Je hebt gelijk imo. Ik snap dat het mentaal best lastig ligt om "uw kindje" af te geven, maar als het ervoor zorgt dat je de rest van uw leven zorgeloos kan leven, en uw kinderen nog meer dan genoeg kan meegeven... Uw kinderen hebben sowieso waarschijnlijk veel meer aan een papa die 4/5e werkt dan eentje die 6/7 werkt he.We staan op het punt het familiebedrijf te verkopen/ over te laten.
Wat zeer vreemd is aangezien mijn ouders hier 40 jaar aan gewerkt hebben, en ik hier ook de afgelopen 18 jaar mee opgestaan en gaan slapen ben.
Ik en mijn zus wilden niet verder doen (teveel personeel, geen prive leven meer, diverse redenen..)
We zitten ook in een specifieke sector dat je niet zomaar door een manager kan laten runnen.
En overname is ook de beste stap om onze ouders het te kunnen laten loslaten.
Ik en mijn zus zouden gewoon in dienst blijven, wat een zeer grote aanpassing zal zijn. (Een baas hebben) maar ik heb er eigenlijk wel vrede mee.
Zeer vreemd om “het kindje” dat je mee hebt opgebouwd los te laten.
Financieel plukken we de vruchten van alles wat we hebben opgebouwd, dus de verloning in dienst is eigenlijk maar bijzaak.
Belangrijkste voor mij is dat ik naar 4/5 werken kan gaan ipv 6/7.
Mogelijk heb ik er later spijt van, (de eindbeslissing lag mee bij mij) Maar ik kan wel uithuilen dan vanop een tropisch strand als compensatie.
Zeer vreemde periode momenteel, wou het even neerpennen.
Maar uiteindelijk als ondernemer, als je alle doelen bereikt hebt, waarom dan niet langs de kassa passeren?
Ik vind er helemaal niks mis mee om een succesvol bedrijf gewoon te verkopen en te cashen.