Pff ik heb enorm veel zin om mijn huidige opdracht op te zeggen. Zelden zo’n kindertuin gezien

. Ben op de achtergrond volop bezig samen met anderen aan een eigen accountancykantoor waar men stilaan aftelt tot het eind van mijn opdracht omdat het werk binnenstroomt. Mijn freelanceproject loopt tot eind juni en doe louter uit goodwill het project uit maar vraag mij hoe langer hoe meer af waarom.
Klant is bezig met een SAP implementatie waarvoor men enkele key users heeft vrijgespeeld via freelancers zodat deze key users zich 100% op de implementatie kunnen focussen. Ondanks het feit dat iedereen er volop voor gaat kunnen de freelancers op weinig sympathie rekenen. Wel van de directie maar tjees wat moeten die het doen met jaloers kinderachtig personeel :/. Ik ben zelf team lead ad interim en de vaste mensen in mijn team steken de freelancers in mijn team continu de loef af. Ze werken hun continu tegen en doen vaak tegen mij ook ronduit bot. Vandaag kreeg ik telefoon van een tussenspeler via welke een freelancer in mijn team zit. Iemand in mijn team (vast personeelslid) had de vertrouwenslijn van de tussenpersoon gebeld om anoniem een klacht in de dienen. De klacht luidde:
- freelancer zet zich niet op de personeelsparking maar op de visitorsparking;
- freelancer komt pas om 9u toe terwijl de meesten om 8u al aanwezig zijn;
- freelancer werkt 1 dag per week van thuis maar communiceert niet welke dag dat is (jawel hij vult dit altijd in in de shared kalender, maar die persoon wil dat hij dat nog eens mondeling zegt);
- freelancer zou vaak op afwezig staan als die van thuis werkt (ja die pc springt na 5 min op away en die persoon moet nog veel hardcopy doen in hun huidige manier van werken, als ik hem bel pakt die wel altijd meteen op)
Voor mij telt 1 ding: productiviteit. Die persoon gaat continu de extra mile, kan 300% op hem rekenen, stelt kritische vragen, springt in waar nodig etc. Hij zit er in de pieken nog tot 22u, madam klikspaan is om 16u30 weg en laat de rest verderploeteren.
Er is een officiële waarschuwing geweest naar die interne persoon wegens onaanvaardbare houding binnen het team, dat ze dit nu uitwerkt via een belachelijke steek vind ik er ronduit over. Nog nooit zoiets meegemaakt.
Ik heb de tussenpersoon mijn input gegeven, ze vonden het fijn de context te horen maar moeten sowieso hun freelancer er conform hun procedure over aanspreken. Er is 2 weken geleden omwille van de sfeer al een top freelancer in mijn team vertrokken. Ik kan zo al de uitkomst van dit spelleke raden. Wetende dat er massa werk op de plank ligt. Veel zin om maandag ook mijn briefje aangetekend te versturen en binnen 4 weken er weg te zijn

. Als ze geen respect hebben voor het werk dat verzet wordt, dat ze het dan zelf doen. Voldoende opportuniteiten. En die freelancer kan sowieso rekenen op een uitstekende referentie van mezelf en van de andere freelancers in het team (zelf van de CFO).