Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik ga na de bevalling een half jaar niet werken en echt tijd nemen voor mijn kind. Als zelfstandige bouw je genoeg reserves op om langer thuis te blijven. Als werknemer had ik moeten goedkeuring vragen om ouderschapsverlof op te nemen, de stress om terug te keren naar de vaste rompslomp.. nu is het termijn afronden en na mijn verlof rustig uitkijken naar een nieuwe opdrachtHier zit denk ik geen enkele freelancer die 2 maanden verlof neemt. De meeste werken zoveel mogelijk omdat er dan meer geld binnenkomt. En een bedrijf waarmee jij een contract hebt, gaat dat ook niet zo leuk vinden als jij zomaar opeens 2 maanden weggaat. Ik wil maar zeggen dat vrijheid niet de reden is, eerder €€
. Zijn mijn huidige projecten niet afgerond voor de bevalling (ze stellen go lives continu uit), het zij zo, is het voor de volgende, geen stress
.Sinds ik freelancer ben al 2x 5 weken op reis geweest hoor. Zolang uw klant dat wat op voorhand weet, is dat zelden een issue.Hier zit denk ik geen enkele freelancer die 2 maanden verlof neemt. De meeste werken zoveel mogelijk omdat er dan meer geld binnenkomt. En een bedrijf waarmee jij een contract hebt, gaat dat ook niet zo leuk vinden als jij zomaar opeens 2 maanden weggaat. Ik wil maar zeggen dat vrijheid niet de reden is, eerder €€
Bij mijn voltijdse klant is het gebruikelijk dat ik de uren volg zoals de rest (dagtarief), maar ik heb nog een andere klant waar ik met uurtarief werk omdat dit dan na de uren/weekend is. Maar als ze bv vragen om eens langs te komen voor meetings, dan ga ik na de meetings gewoon gaan fitnessen en doe 's avonds verder, of helemaal niet.Als freelancer werk je toch gewoon meestal van 9u tot 17u zoals iedere andere bediende of arbeider? Of kan je zomaar 's middags 3u eens gaan fietsen omdat het goed weer is of bv vrijdag om 14u30 al stoppen (terug omdat het goed weer is) ?
Dat zijn toch ook gewoon contracten van 38u per week?
Als het financiële plaatje gelijk uitkomt met werknemers blijf ik zelfstandig.Hier zit denk ik geen enkele freelancer die 2 maanden verlof neemt. De meeste werken zoveel mogelijk omdat er dan meer geld binnenkomt. En een bedrijf waarmee jij een contract hebt, gaat dat ook niet zo leuk vinden als jij zomaar opeens 2 maanden weggaat. Ik wil maar zeggen dat vrijheid niet de reden is, eerder €€
Nu ben jij degene die dat oplegt aan anderenIk zou het echt niet meer verdragen om terug te gaan naar een systeem van HR procedures, regeltjes, ziektebriefjes, apparatuur die mijn goesting niet is, etc.

Hoewel we soms niet te kiezen hebben, holy shit: dit dit ditAls het financiële plaatje gelijk uitkomt met werknemers blijf ik zelfstandig.
Ik neem meer verlof dan ik vroeger had. 3,5 weken in de zomer, minstens 1 in Paasvakantie en herfstvakantie, en anderhalve in de Kerstvakantie.
Ik zou het echt niet meer verdragen om terug te gaan naar een systeem van HR procedures, regeltjes, ziektebriefjes, apparatuur die mijn goesting niet is, etc.
Al projecten gedaan bij grote klanten die gewoon hun eigen laptop onder uw neus schuiven, met gelimiteerde IT account. Dan is gewoon take it or leave it.Hoewel we soms niet te kiezen hebben, holy shit: dit dit dit
Neen, "een laptop" is niet hetzelfde als "een laptop", wij doen meer dan tekstverwerking.
Ja, ik heb soms admin-rechten nodig. Neen, hetgeen ik zoek staat niet in uw package-selectie voor secretareskes.
Ik probeer betere keuzes te maken dan er voor mij gemaakt werdNu ben jij degene die dat oplegt aan anderen![]()

Ik heb zelfs nog een klant gehad waar iedereen alleen een virtuele omgeving op amazon kreeg, zo een remote windows ding. En de laptop was een front end hierop.Al projecten gedaan bij grote klanten die gewoon hun eigen laptop onder uw neus schuiven, met gelimiteerde IT account. Dan is gewoon take it or leave it.
Dat is toch redelijk normaal binnen een cloud-omgeving?Ik heb zelfs nog een klant gehad waar iedereen alleen een virtuele omgeving op amazon kreeg, zo een remote windows ding. En de laptop was een front end hierop.
Merken jullie ook iets van de markt dat momenteel slecht presteert? Ik ben als front end developer al 3 maanden aan het zoeken naar een nieuwe opdracht …
Misschien is frontend alleen te specifiek, ik vermoed dat je als fullstack of backend developer veel gemakkelijker aan de bak komt.Merken jullie ook iets van de markt dat momenteel slecht presteert? Ik ben als front end developer al 3 maanden aan het zoeken naar een nieuwe opdracht …
De developer wereld heeft ook als nadeel dat het zoiezo iets is waar er enorme instroom in geweest is.Zelf niet op zoek maar ik heb van higher ups bij consultancy bedrijven inderdaad gehoord dat het erg is voor het moment. Er zijn ongeveer 300% sollicitaties per vacature tov 6 maanden geleden. Zeker aan developers is er een overvloed. Zorgt ook voor de enorme daling in tarieven (ken verschillende die aan 800 zaten die nu voor “maar” 500-600 aan de bak geraken).
Wordt verwacht dat het tegen het einde van jaar betert (nieuwe projecten, er komt nieuwe injectie van Europa in de bedrijven, kleinere pool zoekenden,..).
Succes alvast!
Nu mijn eerste (verlengde) boekjaar ook afgesloten is, moet ik eens nadenken wat te doen met het resultaat. Op zich hebben wij op korte termijn geen grotere kosten gepland en hebben voldoende buffer voor de werken die we wel nog plannen te doen in onze woning. De termijn van 3 of 5 jaar is dus niet zeer relevant voor ons.
Zijn er nog updates mbt. de VVPR Bis regeling? Mijn boekhouder leek ook aan te geven dat dat wellicht zal verdwijnen op termijn, maar kon er geen datum op plakken. Wat doen de meesten hier?
Ik zou in jouw geval nu al liquidatiereserve aanleggen. Je moet niet binnen 5 jaar het bedrag onmiddellijk opnemen. Je kan evengoed binnen 5 jaar de resterende 5% RV betalen en het nettobedrag naar uw rekening courant overboeken en op die manier maandelijks minder nettoloon opnemen en aanvullen met een opname rekening courant?Nu mijn eerste (verlengde) boekjaar ook afgesloten is, moet ik eens nadenken wat te doen met het resultaat. Op zich hebben wij op korte termijn geen grotere kosten gepland en hebben voldoende buffer voor de werken die we wel nog plannen te doen in onze woning. De termijn van 3 of 5 jaar is dus niet zeer relevant voor ons.
Zijn er nog updates mbt. de VVPR Bis regeling? Mijn boekhouder leek ook aan te geven dat dat wellicht zal verdwijnen op termijn, maar kon er geen datum op plakken. Wat doen de meesten hier?
.