Werk Freelancers & Ondernemers

Een bonnetje heeft een andere invulling dan een factuur. Een factuur die op persoonlijke naam staat en niet op naam van de vennootschap kan bij controle voor discussie zorgen. Maar blijkbaar is de factuur hier wel gericht aan de vennootschap en niet aan de privé persoon zelf.
 
Het is hier waarschijnlijk al eens vermeld maar ik vind het niet direct terug via de zoekfunctie.
Ik zou de mogelijkheid hebben een elektrische wagen te kopen via een win win lening. BV bestaat nu iets meer dan een jaar.
Is dat interessant of is financiele renting of operationele lease interessanter?
Zeker interessant. Wel de intrest vergelijken tussen bank en winwinlening.

Bij winwinlening doe je de formaliteiten beter zelf, op zich zijn die redelijk eenvoudig en zo spaar je wat kosten uit bij je accountant.
 
Zeker interessant. Wel de intrest vergelijken tussen bank en winwinlening.

Bij winwinlening doe je de formaliteiten beter zelf, op zich zijn die redelijk eenvoudig en zo spaar je wat kosten uit bij je accountant.
Ok thanks! Hoe werkt dat dan met de BTW op die wagen?

Huidige renting betaal ik op elke maandelijks huurbedrag een btw bedrag die ik voor de helft recupereer. Maar hoe werkt dat dan met die win win lening? Ik zou de BTW daar graag ook in meelenen.

Rente bij bank ligt rond de 4 procent momenteel. De win win lening zou aan 2.875 procent kunnen.
 
win win lening is altijd interessant. Heb er ook wat lopen voor machines.
Hoe dat zit met de BTW, ik zou die er gewoon bij lenen?

Je hoeft niets te staven voor je win win lening, je leent gewoon het bedrag dat je wil en overeen komt met de particulier.
 
Ik krijg de laatste tijd veel mails om tegen betaling een videocall te doen met bedrijven over mijn area of expertise.
Ze zeggen wel altijd dat ze mijn info op LinkedIn gevonden hadden maar het voelt wel aan als een mega scam. :laugh:
Als ik de bedrijven opzoek is het wel ergens altijd ergens vaag gerelateerd met wat ik doe.

iemand ervaring mee?
 
Ik krijg de laatste tijd veel mails om tegen betaling een videocall te doen met bedrijven over mijn area of expertise.
Ze zeggen wel altijd dat ze mijn info op LinkedIn gevonden hadden maar het voelt wel aan als een mega scam. :laugh:
Als ik de bedrijven opzoek is het wel ergens altijd ergens vaag gerelateerd met wat ik doe.

iemand ervaring mee?
Ja hoor, is gewoon legit.
Ik doe dit zelf ook regelmatig (pakweg 2 keer per kwartaal)
Vaak 250 euro voor een call van minder dan een uur dus een prima bijverdienste.
 
Ik krijg de laatste tijd veel mails om tegen betaling een videocall te doen met bedrijven over mijn area of expertise.
Ze zeggen wel altijd dat ze mijn info op LinkedIn gevonden hadden maar het voelt wel aan als een mega scam. :laugh:
Als ik de bedrijven opzoek is het wel ergens altijd ergens vaag gerelateerd met wat ik doe.

iemand ervaring mee?
Zelfde als @Billenkoek en zelfde rate. Ik heb er zo 1 a 2 per maand. In het begin deed ik dat deftig en bereidde ik me voor. Maar die calls gaan toch altijd over hetzelfde en recht in mijn expertise. Dus nu hoef ik zelfs 0 prep te doen... easy money.

Er zijn zo een aantal bedrijven, GLG en Prosapient komt hier het meest naar voor.
 
Ik krijg de laatste tijd veel mails om tegen betaling een videocall te doen met bedrijven over mijn area of expertise.
Ze zeggen wel altijd dat ze mijn info op LinkedIn gevonden hadden maar het voelt wel aan als een mega scam. :laugh:
Als ik de bedrijven opzoek is het wel ergens altijd ergens vaag gerelateerd met wat ik doe.

iemand ervaring mee?
Ik doe af en toe ook dit soort dingen (soms calls, soms in person). Zijn meestal bedrijven die eens een externe visie willen over hun landschap.
 

Het vervelendste aspect voor een vennootschap die haar statuten nog niet heeft aangepast is dat men niet aan het eigen vermogen kan om het aan de aandeelhouders uit te keren. Onder het nieuwe Wetboek Vennootschappen en Verenigingen vervangt de besloten vennootschap (bv) de bvba. De bv heeft in tegenstelling tot de bvba geen maatschappelijk kapitaal meer. De oprichter moet erop toezien dat er een ‘toereikend aanvangsvermogen’ is.

Het gevolg daarvan is dat het kapitaal en de wettelijke reserve bij de bv's en coöperatieve vennootschappen (cv's) die al bestonden voor 1 mei 2019 automatisch omgezet werd in een onbeschikbare eigen vermogensrekening. Die middelen kunnen nog altijd worden ingezet voor de werking van de onderneming, maar ze kunnen niet worden uitgekeerd aan de aandeelhouders.
Zonder statutenwijziging bent u als bestuurders in principe ook persoonlijk en hoofdelijk aansprakelijk voor schade die dat aan de vennootschap kan toebrengen. Maar in de meeste gevallen zal de laattijdige aanpassing niet meteen tot schade leiden. Dat zou eventueel wel kunnen als de statutenwijziging een voorwaarde is voor een erkenning, het verkrijgen van een subsidie of het intekenen op een overheidsopdracht.
 
Ik krijg de laatste tijd veel mails om tegen betaling een videocall te doen met bedrijven over mijn area of expertise.
Ze zeggen wel altijd dat ze mijn info op LinkedIn gevonden hadden maar het voelt wel aan als een mega scam. :laugh:
Als ik de bedrijven opzoek is het wel ergens altijd ergens vaag gerelateerd met wat ik doe.

iemand ervaring mee?
Ik dacht dat gartner ook zo een onderzoek doet bij supliers?
 
Ja hoor, is gewoon legit.
Ik doe dit zelf ook regelmatig (pakweg 2 keer per kwartaal)
Vaak 250 euro voor een call van minder dan een uur dus een prima bijverdienste.

Zelfde als @Billenkoek en zelfde rate. Ik heb er zo 1 a 2 per maand. In het begin deed ik dat deftig en bereidde ik me voor. Maar die calls gaan toch altijd over hetzelfde en recht in mijn expertise. Dus nu hoef ik zelfs 0 prep te doen... easy money.

Er zijn zo een aantal bedrijven, GLG en Prosapient komt hier het meest naar voor.

Ik doe af en toe ook dit soort dingen (soms calls, soms in person). Zijn meestal bedrijven die eens een externe visie willen over hun landschap.

Ik dacht dat gartner ook zo een onderzoek doet bij supliers?

Dus al mijn replies van "ga een andere nigeriaanse prins gaan lastig vallen jong" hebben me nu wel 250 euro per invitatie gekost? :laugh:
 
Terug
Bovenaan