Fraude El Kaouakibi

Ik denk dat heel veel mensen hun mening toch al gegeven hebben over dit voorval. Zonder onderzoek of uitspraken af te wachten. Dat is hier toch echt niet anders. Alleen, moeten ze maanden blijven die mening geven, of anders is het zogezegd een doofpot? Dat vind ik niet.
Zolang de partij van de premier die persoon blijft steunen dan vind ik dat men dat mag en moet blijven aankaarten. We vinden het ondertussen normaal dat iemand ontslagen wordt wegens een tweet met een slechte mop of aangebrande mening want 'het staat de werkgever vrij dat te doen' maar de leidende politieke partij van het land vind het soort gedrag van el kaouakibi blijkbaar wel ok om in hun partij te houden. Ja dat mag en moet blijvend aangekaart worden. Als ze daar als de oVLD vol achter staan dan is dat goed maar dat mag dan ook wel duidelijk zijn voor de kiezer.

Het is toch niet zeker dat er geen controlearts gestuurd kan worden? Ze zijn aan het kijken hoe dat in elkaar zit, en dan is dat toch een procedure die doorlopen wordt. Aanklagen dat het lang duurt, tuurlijk. Als de juiste procedure niét gevolgd wordt, dat aanklagen, ook. Maar gaan concluderen dat ze het niet willen aankaarten omdat ze het allemaal doen, dat is wel een béétje voorbarig, hè.

Die conclusies zijn even voorbarig als gelijk welke andere conclusie. En je gaat nooit weten waarom iemand al dan niet iets doet. Wat zeker is dat men al maanden geen controlearts gestuurd heeft. Wat ook zeker is dat men blijkbaar hun eigen procedures niet kent en/of dat die zeer inefficiënt zijn. Allemaal zaken die zeker constant aangeklaagd mogen en moeten worden. En dus moeten er ook vragen gesteld worden waarom andere politici dat niet doen. Ik denk dat de het idee dat men dat niet doet omdat ze dan zichzelf aanvallen niet echt uit de lucht gegrepen is. Het is niet alsof dat nieuw is.

Zolang de partij van de premier die persoon blijft steunen dan vind ik dat men dat mag en moet blijven aankaarten. We vinden het ondertussen normaal dat iemand ontslagen wordt wegens een tweet met een slechte mop of aangebrande mening want 'het staat de werkgever vrij dat te doen' maar de leidende politieke partij van het land vind het soort gedrag van el kaouakibi blijkbaar wel ok om in hun partij te houden. Ja dat mag en moet blijvend aangekaart worden. Als ze daar als de oVLD vol achter staan dan is dat goed maar dat mag dan ook wel duidelijk zijn voor de kiezer.
Niemand vindt dit oké, toch? Ze zit niet meer in de oVLD, en als ze er op dat moment niet zelf was uit gestapt, was ze eruit gezet. Dat is toch het tegenovergestelde van het oké of normaal vinden? OVLD staat er overduidelijk helemaal niet achter.

Die conclusies zijn even voorbarig als gelijk welke andere conclusie. En je gaat nooit weten waarom iemand al dan niet iets doet. Wat zeker is dat men al maanden geen controlearts gestuurd heeft. Wat ook zeker is dat men blijkbaar hun eigen procedures niet kent en/of dat die zeer inefficiënt zijn. Allemaal zaken die zeker constant aangeklaagd mogen en moeten worden. En dus moeten er ook vragen gesteld worden waarom andere politici dat niet doen. Ik denk dat de het idee dat men dat niet doet omdat ze dan zichzelf aanvallen niet echt uit de lucht gegrepen is. Het is niet alsof dat nieuw is.
Ze kennen wel de eigen procedures: Loon afpakken mag eigenlijk niet. Er is niets voorzien over controlearts, omdat een verkozene nu eenmaal niet zomaar makkelijk onder druk te zetten valt. Ze willen echter dingen doen (logisch) die niet zijn voorgeschreven, en dan krijg je dit.

