Freds bouwtekeningen.

nestorius

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik zie geregeld op internet reclame voorbij komen van fred bouwtekeningen, dit zou een gans pakket zijn van bouwtekeningen voor de doe het zelver, gaande van simpele kasten tot complete schuren. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja, is dit de moeite of gewoon een dikke scam. Het zou verkocht worden voor een 70 euor, compleet met een cad programma. Wat mij wel erg goedkoop lijkt alsook vraag ik mij af of die tekeningen ook niet zo op het internet te vinden zijn. Iemand een idee?
 
Ik dacht dat er op het legacy forum ook ooit eens die vraag is gesteld en de conclusie dan was dat het het zijn geld niet waard is.

Ik denk ook wel dat je op het internet, mits wat zoekwerk, zeker zo'n tekening kunt vinden. Qua CAD programma kun je eens FreeCad bekijken, best krachtige software.
 
Onlangs was er op HumbleBundle ook een bundel met CAD software van Ashampoo. Was maar 30 euro of zo. Maar daar ben je natuurlijk niets mee want afgelopen. Die bundels komen wel regelmatig terug.
Vraag me wel af wat die software van Fred juist inhoudt. Misschien een gratis viewer die je ook gewoon kan downloaden?
De tekeningen zien er op het eerste zicht wel ok uit. Maar vraag me toch ook wel een beetje af wat het nut is. Uiteindelijk moet je ook zo'n plan kunnen lezen en de boringen e.d. overzetten naar de planken.
 
Ik dacht dat er op het legacy forum ook ooit eens die vraag is gesteld en de conclusie dan was dat het het zijn geld niet waard is.

Ik denk ook wel dat je op het internet, mits wat zoekwerk, zeker zo'n tekening kunt vinden. Qua CAD programma kun je eens FreeCad bekijken, best krachtige software.
Die software is eigenlijk een bijkomstigheid gezien ik meer het type doen en dan denken ben. Dus waarschijnlijk zou ik dat toch niet gebruiken. Net daarom sprak het idee dat je gebruik kan maken van bouwtekeningen als referentie mij wel aan, zeker omdat ik volgend jaar nog een overkapping wil gaan bouwen alsook een carport. En dan zou dat wel van pas komen. (vooral om de materiaalkost wat te drukken want ik ken mezelf en als ik op gewoon los uit de pols iets begin te bouwen kan je daar met een tank over rijden zonder dat het bougeert maar dat is dan ook weer serieus overkill, zeker gezien de huidige materiaalprijzen.
 
Ik zie geregeld op internet reclame voorbij komen van fred bouwtekeningen, dit zou een gans pakket zijn van bouwtekeningen voor de doe het zelver, gaande van simpele kasten tot complete schuren. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja, is dit de moeite of gewoon een dikke scam. Het zou verkocht worden voor een 70 euor, compleet met een cad programma. Wat mij wel erg goedkoop lijkt alsook vraag ik mij af of die tekeningen ook niet zo op het internet te vinden zijn. Iemand een idee?
Doe me er morgen op denken, ik heb die nog staan (gekregen op woodworkkng). Het stelt niet veel voor maar je kan er wel toffe ideeën op doen
 
Ik zie geregeld op internet reclame voorbij komen van fred bouwtekeningen, dit zou een gans pakket zijn van bouwtekeningen voor de doe het zelver, gaande van simpele kasten tot complete schuren. Is er iemand die daar ervaring mee heeft en zo ja, is dit de moeite of gewoon een dikke scam. Het zou verkocht worden voor een 70 euor, compleet met een cad programma. Wat mij wel erg goedkoop lijkt alsook vraag ik mij af of die tekeningen ook niet zo op het internet te vinden zijn. Iemand een idee?
Bbq tafel bouwen? 😛
 
Ik zou niet weten of het pakket zelf de moeite waard is, maar als je wat wil leren over marketing zou ik zeker die site bestuderen.

Het lijkt alsof ze de volledige truukendoos hebben gebruikt:
  • een tijdelijke promotieprijs die heel snel gaat vervallen (al vervalt die waarschijnlijk nooit, of nooit volledig)
  • een popup voor nog wat extra "tegoed", wat dat ook moge zijn
  • een teller die altijd in beeld blijft om nog wat druk op de tijdelijke aanbieding te zetten
  • een duidelijke opsomming van herkenbare problemen
  • een foto van het stereotiep van een schrijnwerker (geen idee of Fred echt bestaat en of ie dat is op de foto)
  • nog 5 bonus items, helemaal voor niks (daar betaal je natuurlijk gewoon voor)
Als ik bovendien op een review wil zoeken kom ik alleen maar reviews tegen die stiekem meer op reclame lijken, en toevallig ook een referral link bevatten naar de site.

De maatschappelijke zetel zit overigens niet op een plattelandshuis met werkplaats of zo, maar in een Amsterdams rijhuis waar nog een aantal bedrijven gevestigd zijn (bijvoorbeeld "Cryptocoin Belastingadviseur"). Om maar even een beeld te geven dat hier waarschijnlijk niet (of misschien niet meer?) schrijnwerker Fred achter zit, maar een bedrijf dat een uitgebreid dienstenaanbod heeft, en zich vooral toelegt op de marketing om die diensten verkocht te krijgen.

Daarom hoeft het product overigens niet slecht te zijn, maar hun marketing hebben ze in elk geval op orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Mensen met aanbevelingen voor collecties van plannen die wel de moeite waard zijn?

Heb deze week als eerste projectje een (mobiele) werkbank geschetst in sketchup, maar als leek moeilijk te schatten hoe je zoiets stevig genoeg maakt zonder het volledig te overengineeren.

(Heb wat youtube filmpjes bekeken, maar vond niks dat echt aan men noden voldoet, dus tis een beetje een amalgaam geworden)
 
Terug
Bovenaan