CaseBlue
Well-known member
Ik ga het anders zeggen: ik heb er nog nooit problemen mee gehad, tot nu toe.Huh, 3 maanden?
Maximum wettelijke betaaltermijn b2b is 60 dagen, en al die fantasiekes zoals een betaaltermijn pas laten lopen nadat werken of geleverde goederen nagekeken zijn (waar ze vroeger ook al eens 30 dagen over deden) is er allemaal uitgesmeten.
Bij moeten ze er alvast niet mee afkomen, 30 dagen einde maand (en ik zorg dat mijn facturen de 30ste buiten zijn)...
Eerste herinnering na 7 dagen te laat, tweede na 14 dagen, 3de na 3 weken (is aangetekende brief) met nota dat indien niet binnen 7 dagen betaald, de factuur naar incasso/deurwaarder gaat. Op dat ogenblik zitten we op 60 dagen.
Mijn facturatieprogramma doet dat automatisch, moet er zelf niets voor doen, zelfs die aangetekende brief gaat automatisch buiten...
Eén keer een "derde" herinnering moeten sturen, nog nooit incasso moeten gebruiken, op ettelijke honderden facturen.
En correctie, net gekeken, mijn facturen hebben idd altijd 60 dagen vervaldatum. Geen 90.
Lag dus inderdaad aan de feestdag