ÉÉN Geld gezocht

Wij komen als koppel toe met €500 per maand aan de Colruyt. Snap niet echt hoe die aan €1300 per maand komen (met kinderen maar dan nog)
 
Wij komen als koppel toe met €500 per maand aan de Colruyt. Snap niet echt hoe die aan €1300 per maand komen (met kinderen maar dan nog)
Mijn gedacht.
En ze gaan daar van 1.350€/maand naar 600€/maand (4weken x 150€/week, de 'supermarktwedstrijd' waar ze beiden onder de 150€ bleven).
Da's dus opeens 750€/maand minder (-56% !), zonder dat daar een reden voor wordt opgegeven.
 
Mijn gedacht.
En ze gaan daar van 1.350€/maand naar 600€/maand (4weken x 150€/week, de 'supermarktwedstrijd' waar ze beiden onder de 150€ bleven).
Da's dus opeens 750€/maand minder (-56% !), zonder dat daar een reden voor wordt opgegeven.
Geen impulsaankopen meer en huismerken ipv A-merken. Op voeding kan je echt belachelijk veel uitsparen als je een beetje uitkijkt. Ik maak er persoonlijk een sport van mijn winkelkar te vullen met producten die maximum 4 euro kosten. Per winkelbezoek (1 keer per week) sta ik mezelf 1 artikel toe dat duurder is dan 4 eur wanneer het echt niet anders kan en that's it!
 
Geen impulsaankopen meer en huismerken ipv A-merken. Op voeding kan je echt belachelijk veel uitsparen als je een beetje uitkijkt.
Ze zeggen daar zelf dat huismerken 10-15% goedkoper zijn dan A-merken (geen idee of dat echt klopt). Dat komt niet in de buurt van die -56%.
Zelfs met -15% blijft er nog zo'n 550€ per maand over.
Over die impulsaankopen herinner ik mij enkel die koeken voor de kinderen; die zullen dat verschil ook niet maken; want terwijl ze die koeken niet eten, eten ze waarschijnlijk wel iets anders.
Het zou natuurlijk kunnen dat kaviaar en champagne vervangen zijn door rijstwafel en glaasje kraanwater. Maar dat mochten ze dan wel zeggen.
 
Ik heb denk dat ik de meeste afleveringen gezien, maar waren toch mensen die allemaal niet aan budgetbeheer doen en gewoon kopen op instinct , niks opvolgen,...

Iedereen die een beetje aan budgetbeheer doen kon dit toch oplossen daar was professor Kamal niet voor nodig.

Triathlon is een dure sport maar 650 euro per maand aan uw sport das er toch ridicuul ?

Bvb. de luieraflevering ook.
we kopen altijd luiers van pampers en ik heb nog nooit boven de 0.20 cent betaald / stuk.
Het programma zei 0.40 cent per luier van pampers (wat wrsclk wel klopt als je iedere week naar de plaatselijke delhaize ze gaat afhalen).
Gewoon het juiste moment afwachten en dan een voorraad inslaan.

Nu goed dat ze al die mensen hebben geholpen.
 
Ik geef het 90% dat die binnen de 6 maanden weer in oude gewoontes vervallen. Je hebt nu eenmaal mensen die niet met geld om kunnen gaan. Dat begint al in de jeugd (vaak zijn de ouders dezelfde) en dat gaat er daarna maar heel moeilijk weer uit.
Soms kan de partner wat bijsturen en loopt het wel ça va maar als beide partners van dezelfde slag zijn dan krijg je geheid problemen.
 
Klopt, een te dure nieuwbouw woning waardoor ze de rest niet meer kunnen betalen.
Dit klopt gewoon niet. Beide gezinnen (zoals die van de all-in reis als die van het katteneten) hadden €5k netto per maand. Die van Zwijndrecht betaalden €1800 voor hun hypotheek, dan is er nóg €3200 over. Wat hebben ze naast die €1800nog aan vaste kosten? Quasi niks kwa energieverbruik door die nieuwbouw: gas+elektriciteit, telecom wat verzekeringen (niet van €400/maand voor een iPhone van €1200). €500 bijkomende kosten per maand is echt héél ruim gerekend denk ik. Dan hebben ze dus nog €2700 over om van te leven (kleren, eten, reizen, sparen...), daar moet je comfortabel van kunnen leven met 4 als je enigszins de waarde van geld begrijpt.
 
Dit klopt gewoon niet. Beide gezinnen (zoals die van de all-in reis als die van het katteneten) hadden €5k netto per maand. Die van Zwijndrecht betaalden €1800 voor hun hypotheek, dan is er nóg €3200 over. Wat hebben ze naast die €1800nog aan vaste kosten? Quasi niks kwa energieverbruik door die nieuwbouw: gas+elektriciteit, telecom wat verzekeringen (niet van €400/maand voor een iPhone van €1200). €500 bijkomende kosten per maand is echt héél ruim gerekend denk ik. Dan hebben ze dus nog €2700 over om van te leven (kleren, eten, reizen, sparen...), daar moet je comfortabel van kunnen leven met 4 als je enigszins de waarde van geld begrijpt.
Als je net een nieuwbouw hebt gezet heb je wel meer kosten dan enkel de hypotheek :p. Er blijft maandelijks geld gaan naar de afwerking..
 