Niemand vindt dit oké, toch? Ze zit niet meer in de oVLD, en als ze er op dat moment niet zelf was uit gestapt, was ze eruit gezet. Dat is toch het tegenovergestelde van het oké of normaal vinden? OVLD staat er overduidelijk helemaal niet achter.
Dat is my bad, ik heb het opgezocht nu. Ik had het idee dat oVLD haar had kunnen vervangen en dan uit de partij kegelen ipv haar in het parlement te laten zitten. Dus sorry daarvoor.

Uiteraard, dat ze eruit gezet zou zijn als ze niet zelf was weg gegaan is puur veronderstelling natuurlijk.

Ze kennen wel de eigen procedures: Loon afpakken mag eigenlijk niet. Er is niets voorzien over controlearts, omdat een verkozene nu eenmaal niet zomaar makkelijk onder druk te zetten valt. Ze willen echter dingen doen (logisch) die niet zijn voorgeschreven, en dan krijg je dit.
Wacht.. waarom hebben ze dat advies van het advocatenkantoor nodig als ze hun eigen procedures kennen? Ik heb het gevoel dat ik zaken mis met al die artikels achter een paywall.

Dat is my bad, ik heb het opgezocht nu. Ik had het idee dat oVLD haar had kunnen vervangen en dan uit de partij kegelen ipv haar in het parlement te laten zitten. Dus sorry daarvoor.

Uiteraard, dat ze eruit gezet zou zijn als ze niet zelf was weg gegaan is puur veronderstelling natuurlijk.
Ik weet het ook niet meer zeker, maar volgens mij was dat toen herhaaldelijk gezegd, hoor. Dat ze eruit zou liggen, maar dat ze net op tijd zelf is opgestapt.

Wacht.. waarom hebben ze dat advies van het advocatenkantoor nodig als ze hun eigen procedures kennen? Ik heb het gevoel dat ik zaken mis met al die artikels achter een paywall.
Bwa, als je procedure is dat er geen controlearts wordt gestuurd, dan ken je je eigen procedures, hè. In dit ene geval willen ze nu (waarschijnlijk terecht) iets proberen waar geen procedure voor is, wat eigenlijk niet de bedoeling is. Maar dan moeten ze wel onderzoeken of dat wettelijk is, en dat zal niet zo eenvoudig zijn.
Stel dat ze gewoon die arts sturen, en morgen klaagt SEK de staat aan en moeten we een schadevergoeding betalen, wat zouden de reacties dan zijn? "Hadden ze dat niet eerst kunnen nakijken"? Maar vooral: Het lijkt me niet de bedoeling dat de staat de wetten mag overtreden als de persoon over wie het gaat maar onsympathiek genoeg is, toch. Dus, nakijken, maar toch je procedures kennen.

Ik snap de heisa niet voor een controlearts of niet - als ik vandaag zeg dat ik morgen depressief ben voor de rest van het jaar, dan is dat zo. Of je die arts nu stuurt of niet - ik zie niet in wat dat zal veranderen aan de situatie.

Ik snap de heisa niet voor een controlearts of niet - als ik vandaag zeg dat ik morgen depressief ben voor de rest van het jaar, dan is dat zo. Of je die arts nu stuurt of niet - ik zie niet in wat dat zal veranderen aan de situatie.
Absoluut niks, want controleartsen gaan ook maar zelden hun collega-artsen tegenspreken. Zéker niet als het gaat om ernstige mentale problemen zoals burn-out of depressie, waar de gemiddelde huisarts eigenlijk niet voldoende voor opgeleid is om dit te gaan diagnosticeren, als dat al mogelijk zou zijn in een consult van 15 minuten.

Waar ik mij eerder vragen bij stel is bij de laattijdigheid van het indienen van haar ziekteattest. Dat moet je toch maar bij weinig werkgevers proberen. Als we dan toch een procedure gaan onder de loep nemen, misschien ineens ook die meenemen.

