619 project en critical race theory in het onderwijs. Vandaag een interessant essay hierover gelezen, ik zet de link hier even voor wie er ook meer wil over lezen: https://www.nytimes.com/2021/06/29/magazine/memory-laws.html
Zeer interessant, en ik ga er grotendeels mee akkoord.
Het enige probleem die ik ermee heb, is dat het wel heel éénzijdig is in zijn conclusie.
Terwijl ik vind dat het 1619 project zeker aandacht verdient, en dat geschiedenis ook zo aanzien moet worden (en dus volledig verteld moet worden), zit er toch een groot verschil op.

Er wordt heel kort over Idaho Bill H377 gegaan, terwijl over de andere wetten mooie links komen naar artikels erover. En terwijl ik die wet ook heel kafkaiaans vind, kan je toch niet zeggen dat dit wel gezegd mag worden (moet daarom niet in een wet staan, maar gezien het systeem in de VS is dit mogelijks wel de enige oplossing):
(a) No public institution of higher education, school district, or public school, including a public charter school, shall direct or otherwise compel students to personally affirm, adopt, or adhere to any of the following tenets:
(i) That any sex, race, ethnicity, religion, color, or national origin is inherently superior or inferior;
(ii) That individuals should be adversely treated on the basis of their sex, race, ethnicity, religion, color, or national origin; or
(iii) That individuals, by virtue of sex, race, ethnicity, religion, color, or national origin, are inherently responsible for actions committed in the past by other members of the same sex, race, ethnicity, religion, color, or national origin.
Want het probleem met Critical Race Theory is niet de theorie, wel hoe hij bekeken wordt en overgedragen wordt.
 
Haha, op dat vlak ben ik echt wel een boomer. Ik haat het als ik YouTube-filmpjes doorgestuurd krijg. Ik zal wel de transcriptie of samenvatting lezen :laugh:

Hehe, twas maar half serieus hoor :tongue: Video, audio, tekst, hebben allemaal een plaatsje vind ik. Filmpjes kunnen gemakkelijk visueel informatie en context geven, podcasts zijn ideaal voor autoritten/huishouden/tijdens werk, artikels voor informatie-dense content, ..

Was wel een interessant artikel !
 

Waarom moet hier nu specifiek 'Zwart america' bij geplaatst worden ? Dat heeft er nu toch niks mee te zien ?
Dat is wat Cosby zelf zegt he. Hij probeert de beschuldigingen nu te framen binnen het kader van BLM, om sympathie op te wekken. Maar zoals het artikel zelf aanhaalt is dat alles behalve goed onthaald gezien veel van zijn slachtoffers zwarte vrouwen zijn.
 

Waarom moet hier nu specifiek 'Zwart america' bij geplaatst worden ? Dat heeft er nu toch niks mee te zien ?
Het blijft een man die geestesziek is. Dit ligt gewoon in lijn met zijn andere gruwelijke daden.
 
Zijn mede actrice en decaan van een faculteit aan Howard university:

"My post was in no way intended to be insensitive to their truth."

Nadat ze zeer blij was omdat Cosby vrijgelaten werd.

'their truth' alsof de feiten afhankelijk zijn van de persoon..
 

Ook een goeie. Volgens sommigen is de Franse keuken te wit. :ROFLMAO:
 

Het was er natuurlijk op wachten. Maar het woordje zwartrijden is dus racistisch in Duitsland.

Of hoe, voor de zoveelste keer, een probleem maken en racisme koppelen aan iets dat er totaal niets mee te maken heeft.
Had je dit gezegd 5 jaar geleden de mensen verklaarden u gek dat de slinger zo ging doorslaan.

Nog even en zwart geld, witwassen of spreekwoorden met kleuren mogen niet meer.
 

Het was er natuurlijk op wachten. Maar het woordje zwartrijden is dus racistisch in Duitsland.

Of hoe, voor de zoveelste keer, een probleem maken en racisme koppelen aan iets dat er totaal niets mee te maken heeft.
Had je dit gezegd 5 jaar geleden de mensen verklaarden u gek dat de slinger zo ging doorslaan.

Nog even en zwart geld, witwassen of spreekwoorden met kleuren mogen niet meer.
Zo staat in München op affiches in bussen en trams niet meer "Zwartrijden kost 60 euro!" te lezen, maar "Eerlijkheid rijdt het langst".

Klinkt als een slogan die Kristof Calvo zou verzinnen.
 

Het was er natuurlijk op wachten. Maar het woordje zwartrijden is dus racistisch in Duitsland.

Of hoe, voor de zoveelste keer, een probleem maken en racisme koppelen aan iets dat er totaal niets mee te maken heeft.
Had je dit gezegd 5 jaar geleden de mensen verklaarden u gek dat de slinger zo ging doorslaan.

Nog even en zwart geld, witwassen of spreekwoorden met kleuren mogen niet meer.
Dan mag het VB niet meer juichen dat de straten in het oosten van België blank staan?
 
Terug
Bovenaan