Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Personal mag niet zakelijk gebruikt worden, en krijg je dus ook geen factuur voor. Wel als je bv. een zakelijke tenant aanmaakt. Kan via een MS partner of zelf rechtstreeks.Stomme vraag, heb hier nog een personal microsoft abonnement. Komt nu te vervallen en zou het abonnement overzetten op mijn vennootschap. Kan ik dan dit "personal" abonnement blijven aanhouden of moet ik in principe dan overstappen naar zo'n business abonnement?
Ja de cijfers kloppen niet helemaal , dat was gewoon ter illustratie. Maar na afsluiten van het tweede boekjaar zou ik nu op een 110 000 aan reserves hebben in de BV. Bouwgrond stond te koop aan 475K (we denken er nog iets van af te krijgen).Als de 80k winst (zo lees ik het toch) genoeg is om de ´pittige´ bouwgrond te kopen zou het inderdaad dom zijn om te lenen.
Merci voor de uitleg!In 2026 kan je alles uitkeren aan 20%
Ja 18% vanaf 2027 dan, aan 15% zal je nooit meer kunnen uitkeren (als het eindelijk eens gestemd geraakt)
Uitkeren nu aan 20% of volgend jaar 18% is ongeveer break-even wegens kost intrest rekening-courant. Ik zou eerder gewoon wachten want boekhouder zal toch extra kosten aanrekenen voor testen en uitkering dividend waardoor je nadeliger komt.
Het geld is aanwezig in vennootschap dus denk niet echt dat er geld nodig is. Lening bij bank zal toch duurder zijn als netto R/C.
Tenzij je het geld laat beleggen in de vennootschap en ondertussen privé gaat lenen. De belegging zal dan wel iets met een vaste opbrengst zijn, dus het hangt wat af van de rendementen.
Loon uitkeren heet er volgens mij niks mee te maken dat mag gewoon doorlopen.Er komt hier een baby aan.
Via mijn sociaal secretariaat kan ik een uitkering aanvragen gedurende 20 dagen.
Dit is evenwel op voorwaarde dat ik niet werk.
In de praktijk ga ik niet de volle 20 dagen nemen.
Ik stel mij echter de vraag hoe ze dit kunnen controleren?
In feite kan mijn vennootschap factureren wat hij wil veronderstel ik?
maar kan ik me in diezelfde periode ook niet gewoon loon uitkeren? ongeacht of ik nu werk of niet?
Indien dat niet kan zou ik toch gewoon één maand geen loon uit kunnen betalen en vervolgens de maand er op dubbel?
Dit valt allemaal toch haast onmogelijk na te kijken door mijn secretariaat?
Iemand hier ervaring mee?
Bij mij waren het er slechts 10, dus die zijn er snel door, maar ik heb gewoon direct 5 dagen genomen en dan de andere 5 waren de eerstvolgende vakantiedagen/feestdagen. Je hebt 4 maand om die op te doen, dus ik zou je aanraden om het als betaald verlof te zien en ook effectief die tijd leuk te besteden.Er komt hier een baby aan.
Via mijn sociaal secretariaat kan ik een uitkering aanvragen gedurende 20 dagen.
Dit is evenwel op voorwaarde dat ik niet werk.
In de praktijk ga ik niet de volle 20 dagen nemen.
Ik stel mij echter de vraag hoe ze dit kunnen controleren?
In feite kan mijn vennootschap factureren wat hij wil veronderstel ik?
maar kan ik me in diezelfde periode ook niet gewoon loon uitkeren? ongeacht of ik nu werk of niet?
Indien dat niet kan zou ik toch gewoon één maand geen loon uit kunnen betalen en vervolgens de maand er op dubbel?
Dit valt allemaal toch haast onmogelijk na te kijken door mijn secretariaat?
Iemand hier ervaring mee?
Factuur van FOD ivm aanpassing in staatsblad komt hier gewoon casual binnen via de post en niet via peppol
Ook basis Lucy en ik archiveer gewoon de peppols die via domiciliëring of betaald zijn.Ik krijg sinds Peppol bepaalde facturen enkel binnen via Peppol.
Nu vind ik dat totaal niet handig aangezien dat ik voor cheap Lucy ben gegaan en dat geen status kan bijhouden.
Vroeger vinkte ik gewoon de mail af en dat was het dan..
Billit ftwIk krijg sinds Peppol bepaalde facturen enkel binnen via Peppol.
Nu vind ik dat totaal niet handig aangezien dat ik voor cheap Lucy ben gegaan en dat geen status kan bijhouden.
Vroeger vinkte ik gewoon de mail af en dat was het dan..
bij deze door dat er een archiveer knop isOok basis Lucy en ik archiveer gewoon de peppols die via domiciliëring of betaald zijn.
zal dat dan gebruiken als workflow. thx