Waar ik mij eerder vragen bij stel is bij de laattijdigheid van het indienen van haar ziekteattest. Dat moet je toch maar bij weinig werkgevers proberen. Als we dan toch een procedure gaan onder de loep nemen, misschien ineens ook die meenemen.
Vlaams Parlement is in zomerreces tot de vierde maandag van september. Zo vreemd is dat toch niet, dat je geen ziektebriefje indient voor een periode waarin je toch niet wordt geacht om op je werk te verschijnen?

Vlaams Parlement is in zomerreces tot de vierde maandag van september. Zo vreemd is dat toch niet, dat je geen ziektebriefje indient voor een periode waarin je toch niet wordt geacht om op je werk te verschijnen?
Ik weet natuurlijk niet hoe het zit in het Vlaams Parlement, daar mogen ze altijd wat meer dan normale stervelingen, maar onze ambtenaren moeten vóór het eindigen van hun ziekteattest een nieuw attest indienen als dit verlengd wordt. Collectieve sluit be damned.

Dat het niet verwerkt wordt door de uitgebluste ambtenaar ter plaatse voor pakweg 15 september, daar kan ik nog inkomen. Die mensen zijn inderdaad in verlof en na zo'n zomervakantie ligt het tempo de eerste weken altijd net iets lager. Maar dat ze het maar medio september indient, lijkt me toch niet volgens de regels te zijn.

Dat ze gewoon eens beginnen met het loon van een zieke te verlagen, zoals bij een normale werknemer. Maar dat zou weer in hun eigen vel snijden hé, zo'n oplossingen zijn ondenkbaar natuurlijk...

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit in het Vlaams Parlement, daar mogen ze altijd wat meer dan normale stervelingen, maar onze ambtenaren moeten vóór het eindigen van hun ziekteattest een nieuw attest indienen als dit verlengd wordt. Collectieve sluit be damned.
Als het een verlenging is van dezelfde ziekte. Is het dat? Blijkbaar heeft iedereen die commentaar geeft wél toegang tot haar medisch dossier en weten ze zelfs dat het een in het beste geval naïeve, in het slechtste geval frauderende huisarts is die haar thuiszet. En dat een controlearts daar wel korte metten mee zal maken. Ja, het is natuurlijk verdacht, maar ik zou dat allemaal met wat minder stelligheid poneren, c'est tout.

Niettemin, keer op keer wordt duidelijk dat de regelingen voor gewone stervelingen niet van toepassing zijn op parlementairen. Daar is (terecht) verontwaardiging over, maar El Kaouakibi heeft die regels niet opgesteld hé.

Laatst bewerkt:
Ge mist eigenlijk niets voor zover ik heb gelezen, alles wat onder andere hier weer opgesomd wordt "ter verdediging" over wetten en advocaten, is afleiding.

Ze moeten zelf, als parlementairen, stemmen om hun regeling daarover aan te passen, dat is het. Net zoals daar staat dat "De afwezigheden bedoeld in het eerste lid, 6°, 7°, 9°, 10° en 11° worden alleen gewettigd indien de Vlaamse volksvertegenwoordiger uiterlijk op de dertigste dag na de datum van de betrokken plenaire vergadering een bewijsstuk indient." Dat hebben zij beslist, en ze kunnen dat ook zelf veranderen. Ge weet wel, net zoals dat zo simpel is om hun vergoedingsvermindering waar ze altijd over toeteren te veranderen, maar waar ook nooit over gestemd wordt. Aan wie wordt dat bewijs dan trouwens overhandigd, waarom kan die instantie dan ook niet overgaan tot controle daarop als daarover gestemd zou worden door volksvertegenwoordigers?

Maar neen, dan gaan we weer zaniken over wie de arts moet sturen of politiek misbruik of iets anders wat de boel vertraagt. Dan kennen ze plots geen commissies of comités of wat hebben ze allemaal die even samenkomen en stemmen over iets waar het volk duidelijk genoeg van heeft hoor. Nochtans hebben ze bureaus met een paar grote namen in die instaan voor de werking van het parlement, waarom kan dat daar dan niet even aan toevertrouwd worden? Ik zie in de titel van ongewettigde afwezigheid nochtans "In geval van betwisting over de toepassing van deze titel beslist het Uitgebreid Bureau" staan, laat die het dan doen bij duidelijke vermoedens zoals zo vele parlementairen al hebben aangegeven? Dat kan toch helemaal niet moeilijk zijn om dat even te stemmen als ze dat willen.

