Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
We hebben net een feestdag achter de rug, waardoor de overschrijving bij de bank misschien vertraagd is. Ik heb een klant die altijd op de vervaldag zelf de betaling uitvoert, maar zich niets aantrekt of dat dan op een feestdag of weekend valt. Zo was de betaling vorige maand enkele dagen te laat: vervaldag was 30/03, maar wegens het paasweekend stonden de centen pas op dinsdag 2 april op mijn rekening. Je zou dan denken dat ze toch een dag eerder betalen om correct te zijn...Na hoeveel dagen sturen jullie een herinnering ter betaling?
Eerste factuur en ze zijn al te laat
We hebben net een feestdag achter de rug, waardoor de overschrijving bij de bank misschien vertraagd is. Ik heb een klant die altijd op de vervaldag zelf de betaling uitvoert, maar zich niets aantrekt of dat dan op een feestdag of weekend valt. Zo was de betaling vorige maand enkele dagen te laat: vervaldag was 30/03, maar wegens het paasweekend stonden de centen pas op dinsdag 2 april op mijn rekening. Je zou dan denken dat ze toch een dag eerder betalen om correct te zijn...
In uw geval zou ik tot een week na vervaldatum wachten en dan eens horen. Of in het contract de voorwaarden nog eens nakijken voor het geval de termijn afwijkt van de norm.
Kan je niet gewoon eens informeel navragen maandag waarom die nog niet betaald is? Zoals aangegeven: 1 mei was een feestdag, misschien is diegene die ondertekent ziek/op verlengd weekend,... Niet aangenaam, maar gezien de zeer beperkte dagen te laat zou ik toch eerst eens navragen.De voorwaarden zijn 30 dagen (heb ik naar beneden gekregen van de standaard 45) beginnend vanaf de eerste dag van de volgende maand. Mijn factuur is opgemaakt 30/3 maar de 30 dagen begint dus pas 1/4.
Zijn nu dus 2/5 en het staat er nog niet op. Een kleinere klant heeft gelukkig al betaald maar ben starter dus zou graag me kunnen een loon uitbetalen.. Ik zal dan nog afwachten tot maandag en dan een herinnering sturen.
Inderdaad. En gezien hij starter is, zou ik ook duidelijk stellen dat het wel uitmaakt voor u. Ik zou er minder wakker van liggen als ze er 30 dagen extra over doen.Meestal wachten ze zelf tot ze het bedrag van de eindklant gekregen hebben om de betaling in gang te zetten en geen cashflow problemen te veroorzaken.
Ik zou er ook alleszins streng in zijn (informeel en dan formeel). Je bent bij 'normale' betaling al 2 maand na de eerste dag service en hoe langer je wacht hoe meer dagen er bijkomen. Stel je voor dat je pas na 2 weken ontdekt dat er iets louche aan de hand is, dan heb je potentieel 2.5 maand voor niks gewerkt.
Kan het inderdaad eerst wel is vragen via een mailtje aan de persoon die mijn directe contact is daar. Het is een tussenpartij dus veel meer contact dan “teken dit contract” heb ik er niet mee gehad.Kan je niet gewoon eens informeel navragen maandag waarom die nog niet betaald is? Zoals aangegeven: 1 mei was een feestdag, misschien is diegene die ondertekent ziek/op verlengd weekend,... Niet aangenaam, maar gezien de zeer beperkte dagen te laat zou ik toch eerst eens navragen.
Gentis als tussenpartij? Ik heb het ook gehad in het begin en heb dan er ook wel echt achtergezeten, is voor mij ook een principekwestie. Het argument is ook wel gewoon dat iedereen graag zijn loon 'op tijd' heeft en zeker in de opstart is dat lastig want dan heb je nog niets opgebouwd. Nu 4 maanden later stoort dat minder.Kan het inderdaad eerst wel is vragen via een mailtje aan de persoon die mijn directe contact is daar. Het is een tussenpartij dus veel meer contact dan “teken dit contract” heb ik er niet mee gehad.
Ga toch morgen gewoon een informele mail sturen. Ik heb er ook al aan gedacht dat ze het gewoon zijn om 45 dagen te doen..Het was gisteren idd bank feestdag en dan komt alles later. Als ze voor u de termijn van 45 naar 30 hebben aangepast in uw contract zit dit mss niet verwerkt in hun processen..............
Nee, niet Gentis.Gentis als tussenpartij? Ik heb het ook gehad in het begin en heb dan er ook wel echt achtergezeten, is voor mij ook een principekwestie. Het argument is ook wel gewoon dat iedereen graag zijn loon 'op tijd' heeft en zeker in de opstart is dat lastig want dan heb je nog niets opgebouwd. Nu 4 maanden later stoort dat minder.
Huh, 3 maanden?Ik heb het nog nooit tegengekomen, maar mijn vervaldag van de factuur is meestal 3 maanden. Ik heb nog nooit tegengekomen dat ze te laat betalen voorbij dat punt.
Ik ga het anders zeggen: ik heb er nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe.Huh, 3 maanden?
Maximum wettelijke betaaltermijn b2b is 60 dagen, en al die fantasiekes zoals een betaaltermijn pas laten lopen nadat werken of geleverde goederen nagekeken zijn (waar ze vroeger ook al eens 30 dagen over deden) is er allemaal uitgesmeten.
Bij moeten ze er alvast niet mee afkomen, 30 dagen einde maand (en ik zorg dat mijn facturen de 30ste buiten zijn)...
Eerste herinnering na 7 dagen te laat, tweede na 14 dagen, 3de na 3 weken (is aangetekende brief) met nota dat indien niet binnen 7 dagen betaald, de factuur naar incasso/deurwaarder gaat. Op dat ogenblik zitten we op 60 dagen.
Mijn facturatieprogramma doet dat automatisch, moet er zelf niets voor doen, zelfs die aangetekende brief gaat automatisch buiten...
Eén keer een "derde" herinnering moeten sturen, nog nooit incasso moeten gebruiken, op ettelijke honderden facturen.
niemand? :FIn vraag in verband met relatiegeschenken / promotiemateriaal
Als ik bvb tennisballen (doos van 3) een sticker opplak en dit meegeef op beurzen, schrijf ik dat dan in als promotiemateriaal?
Of zijn er daar regels rond
2 mogelijkheden:niemand? :F
Tournee general!Het is gestort Lag dus inderdaad aan de feestdag
Voor den hele avondTournee general!
Enjoy man! Oprecht, ik ben blij voor u.Voor den hele avond
Hallucinant als je zo een bedrag voor de eerste keer gestort krijgt..