Dit is niet het soort transacties waar je sluitende antwoorden op gaat krijgen omdat zoveel afhangt van je exacte omstandigheden. Het hangt allemaal af van het vastgoed en de bedragen die op alles geplakt worden, zowel om te kunnen bepalen of het interessant is als voor het inschatten van het risico. De fiscus zit daar tegenwoordig met een vergrootglas op om te kijken of de constructie fiscaal wel in orde is maar dat wil niet zeggen dat het niet interessant kan zijn.Nog even naar boven halen. Zeer preliminair maar even info vergaren. Ik heb al gezocht in de thread maar niet heel veel sluitende zaken, en inlichten bij boekhouder volgt ook nog wel.
Stel ik wil een nieuwe woning aankopen. Ik weet dat ik bvb via IPT al een deel kan financieren. Superveel zit daar echter niet in gezien nog maar 5.5 jaar bezig en sinds vorig jaar ook serieuze herziening van IPT nav de nieuwe regels.
Gewone BV voor freelance activiteit, thuiskantoor voor thuiswerk nodig. Er is geen aparte ingang voor beroepsactiviteiten.
Hoe wordt gesplitste aankoop vruchtgebruik (vennootschap)/naakte eigendom (prive) bekeken? Viabel of niet? Grote risico's? Sop de kolen waard?