Dit klopt gewoon niet. Beide gezinnen (zoals die van de all-in reis als die van het katteneten) hadden €5k netto per maand. Die van Zwijndrecht betaalden €1800 voor hun hypotheek, dan is er nóg €3200 over. Wat hebben ze naast die €1800nog aan vaste kosten? Quasi niks kwa energieverbruik door die nieuwbouw: gas+elektriciteit, telecom wat verzekeringen (niet van €400/maand voor een iPhone van €1200). €500 bijkomende kosten per maand is echt héél ruim gerekend denk ik. Dan hebben ze dus nog €2700 over om van te leven (kleren, eten, reizen, sparen...), daar moet je comfortabel van kunnen leven met 4 als je enigszins de waarde van geld begrijpt.
Als je net een nieuwbouw hebt gezet heb je wel meer kosten dan enkel de hypotheek :p. Er blijft maandelijks geld gaan naar de afwerking..
 
Als je net een nieuwbouw hebt gezet heb je wel meer kosten dan enkel de hypotheek :p. Er blijft maandelijks geld gaan naar de afwerking..
Dat zijn keuzes die je maakt... als je daar je geld aan wil geven: sure. Maar als het geld er niet is dan moet je soms misschien even wachten met een schilder €1600 te betalen om 4 muren te schilderen OF je kan een pot verf gaan halen en gewoon zelf schilderen...

Wij wonen ondertussen bijna 2 jaar in ons huis... er zijn 2 ruimtes geschilderd, we hebben nog geen badkamer kasten... we hebben pas sinds vorige maand verlichting in ons tuinhuis/fietsberging... who cares? Je moet niet alles nu en onmiddelijk willen.
 
Dat zijn keuzes die je maakt... als je daar je geld aan wil geven: sure. Maar als het geld er niet is dan moet je soms misschien even wachten met een schilder €1600 te betalen om 4 muren te schilderen OF je kan een pot verf gaan halen en gewoon zelf schilderen...

Wij wonen ondertussen bijna 2 jaar in ons huis... er zijn 2 ruimtes geschilderd, we hebben nog geen badkamer kasten... we hebben pas sinds vorige maand verlichting in ons tuinhuis/fietsberging... who cares? Je moet niet alles nu en onmiddelijk willen.
Ik vond het wat simplistisch uitgedrukt dat ze naast de hypotheek en lage energiekosten geen kosten hadden gezien ze een nieuwbouwwoning hebben ;). Tuurlijk doe je alles op tempo, maar dat neemt niet weg dat er nog een uitgaande cashstroom is. En dat gaat zelf niet over schilderen, ik ben nog nooit zo vaak naar de Brico/Gamma geweest als de voorbije 3 maand 😅.
 
Ik vond het wat simplistisch uitgedrukt dat ze naast de hypotheek en lage energiekosten geen kosten hadden gezien ze een nieuwbouwwoning hebben ;). Tuurlijk doe je alles op tempo, maar dat neemt niet weg dat er nog een uitgaande cashstroom is. En dat gaat zelf niet over schilderen, ik ben nog nooit zo vaak naar de Brico/Gamma geweest als de voorbije 3 maand 😅.
Ik doelde op vaste kosten :p dingen die je niet kan ontwijken. Kosten die typisch héél sterk gedrukt worden in een nieuwbouw VS een huis uit pakweg jaren 80-90, zelfs rond de eeuwwisseling.

Afwerking kan je uitstellen. Je kan geen maand u elentriek of verwarming niet betalen...
 
Dit klopt gewoon niet. Beide gezinnen (zoals die van de all-in reis als die van het katteneten) hadden €5k netto per maand. Die van Zwijndrecht betaalden €1800 voor hun hypotheek, dan is er nóg €3200 over. Wat hebben ze naast die €1800nog aan vaste kosten? Quasi niks kwa energieverbruik door die nieuwbouw: gas+elektriciteit, telecom wat verzekeringen (niet van €400/maand voor een iPhone van €1200). €500 bijkomende kosten per maand is echt héél ruim gerekend denk ik. Dan hebben ze dus nog €2700 over om van te leven (kleren, eten, reizen, sparen...), daar moet je comfortabel van kunnen leven met 4 als je enigszins de waarde van geld begrijpt.
1800 euro lening met een loon van 5000 euro is toch 'zwaar'. (Als ge kinderen hebt)

Het waren leerkrachten dus die hebben geen auto met tankkaart, geen maaltijdcheques etc.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan