Werk Freelancers & Ondernemers

Weet er iemand of je een factuur Met uw BTW-nummer kunt verkrijgen voor YT premium en Google One? Wat ik ook probeer, ik kan maar geen factuur verkrijgen met mijn BTW-nummer erop. Het wordt steeds gelinkt aan mijn betalingsprofiel met mijn privégegevens. Ik kan nergens op YT of One switchen naar mijn bedrijdsbetalingsprofiel.
 
Laatst bewerkt:
Ik krijg ook moeilijk een factuur van YT premium, heb al met support gechat enzo, lukt nie.

Ik heb nu geprobeerd om mijn btw nr in te geven in een veld waar je adres komt, zodat het er gewoon ergens opstaat.

En in het slechste geval verlies je gewoon de btw er op he, is geen drama.
 
Eerste facturen opgestuurd. Heeft dat bij jullie de eerste keer ook anderhalf uur geduurd 😅?

26x nagekeken en zien dat de juiste factuur naar de juiste klant gaat. Moest ook nog tekstje maken voor in de mail te zetten nog. En dan na het versturen dat nog eens 4x checken 😅.
 
Weet er iemand of je een factuur Met uw BTW-nummer kunt verkrijgen voor YT premium en Google One? Wat ik ook probeer, ik kan maar geen factuur verkrijgen met mijn BTW-nummer erop. Het wordt steeds gelinkt aan mijn betalingsprofiel met mijn privégegevens. Ik kan nergens op YT of One switchen naar mijn bedrijdsbetalingsprofiel.
Ik heb al jaren facturen van YT Premium dus het kan. Vraag mij niet hoe ik het gedaan heb, maar ik had er denk ik weinig problemen mee. Want ik herinner mij geen ‘struggle’
 
Het probleem is dat ik meerdere payment profiles heb door adsense, maar het is onmogelijk om een bepaald profile te kiezen. Google lijkt altijd het individual te selecteren voor je subscriptions.
 
Het probleem is dat ik meerdere payment profiles heb door adsense, maar het is onmogelijk om een bepaald profile te kiezen. Google lijkt altijd het individual te selecteren voor je subscriptions.
Hier ook.

Heb adsense als organisation, maar YT premium kan nie
 
Heeft iemand een Excel of tool om de privékost van een wagenaankoop met de vennootschap te berekenen?

Vaa? Elke online loontool kan dat. Of wil je erbij rekenen hoeveel gemist dividend/liquidatie/vvpr er is als je de auto wel koopt?
 
Eerste facturen opgestuurd. Heeft dat bij jullie de eerste keer ook anderhalf uur geduurd 😅?

26x nagekeken en zien dat de juiste factuur naar de juiste klant gaat. Moest ook nog tekstje maken voor in de mail te zetten nog. En dan na het versturen dat nog eens 4x checken 😅.
"sniff, uw eerste factuur..."

Maar idem, je wordt het wel gewend na een tijdje hoor ;)

Wat mij vooral (en tot de dag van vandaag) nog altijd blij stelt is: je stuurt facturen uit van meer dan 10k per maand... en die betalen dat gewoon!
 
Vaa? Elke online loontool kan dat. Of wil je erbij rekenen hoeveel gemist dividend/liquidatie/vvpr er is als je de auto wel koopt
Het tweede, wil graag de TOTALE privékost in kaart brengen.

Dus eigenlijk verschil resultaat privé met wagen VS geen wagen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het enige moeilijke als je voor een grote partij werkt.

Hier moet je alles doen volgens hun regels (factuur met de juiste referenties, bestelbon en toelating tot facturatie allemaal in 1 pdf doorsturen) maar eenmaal je dat door hebt is elke factuur zonder problemen betaald binnen de afgesproken termijnen.
 
Je kan daar wel een assumptie van maken, en eventueel een sensitiviteitsanalyse mee doen.
Aan de hand van een voorbeeld (en ik mis hier ongetwijfeld nog wel een aantal dingen):

BMW 318i, 42700€ incl BTW, 151gr CO2, 6.7l/100km, 20000km/jaar, 5 jaar looptijd, restwaarde 20000€, benzineprijs 1.78€/l

Punt 1: prijs:
22700€ kost aftrekbaar aan 50% => 2270€ minder vennootschapsbelasting

Punt 2: Benzine:
6700€ kost aftrekbaar aan 50% => 670€ minder vennootschapsbelasting

Punt 3: BIV en VB:
Iets complexer, Als rechtspersoon betaal je 2844€ belastingen op die 5 jaar.
Als hij geleased wordt dat 3794€ en die is 50% belast. => 380€ minder vennootschapsbelasting

punt 4: VAA
23420€ bruto op die 5 jaar.