Dus euh ... we wachten op parlementairen die hun eigen parlementair paradijs negatief moeten gaan regelen. En we wachten nog wat meer, de volgende voor wie ik stem gaat dat ook zeker hoog op zijn lijstje hebben staan als programmapunt. En het nog zekerder uitvoeren. Deze keer voor echt, beloofd.

Neen, en meer dan de helft aan geld zal ze ook niet verliezen, zelfs bij volledige afwezigheid, ook volgens hun eigen gestemde regeltjes. Maar het gaat erom dat gij die arts wél zou krijgen en anderen, die nochtans u zouden horen te dienen, in hun zelfgemaakt paradijs niet zonder dat wij daar iets aan kunnen doen als zogezegde aanstellers van die personen.

Als het een verlenging is van dezelfde ziekte. Is het dat?
Yup, en volgens wat ik lees (maar goed, in welke mate klopt dat inderdaad allemaal) is het gewoon een verlenging van haar vorige ziektebeeld. Maar goed, bij ons moet het eigenlijk ook gewoon gebeuren als het toevallig een ander ziektebeeld zou zijn. Het is toch maar logisch dat als je ziekteattest loopt tot 31/08 en je op 1/09 niet beschikbaar bent om te werken, dat het ziekteattest dan al komt, verlenging of niet.

Niettemin, keer op keer wordt duidelijk dat de regelingen voor gewone stervelingen niet van toepassing zijn op parlementairen. Daar is (terecht) verontwaardiging over, maar El Kaouakibi heeft die regels niet opgesteld hé.
Tuurlijk niet. Dat kunnen we haar ook niet kwalijk nemen. Andere zaken wel, maar dit soort fraude met ziektebriefjes is echt geen probleem dat voor het eerst opsteekt door El Kaouakibi (again, als het bij haar al fraude zou zijn en in welke mate dit soort fraude te bewijzen valt). Ze zal niet de laatste zijn die er gebruik van maakt ook.

Jullie geloven toch echt niet dat een controle-arts een oplossing gaat bieden?

Na alle openbaringen en situaties lijkt het me onwaarschijnlijk dat een arts niet gaat vaststellen dat zij op dit moment psychologisch gekraakt is. Of dat daadwerkelijk zo is, dat laat ik in het midden. Maar alle objectieve zaken geven voldoende voedingsbodem voor een burn-out.
Als daar een arts ga langsgaan gaat die ook alleen maar kunnnen oordelen op hoe zij er zit. Heel het verhaal klopt.

Dat het wringt begrijp ik hé jongens. Maar plaats het een beetje in perspectief. Persoon komt (terecht) onder vuur te liggen en kraakt/zou kunnen kraken onder psychologische problemen veroorzaakt door de commotie. Wordt ziek geschreven en krijgt doorbetaald. Wees met zen alle boos op het perverse systeem, maar Sihame handelt voor zover ik zie perfect volgens de wet en de omstandigheden.

Je zou haar kunnen verwijten dat ze in deze situatie zelf beter zou opstappen, maar dat is een gewetenskwestie en geen wettelijke.

Gewoon blijven op dezelfde nagel kloppen en OVLD er continu door sleuren, niettegenstaande ze uit de partij is gestapt zijn er ongetwijfeld nog vele contacten - OVLD zal dan druk uitoefenen zodat SEK ontslag neemt - dat laatste is in feite de enige gepaste actie.

Maar vanouds zal het anders gaan - binnen 5 jaar een dik betaalde post in het kader van armoedebestrijding/integratie/ .... voor een privé onderneming die voor 100% aan het infuus van de overheid zal hangen.

Wees met zen alle boos op het perverse systeem, maar Sihame handelt voor zover ik zie perfect volgens de wet en de omstandigheden.

