Tomski

Well-known member
Crowdfunder FE
ow boy

“450.000 euro doorgesluisd van vzw Let's Go Urban naar persoonlijke vennootschappen Sihame”, blijkt uit eindverslag bewindvoerster​


 
ow boy

“450.000 euro doorgesluisd van vzw Let's Go Urban naar persoonlijke vennootschappen Sihame”, blijkt uit eindverslag bewindvoerster​


Lijkt mij toch overduidelijk fraude. Iemand enig idee wat voor straffen hierop staan?
 
Lijkt mij toch overduidelijk fraude. Iemand enig idee wat voor straffen hierop staan?
Als straf doorschuiven naar het Europees parlement? :unsure:

Nee serieus, ook wel benieuwd naar. Zo'n zaken zijn toch wel echt frappant. Ook absoluut jammer dat er nu mogelijks meer controle komt op de vele wel goed-voorhebbende ondernemingen. Nu pas op, an sich niet jammer als er meer controle zou komen als zou blijken dat dergelijke zaken meer gebeuren. Ik hoop vooral dat er geen te grote negatieve weerslag van komt op anderen.
 
Parlementaire onschendbaarheid opheffen en vooral ook uit het parlement kicken dan. Want ze doet al maanden geen werk meer daar en als partij heb je er nu toch niets meer aan.
 
Als straf doorschuiven naar het Europees parlement? :unsure:

Nee serieus, ook wel benieuwd naar. Zo'n zaken zijn toch wel echt frappant. Ook absoluut jammer dat er nu mogelijks meer controle komt op de vele wel goed-voorhebbende ondernemingen. Nu pas op, an sich niet jammer als er meer controle zou komen als zou blijken dat dergelijke zaken meer gebeuren. Ik hoop vooral dat er geen te grote negatieve weerslag van komt op anderen.
Alles met armoedebestrijding, OCMW, Visa, integratie, .... is extreem gevoelig voor fraude - dat heeft vele oorzaken:
  • Heel veel geld mee te verdienen
  • Gigantische subsidies
  • Een kluwen van organisaties, VZW's, regio's, ... daartegen is de Belgische staatsstructuur eenvoudig
  • Internationale contacten waarvan een heel groot deel corrupt is tot en met, combineer dat met de vindingrijkheid van de gemiddelde Belg en je weet het wel
  • ...
dat maakt controle onmogelijk, één van de grote vetpotten die ons landje rijk is.

Bijkomend zou ik ook nog toevoegen: ALS de informatie die uitgelekt is correct is kan ik daaruit besluiten:
  • Dat de betrokkene in kwestie niet op de eerste rij zat wanneer het verstand werd uitgedeeld, op dergelijke amateuristische wijze o.a. facturen vervalsen is niveau zoals in de kleuterklas
  • Het feit dat iemand met dergelijk beperkte capaciteiten een prominente plaats heeft in een bestuurspartij zegt heel veel over die partij, in dat opzicht kan de weerslag naar anderen nooit negatief genoeg zijn
  • Ik erger me ook enorm aan het gebrek aan argumentatie in de verdediging, de wijze waarop en de omkadering.
Met wat geluk duiken er procedurefouten op of kan men mss de betrokken bedrijven aanklagen wegens het opstellen van verkeerde facturen etc. ik ben nog zelden oprecht verbaast op dit vlak.
 
ow boy

“450.000 euro doorgesluisd van vzw Let's Go Urban naar persoonlijke vennootschappen Sihame”, blijkt uit eindverslag bewindvoerster​


Vind het ook bizar dat ze zo staalhard blijft onkennen op haar Fb-pagina en ze anderzijds niet in de media wilt komen.
 
ow boy

“450.000 euro doorgesluisd van vzw Let's Go Urban naar persoonlijke vennootschappen Sihame”, blijkt uit eindverslag bewindvoerster​


Wat zou Johan Vande Lanotte nu denken?
 
Je moet toch uitermate ziek en narcistisch in uw hoofd zijn om zo'n toneeltje blijven op te voeren.
Het uitschreeuwen van onschuld, volharden dat jij het slachtoffer bent. Puur rollenspel. Ook zo spelen alsof het een aanval is op de jongeren waar zij het zogenaamd voor opneemt.
Een oplichtster eerste klasse. De mond vol van trendy woordjes als inclusiviteit. Een rookgordijn, terend op naiëve zieltjes.
Wraakroepend. Je kan immers weeral niet cynisch genoeg zijn.
 
De verdediging omtrent die Kucam onlangs ook nog zien passeren.

Altijd de stelling: "het belangrijkste is dat we mensen gered hebben."

Lol, het geld was het belangrijkste.

Hadden die niet betaald, waren die mensen achtergebleven, in stukken gehakt, afgeschoten, whatever.
Op het Kucamkwartier dronk met er geen champagne minder om.
 
Laatst bewerkt:
Vind het ook bizar dat ze zo staalhard blijft onkennen op haar Fb-pagina en ze anderzijds niet in de media wilt komen.
Keeping up appearances... En zo'n FB video is perfecte "one way conversation", waarbij ze gewoon kan ratelen/reutelen. Als ze in de media komt kan er wel eens een vraag gesteld worden, en wordt het tweerichtingsverkeer.

Nog zo'n meester daarin was Trump. Alles via Twitter, want op een persconferentie konden er vragen gesteld worden...
 
In het parlement de heilige Rita liggen uithangen met een ver doorgedreven sociaal beleid, maar dan subsidies dat normaal naar jongerenprojecten moest gaan misbruiken om uw slaapkamer wat te renoveren. Hoe veel lager en scrupuleuzer kan je als mens nog zakken?
 
In het parlement de heilige Rita liggen uithangen met een ver doorgedreven sociaal beleid, maar dan subsidies dat normaal naar jongerenprojecten moest gaan misbruiken om uw slaapkamer wat te renoveren. Hoe veel lager en scrupuleuzer kan je als mens nog zakken?
En dat was dan nog maar het topje van de ijsberg.
Maar hef is naïef om te denken dat zij de enige is die zichzelf verrijkt met subsidies.
Denk dat het momenteel heel warm is bij Egbert Lachaert. En de man lag al onder vuur
 
En dat was dan nog maar het topje van de ijsberg.
Maar hef is naïef om te denken dat zij de enige is die zichzelf verrijkt met subsidies.
Denk dat het momenteel heel warm is bij Egbert Lachaert. En de man lag al onder vuur
en bij uitbreiding gans open vld
 
En dat was dan nog maar het topje van de ijsberg.
Maar hef is naïef om te denken dat zij de enige is die zichzelf verrijkt met subsidies.
Denk dat het momenteel heel warm is bij Egbert Lachaert. En de man lag al onder vuur

Ach, het is gewoon een endemisch probleem bij de liberalen.

DbPB3zoXkAY1Zqs.jpg:large
 
Denk dat het momenteel heel warm is bij Egbert Lachaert. En de man lag al onder vuur
Waarom, hij heeft hier toch weinig mee te maken? Is nog een erfenis van Gwendolyn Rutten. El Kaouakibi was al geschorst na de vorige episode in deze zaak en nu zullen er wel verdere stappen volgen, veel meer dan dat kan hij ook niet doen he.
 
Terug
Bovenaan