Je hebt zoveel manieren. De regels van de minimumbezoldiging aanpassen zodat die nog hoger moet zijn, dan verdwijnt al een groot deel van het voordeel.
Ik ben het er eigenlijk wel met eens (als ik afstand neem van mijn persoonlijke situatie en het rationeel bekijk). Het is nogal absurd dat tegenwoordig iedereen zijn apart firmaatje heeft, dat 1:1 verbonden is met de bedrijfsleider. Vennootschappen zijn eigenlijk niet bedoeld voor één man zijn/haar inkomen te optimaliseren. Dat is bedoeld voor als je personeel tewerkstelt, met meerdere mensen samenwerkt, grote investeringen doet etc: als het een bedrijf is ipv een man apart. Ideologisch ben je als consultant/advocaat/arts/architect gewoon een zelfstandige en daarvoor dient een eenmanszaak imo. De arts wordt betaald door de sociale zekerheid, maar pot wel zijn inkomsten op in een vennootschap om het dan na 5 jaar uit te keren via een fiscaal handigheidje. Hoe meer je verdient, hoe dichter je effectieve belastingsdruk op die manier naar 32% gaat. Natuurlijk past dit dan alweer in een groter debat rond belastingschijven etc.
(nu ga je afkomen met de beperkte aansprakelijkheid, maar dat is maar een schijndebat: 1. dat is niet per se maatschappelijk wenselijk en 2. dat is niet echt van toepassing op de beroepen die ik omschrijf 3. mochten de belastingdruk hetzelfde zijn, zal je zien dat mensen echt geen BV gaan opzetten enkel voor die beperkte aansprakelijkheid)
P.S: gisteren de aanslag van de vennootschapsbelasting in de bus gekregen, het is niet dat je als vennootschap geen belasting betaald