Zolang de partij van de premier die persoon blijft steunen dan vind ik dat men dat mag en moet blijven aankaarten. We vinden het ondertussen normaal dat iemand ontslagen wordt wegens een tweet met een slechte mop of aangebrande mening want 'het staat de werkgever vrij dat te doen' maar de leidende politieke partij van het land vind het soort gedrag van el kaouakibi blijkbaar wel ok om in hun partij te houden. Ja dat mag en moet blijvend aangekaart worden. Als ze daar als de oVLD vol achter staan dan is dat goed maar dat mag dan ook wel duidelijk zijn voor de kiezer.Ik denk dat heel veel mensen hun mening toch al gegeven hebben over dit voorval. Zonder onderzoek of uitspraken af te wachten. Dat is hier toch echt niet anders. Alleen, moeten ze maanden blijven die mening geven, of anders is het zogezegd een doofpot? Dat vind ik niet.
Het is toch niet zeker dat er geen controlearts gestuurd kan worden? Ze zijn aan het kijken hoe dat in elkaar zit, en dan is dat toch een procedure die doorlopen wordt. Aanklagen dat het lang duurt, tuurlijk. Als de juiste procedure niét gevolgd wordt, dat aanklagen, ook. Maar gaan concluderen dat ze het niet willen aankaarten omdat ze het allemaal doen, dat is wel een béétje voorbarig, hè.
Die conclusies zijn even voorbarig als gelijk welke andere conclusie. En je gaat nooit weten waarom iemand al dan niet iets doet. Wat zeker is dat men al maanden geen controlearts gestuurd heeft. Wat ook zeker is dat men blijkbaar hun eigen procedures niet kent en/of dat die zeer inefficiënt zijn. Allemaal zaken die zeker constant aangeklaagd mogen en moeten worden. En dus moeten er ook vragen gesteld worden waarom andere politici dat niet doen. Ik denk dat de het idee dat men dat niet doet omdat ze dan zichzelf aanvallen niet echt uit de lucht gegrepen is. Het is niet alsof dat nieuw is.