Sport Podcast YouTube Friends of Sports//MidMid/Los Stadio/Croquetta/x’s and o’s//

Mid Mid met Mike Verstraeten. Eerste keer dat ik hem eigenlijk hoor babbelen, en precies ook toch maar nen blazer (maja "life coach" :rolleyes:). Alles wat hij in zijn carrière goed heeft gedaan was zijn eigen verdienste en alles wat er misgelopen is lag altijd aan een ander.
Klonk als een typetje 😅

Hoe vaak kan je de naam gebruiken van de persoon tegen wie je spreekt 🤓
 
Ik heb nog nooit naar de voetbal podcasts gekeken/geluisterd, maar sinds ik weer begonnen ben met lopen, zou ik er graag mee starten.

Het probleem is echter dat er zoveel zijn:
- Koolcast sport
- 90 Minutes
- MidMid
Diegene die op het buitenland focussen:
- Croqueta
- Kick&Rush vs Glory United
- Lo Stadio vs Rossonero

En dat zijn dan enkel de bekendere, er zijn er waarschijnlijk nog een aantal kleinere.

Ze duren ook allemaal vaak 1 a 2 uur en komen wekelijks of zelfs meerdere keren per week uit. Als je ze allemaal wat wil volgen, ben je per week eigenlijk 10+ uur zoet. Zelfs enkel 1A/1B is 5+ uur per week.
Keuzes maken dus.

Hoe kiezen jullie welke podcast te volgen? Puur op basis van de gast/het onderwerp? Volgen jullie ze gewoon allemaal?
 
Gewoon proberen? Of uit interesse, zo gaat het bij mij.

Specifiek buitenlands voetbal interesseert me te weinig om een specifieke van die laatste 3 te kiezen, maar in 90 minutes komt er ook wat (opvallande zaken uit) buitenlands voetbal aan bod.

MidMid afleveringen zijn (meestal) gebaseerd rond een persoon en zijn levensverhaal in het voetbal. Daar zitten echt gigantisch goeie afleveringen tussen met heel straffe anekdotes, weetjes, gebeurtenissen, ... echt wel een aanrader, zelfs om van nul mee te starten.
 
Ik heb nog nooit naar de voetbal podcasts gekeken/geluisterd, maar sinds ik weer begonnen ben met lopen, zou ik er graag mee starten.

Het probleem is echter dat er zoveel zijn:
- Koolcast sport
- 90 Minutes
- MidMid
Diegene die op het buitenland focussen:
- Croqueta
- Kick&Rush vs Glory United
- Lo Stadio vs Rossonero

En dat zijn dan enkel de bekendere, er zijn er waarschijnlijk nog een aantal kleinere.

Ze duren ook allemaal vaak 1 a 2 uur en komen wekelijks of zelfs meerdere keren per week uit. Als je ze allemaal wat wil volgen, ben je per week eigenlijk 10+ uur zoet. Zelfs enkel 1A/1B is 5+ uur per week.
Keuzes maken dus.

Hoe kiezen jullie welke podcast te volgen? Puur op basis van de gast/het onderwerp? Volgen jullie ze gewoon allemaal?

Het handige bij dit soort podcasts is dat het geen ramp is als je de vorige niet hebt gehoord.

Dus je kan Idd gaan cherry picken. Heb je zin in actua kies je tussen Koolcast of 90 minutes, heb je meer zin in wat nostalgie ga je voor Mid Mid.

Alles luisteren is idd bijna niet te doen, zeker als je ook nog naar niet voetbal podcasts luistert. Heb wel wat tijd om te luisteren op mijn werk, en er waren periodes dat ik er bijna allemaal volgde, maar gezien zulke afleveringen nogal snel gedateerd zijn, sla ik er toch redelijk wat over dezer dagen.
 
Het handige bij dit soort podcasts is dat het geen ramp is als je de vorige niet hebt gehoord.

Dus je kan Idd gaan cherry picken. Heb je zin in actua kies je tussen Koolcast of 90 minutes, heb je meer zin in wat nostalgie ga je voor Mid Mid.

Alles luisteren is idd bijna niet te doen, zeker als je ook nog naar niet voetbal podcasts luistert. Heb wel wat tijd om te luisteren op mijn werk, en er waren periodes dat ik er bijna allemaal volgde, maar gezien zulke afleveringen nogal snel gedateerd zijn, sla ik er toch redelijk wat over dezer dagen.

Deze ochtend geluisterd naar MidMid met Lieven Maesschalck, als het allemaal van dat nvieau is, zal ik inderdaad toch meer voor Koolcast en 90 Minutes gaan opteren. Geen oninteressante man, maar zo 1h45 a 2h luisteren naar zo'n interview is te lang. 1h zou veel beter zijn. Misschien eens in het archief duiken en enkele interessantere personen opzoeken.
Bedoeling is inderdaad wel meer actualiteit, vooral matchbesprekingen, spelersprestaties, etc.
 
Deze ochtend geluisterd naar MidMid met Lieven Maesschalck, als het allemaal van dat nvieau is, zal ik inderdaad toch meer voor Koolcast en 90 Minutes gaan opteren. Geen oninteressante man, maar zo 1h45 a 2h luisteren naar zo'n interview is te lang. 1h zou veel beter zijn. Misschien eens in het archief duiken en enkele interessantere personen opzoeken.
Bedoeling is inderdaad wel meer actualiteit, vooral matchbesprekingen, spelersprestaties, etc.
Dan kan je best idd 90 minutes luisteren. Koolkcast is heel hard de stijl hanging with my homies en andere shizzels. Ik houd zoiets geen 10 minutes vol, maar er zal waarschijnlijk wel een publiek voor zijn.
 