Je zou haar kunnen verwijten dat ze in deze situatie zelf beter zou opstappen, maar dat is een gewetenskwestie en geen wettelijke.
Niemand die beweert dat ze niet wettelijk bezig is hé. We zijn net met z'n allen boos op het systeem en op haar ethiek hierin.

Niemand die beweert dat ze niet wettelijk bezig is hé. We zijn net met z'n allen boos op het systeem en op haar ethiek hierin.
Ziek worden omdat je betrapt bent voor het stelen van miljoenen € subsidies (voor kansarmen) is je eigen schuld. Het is triest om te zien dat ze nu kan blijven innen, laat staan dat ze dat nog doet. Het zou op zijn plaats zijn als ze al dat overheidsgeld zou moet teruggeven zodra wordt bewezen dat ze schuldig is. Een regel dat voor alle politiekers zou moeten gelden. Helaas zal dat niet snel gebeuren, want politiekers zijn niet geneigd om in hun eigen vel te snijden.

Ziek worden omdat je betrapt bent voor het stelen van miljoenen € subsidies (voor kansarmen) is je eigen schuld. Het is triest om te zien dat ze nu kan blijven innen, laat staan dat ze dat nog doet. Het zou op zijn plaats zijn als ze al dat overheidsgeld zou moet teruggeven zodra wordt bewezen dat ze schuldig is. Een regel dat voor alle politiekers zou moeten gelden. Helaas zal dat niet snel gebeuren, want politiekers zijn niet geneigd om in hun eigen vel te snijden.
Ma mocht de gewone burger 100€ ofzo het doen
Was die van dag 1 in de cel, job kwijt enz.

Zij heeft nog rustig de tijd gekregen om alles save te laten doen.
En nu blijft ze nog elke maand 6000€ in de pocket

ik blijf erbij dit gaat in de doofpot. Er zitten te grote namen tussen.

Eigenlijk is dit toch een clusterfuck van jewelste hè. OpenVLD haalt die binnen omdat ze haar poten in al die verschillende minderheidsgroepen heeft, zodat ze kunnen tonen hoe inclusief ze wel niet zijn. Als ze hier 1 ding mee bereikt hebben is al die minderheidsgroepen in een slecht daglicht stellen.

En dat is dus de reden waarom quota bullshit zijn. Het moet altijd gaan om de inhoud, nooit om het minderheidsgroepje waartoe je behoort. Dat vermindert namelijk enorm het risico dat je inhoudsloze mensen op plaatsen zet waar ze niet thuishoren (en nu zelfs niet meer wegkrijgt)

Eigenlijk is dit toch een clusterfuck van jewelste hè. OpenVLD haalt die binnen omdat ze haar poten in al die verschillende minderheidsgroepen heeft, zodat ze kunnen tonen hoe inclusief ze wel niet zijn. Als ze hier 1 ding mee bereikt hebben is al die minderheidsgroepen in een slecht daglicht stellen.

En dat is dus de reden waarom quota bullshit zijn. Het moet altijd gaan om de inhoud, nooit om het minderheidsgroepje waartoe je behoort. Dat vermindert namelijk enorm het risico dat je inhoudsloze mensen op plaatsen zet waar ze niet thuishoren (en nu zelfs niet meer wegkrijgt)
Dat vind ik wel een heel rare conclusie, want dat ze bij OVLD zat, heeft niks te maken met quota. Dat houdt hiermee toch geen verband, dus hoe kom je aan die conclusie daarover?
Bij haar ging het nét om de inhoud: Een sociale ondernemer, die buurtwerking en sociaal netwerk promoot. Met veel resultaten op de straat. Ik heb dat hier nog al gezegd, maar verschillende van de projecten zijn voor iedereen, van deelnemers tot begeleiders, een gigantisch succes. Het was voor veel van die jongeren een echte klap dat oa Urban Let's Go Urban dichtging. Het is makkelijk omdat nu te bekijken als lege doos, maar dat was wel niet, hè.

Terug
Bovenaan