Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Op 15 jaar tijd consultancy neem ik aan dat je er wat hebt zien passeren, niet ?Na 15 jaar consultancy ervaring (digitale transformaties, PM rollen, analyse rollen en IT architectuur) begint het meer en meer te kriebelen om als freelancer te starten. Wat zijn de typische tussenbedrijven voor dit type rol die je in contact brengen met de eindklant (en die uiteraard niet al je marge op eten)?
tnx, ik was ook in de warBenerod heeft het over de situatie waarbij je LR uitkeert binnen de 5 jaar na aanleg.
Mijn advies: zet uzelf als freelancer op zoek naar werk op linked-in, strap in for a ride.Na 15 jaar consultancy ervaring (digitale transformaties, PM rollen, analyse rollen en IT architectuur) begint het meer en meer te kriebelen om als freelancer te starten. Wat zijn de typische tussenbedrijven voor dit type rol die je in contact brengen met de eindklant (en die uiteraard niet al je marge op eten)?

Ik (en mijn vrouw) wel EN ik heb ook het dental plan incl. ambulante zorg. Ik heb zowel tand als ambu al gebruikt voor ettelijke honderden euro's.- BA + RB:Welke verzekeringen hebben jullie allemaal en welke bewust niet?
Ik ben momenteel in gesprek met een aantal makelaars voor de verzekeringen voor mijn vennootschap en mezelf.
Momenteel actief als IT dienstverlener als data scientist.
Van sommige verzekeringen vraag ik me of ze weldegelijk waarde hebben.
Hieronder een oplijsting en de bijhorende premie:
- BA rechtsbijstand (uiteraard verplicht): € 500 jaarlijks
- Cyberclear: dekt kosten die te maken hebben met hacking, fraude door verlies van wachtwoorden: € 250 jaarlijks
- Patroonsverzekering: premie onbekend
- Fiscale polis: dekt de kosten als gevolg van audit door de fiscus
- gewaarborgd inkomen: uiteraard een nobrainer
- omzetverzekering
- hospitalisatieverzekering (uiteraard verplicht): DKV € 825 jaarlijks

- BA + RB:
No brainer, bij welke verzekeraar is dat? Lijkt me ietwat aan de dure kant voor een IT-consultant.
De verzekeraar is Hiscox
Ik was zelf ook al eens aan het kijken om een motorfiets op de zaak te kopen (en zo weinig mogelijk VAA erop te moeten betalen). Dit zou dienen om als consultant naar klanten te gaan of naar het kantoor van het consultancybureau waar mijn opdracht loopt.Vraagje, Stel ik koop een brommer 125cc om mee naar mijn klanten te rijden. (wekelijks 50 km bvb)
Privé gebruik ik die misschien max 100km op een jaar.
Is het dan verstandig die op de zaak te kopen en kan je die dan volledig aftrekken? Moet ik hierbij dan elke rit bijhouden?
Want dan telkens een app moeten opendoen om werk kilometers bij te houden lijkt mij veel werk?
Ook als je hem privé koopt en dan per km terugvordert moet je u daarmee bezig houden?
Dit.
Boekhouder in gebreke stellen en laten opdraaien voor de boete en interesten. Scan hem de brief door. Hij moet contact opnemen met de administratie om de overstorting naar de bijzondere rekening zo snel mogelijk in orde te brengen, anders blijven de interesten verder oplopen.
En zou dan eens kijken voor een andere boekhouder die wel tijdig het te betalen saldo doorgeeft.

Koop hem prive, dan is hij 100% fiscaal aftrekbaar in PB, net zoals je uitrusting.Vraagje, Stel ik koop een brommer 125cc om mee naar mijn klanten te rijden. (wekelijks 50 km bvb)
Privé gebruik ik die misschien max 100km op een jaar.
Is het dan verstandig die op de zaak te kopen en kan je die dan volledig aftrekken? Moet ik hierbij dan elke rit bijhouden?
Want dan telkens een app moeten opendoen om werk kilometers bij te houden lijkt mij veel werk?
Ook als je hem privé koopt en dan per km terugvordert moet je u daarmee bezig houden?
als je daar maar 1 of 2 keer naartoe verplaats in de week telt dat dan ook?
15% van de verschuldigde btw.Enig idee wat de boete is als je te laat hebt betaald?
Dankzij dit topic opgemerkt dat ik de laatste periode nog niet betaald had. Was op reis in de week dat de mail van de boekhouder binnen kwam
Heb het nu net over geschreven.
In myminfin staat nog wel geen enkel bericht over dat ik te laat heb betaald of enige gevolgen.
Beroepskostenforfait van bedrijfsleiders is maar 3%Moet je dan niet op meer uitkomen dan je forfait? een 125cc van 2 of 3K gaat dat niet doen

Wat dienen we te verstaan onder Finance consultant, type accountant?Ik heb geen BA verzekering als finance consultant, ik heb nu een offerte gekregen van Zurich voor 710 per jaar. BA voor 250k en ba uitbating 1.250.000 euro incl RB. Vrijstelling BA is 500 euro en BA uitbating 250 euro.
Correcte prijs? Is de verzekering uberhaupt nodig?
Coaching en opvolging van planning van het team. Analyseren en optimaliseren van klantendossiers in boekhoudsystemen. Tussentijdse financiële rapporteringen nazicht van jaarafsluitingen inclusief opvolging van cashflow en aangiftes van belastingen.