@Apelords, @beryl :
Mis ik hier nu iets, of zijn benzinewagens eigenlijk altijd absurd om nog als bedrijfswagen in te schrijven (lees: de besparingen in de vennootschapsbelasting zijn een fractie van het VAA?)
 
Aan de hand van een voorbeeld (en ik mis hier ongetwijfeld nog wel een aantal dingen):

BMW 318i, 42700€ incl BTW, 151gr CO2, 6.7l/100km, 20000km/jaar, 5 jaar looptijd, restwaarde 20000€, benzineprijs 1.78€/l

Punt 1: prijs:
22700€ kost aftrekbaar aan 50% => 2270€ minder vennootschapsbelasting

Punt 2: Benzine:
6700€ kost aftrekbaar aan 50% => 670€ minder vennootschapsbelasting

Punt 3: BIV en VB:
Iets complexer, Als rechtspersoon betaal je 2844€ belastingen op die 5 jaar.
Als hij geleased wordt dat 3794€ en die is 50% belast. => 380€ minder vennootschapsbelasting

punt 4: VAA
23420€ bruto op die 5 jaar.

@Apelords, @beryl :
Mis ik hier nu iets, of zijn benzinewagens eigenlijk altijd absurd om nog als bedrijfswagen in te schrijven (lees: de besparingen in de vennootschapsbelasting zijn een fractie van het VAA?)
vergeet volgende zaken niet:

- hybride is vaak een heel pak duurder in aankoop (voor mijn wagen was het 45K voor diesel/benzine en 65K als hybride) die 20K moet je dus terug verdienen.
- hybride's verbruiken vaak een pak meer als niet elektrisch rijdt, mijn E-range is bv maar 35km waarna ik puur op benzine plots een werkelijk verbruik heb van 9,5l/100 door het gewicht van de wagen, de diesel tegenhanger zit bv op 6l/100. dat extra verbruik tikt ook aardig door als je lange ritten maakt

-> ik heb het nog niet in detail willen berekenen maar ben vrij zeker dat voor mijn auto de versie met verbrandingsmotor voordeliger zou zijn zelfs al lag de VAA dan op 450 per maand ipv 170.
 
vergeet volgende zaken niet:

- hybride is vaak een heel pak duurder in aankoop (voor mijn wagen was het 45K voor diesel/benzine en 65K als hybride) die 20K moet je dus terug verdienen.
- hybride's verbruiken vaak een pak meer als niet elektrisch rijdt, mijn E-range is bv maar 35km waarna ik puur op benzine plots een werkelijk verbruik heb van 9,5l/100 door het gewicht van de wagen, de diesel tegenhanger zit bv op 6l/100. dat extra verbruik tikt ook aardig door als je lange ritten maakt

-> ik heb het nog niet in detail willen berekenen maar ben vrij zeker dat voor mijn auto de versie met verbrandingsmotor voordeliger zou zijn zelfs al lag de VAA dan op 450 per maand ipv 170.
Wanneer heb je de wagen precies aangekocht?
Vrij zeker dat PHEV wint met deze parameters, zeker met dat enorm stijgend VAA in de toekomst.
 
Aan de hand van een voorbeeld (en ik mis hier ongetwijfeld nog wel een aantal dingen):

BMW 318i, 42700€ incl BTW, 151gr CO2, 6.7l/100km, 20000km/jaar, 5 jaar looptijd, restwaarde 20000€, benzineprijs 1.78€/l

Punt 1: prijs:
22700€ kost aftrekbaar aan 50% => 2270€ minder vennootschapsbelasting

Punt 2: Benzine:
6700€ kost aftrekbaar aan 50% => 670€ minder vennootschapsbelasting

Punt 3: BIV en VB:
Iets complexer, Als rechtspersoon betaal je 2844€ belastingen op die 5 jaar.
Als hij geleased wordt dat 3794€ en die is 50% belast. => 380€ minder vennootschapsbelasting

punt 4: VAA
23420€ bruto op die 5 jaar.

@Apelords, @beryl :
Mis ik hier nu iets, of zijn benzinewagens eigenlijk altijd absurd om nog als bedrijfswagen in te schrijven (lees: de besparingen in de vennootschapsbelasting zijn een fractie van het VAA?)
Dat zijn op zich de verkeerde getallen om te vergelijken. Het gaat niet over wat het het bedrijf extra kost aan vennootschapsbelasting vs wat de werknemer extra moet betalen maar over wat er in totaal naar de overheid vloeit als je een bedrijfswagen geeft versus als je loon betaald. In die vergelijking zal zelfs een benzinewagen nog steeds winnen tegenover loon, maar is wel merkelijk minder voordelig dan andere auto's.
 
Terug
Bovenaan