Deze ochtend geluisterd naar MidMid met Lieven Maesschalck, als het allemaal van dat nvieau is, zal ik inderdaad toch meer voor Koolcast en 90 Minutes gaan opteren. Geen oninteressante man, maar zo 1h45 a 2h luisteren naar zo'n interview is te lang. 1h zou veel beter zijn. Misschien eens in het archief duiken en enkele interessantere personen opzoeken.
Bedoeling is inderdaad wel meer actualiteit, vooral matchbesprekingen, spelersprestaties, etc.
Dit was ook gewoon een van de minste MidMids.

Ge hebt daar echt pareltjes tussenzitten met bijvoorbeeld severyns, gert verheyen en ook gekke Glenn Verbauwhede.

Voor mij is het in ieder geval iedere week 90 minutes en MidMid vanwege de sfeer daar. Af en toe eens Kick&rush. Ook fijne sfeer, maar ik volg het Engels voetbal niet zo fel.
 
Ik volg K&R, 90 minutes en MidMid. Alhoewel dat ik van de laatste soms eentje oversla als het te veel ons kent ons is met getelefoneerde vragen. Maar bvb de aflevering met Nilis heb ik al meer dan 10x opnieuw beluisterd gewoon door de openheid, respect en kennis waarmee die spreekt. Magnifiek.

K&R is zeker een aanrader als je het Engels voetbal volgt, zeker als Tim Wielandt en Jelle Tack in de zetel zitten. Die mannen verdienen een eigen talkshow. Wat een voetbalkennis en inzicht. Leroy is soms een karikatuur van zichzelf maar zorgt ook voor een zekere balans.

Sjotcast laat ik aan mij voorbij gaan. Yanko is een brave gast en op zich vol goede intenties maar al de sidekicks kunnen ofwel niet deftig praten ofwel is het Raes met een betweterig randje. Zet Yanko bij 90minutes en die zal daar absoluut niet uit de toon vallen (vb in de plaats van Aster - ja ik denk dat ook Filip - Nzeyimana).

Koolcast kan ik ook niet op luisteren. Totaal mijn stijl niet. Precies boyz ‘n hood in da house. Maar daar ook, Gilles Mbeya is wel kenner van het Italiaanse voetbal.
 
Ik volg K&R, 90 minutes en MidMid. Alhoewel dat ik van de laatste soms eentje oversla als het te veel ons kent ons is met getelefoneerde vragen. Maar bvb de aflevering met Nilis heb ik al meer dan 10x opnieuw beluisterd gewoon door de openheid, respect en kennis waarmee die spreekt. Magnifiek.

K&R is zeker een aanrader als je het Engels voetbal volgt, zeker als Tim Wielandt en Jelle Tack in de zetel zitten. Die mannen verdienen een eigen talkshow. Wat een voetbalkennis en inzicht. Leroy is soms een karikatuur van zichzelf maar zorgt ook voor een zekere balans.

Sjotcast laat ik aan mij voorbij gaan. Yanko is een brave gast en op zich vol goede intenties maar al de sidekicks kunnen ofwel niet deftig praten ofwel is het Raes met een betweterig randje. Zet Yanko bij 90minutes en die zal daar absoluut niet uit de toon vallen (vb in de plaats van Aster - ja ik denk dat ook Filip - Nzeyimana).

Koolcast kan ik ook niet op luisteren. Totaal mijn stijl niet. Precies boyz ‘n hood in da house. Maar daar ook, Gilles Mbeya is wel kenner van het Italiaanse voetbal.
Op zich vind ik Aster wel goed, maar dat geslijm bij Joos is inderdaad storend.

Gilles uit Koolcast vind ik wel een verademing. Leuke gast, maar die omkadering bij zijn podcast vind ik ook niet alles.
 
MIMMID en 90 minutes sowieso, kick and rush als ik tijd heb.

De laatste met Lieven Maesschalck is inderdaad geen referentie vermits die mens op geen enkele vraag durft te antwoorden en enkel maar met clichés blijft smijten of rond de vraag fietst.
 
Probleem bij Koolcast is dat dat het toch vooral Gilles en Bryan zijn die heel wat van voetbal kennen, maar de rest vaak tot heel bizarre analyses komen. Alex kan ik ook wel smaken. Snap wel dat het minder toegankelijk is dan een 90 minutes, maar afhankelijk van wie te gast is soms echt goeie afleveringen. Alleszins een pak beter dan die mannen van sjotcast.

Ideale format voor korte updates is de Fc afkicken daily, 40 minuutjes actualiteit van de dag. Goed gebracht. Alleen wel vooral eredivisie. En geen Belgische competitie. Dus als u dat niet interesseert ben je er niet veel mee.
 
Luisterde vroeger graag naar 90minuts, maar sinds die Tuur Dierckx daar zit toch moeten afhaken. Draagt weinig bij en ik versta die gewoon de helft van de tijd niet. Een podcast is informeler, maar het is gewoon niet aangenaam als er iemand zo zit te brabbelen.
 
Luisterde vroeger graag naar 90minuts, maar sinds die Tuur Dierckx daar zit toch moeten afhaken. Draagt weinig bij en ik versta die gewoon de helft van de tijd niet. Een podcast is informeler, maar het is gewoon niet aangenaam als er iemand zo zit te brabbelen.
Vind het net leuker met hem, Defour was net de man die letterlijk niets te zeggen had.
 
Terug
Bovenaan