Fraude El Kaouakibi

Schaamteloos.
Ze doet me een beetje denken aan Karel De Gucht.
Die had ook geen enkele schaamte toen hij met zijn Fortis aandelen aan het marchanderen was.

Juist. Dan stond dit kleinigheidje gewoon verkeerde op volgende link:

HLN, niks nieuw dus.
Ik ging er eigenlijk van uit dat die 5k bruto was. Anders gebruiken ze bruto bedragen, en in dit geval is het netto. En dan nog eens niet correct.

Dat is toch niet logisch :(.

Operatie doofpot. Er zitten teveel belangrijke personen tussen die liever niet in de belangstelling staan.
Nog even en niemand praat er nog over.

Operatie doofpot. Er zitten teveel belangrijke personen tussen die liever niet in de belangstelling staan.
Nog even en niemand praat er nog over.
Dat denk ik nu eerlijk gezegd wel niet. Die wordt genamed en shamed bij elke scheet er gelaat wordt. Volkomen terecht natuurlijk. Maar ik denk dat er sowieso ook anderen zijn die frauderen maar waar er effectief een doofpot is.

Zouden ze wel iets doen? Dan snijden ze toch ook in hun eigen vel.

Het is schaamteloos wat ze doet, maar perfect legaal.

De schaamte is groter aan de politiek die hierover geen regels hebben gemaakt. Ze zouden maar eens in hun eigen vel moeten snijden. Dit hebben ze zelf gezocht.

Zouden ze wel iets doen? Dan snijden ze toch ook in hun eigen vel.

Het is schaamteloos wat ze doet, maar perfect legaal.

De schaamte is groter aan de politiek die hierover geen regels hebben gemaakt. Ze zouden maar eens in hun eigen vel moeten snijden. Dit hebben ze zelf gezocht.
De "perfect legaal" is wel een misopvatting. U ziek voordoen terwijl het niet zo is, is wel degelijk ook fraude hoor. Alleen is de overheid blijkbaar niet gemachtigd om een controlearts te sturen naar mensen die er zetelen...

De "perfect legaal" is wel een misopvatting. U ziek voordoen terwijl het niet zo is, is wel degelijk ook fraude hoor. Alleen is de overheid blijkbaar niet gemachtigd om een controlearts te sturen naar mensen die er zetelen...
Dat bedoel ik de politiek heeft dit zelf gecreëerd, door hierover geen regels te maken.

Ze worden nu gepakt door hun eigen onkunde.

Dat het advies of er een controleurs gestuurd mag worden een paar maand op zich laat wachten is ook wel ridicuul…

Dat het advies of er een controleurs gestuurd mag worden een paar maand op zich laat wachten is ook wel ridicuul…
Het is nog ridiculer dat ze hiervoor dan ook nog eens een advocatenbureau contracteren daarvoor.
Sewwes is het nog goedkoper om haar gewoon dat loon verder te laten trekken dan de verschillende facturen van dat advocatenbureau.
Want gratis gaan die nu ook niet werken hé...

Bizar dat dit onderwerp geen enkele partij nog lijkt te deren. Zelfs aan de kant van de Pvda en VB hoor je niets meer over deze klucht, terwijl ze dit perfect zouden kunnen gebruiken/misbruiken.

Bizar dat dit onderwerp geen enkele partij nog lijkt te deren. Zelfs aan de kant van de Pvda en VB hoor je niets meer over deze klucht, terwijl ze dit perfect zouden kunnen gebruiken/misbruiken.
Omdat iedere partij van die types in zijn rangen heeft.

Of, of! Omdat het onderzoek loopt, omdat de procedure gevolgd wordt. En er in een rechtstaat even niets meer kan gebeuren dan dat.

Of, of! Omdat het onderzoek loopt, omdat de procedure gevolgd wordt. En er in een rechtstaat even niets meer kan gebeuren dan dat.
Vreemd dat men (=politiek en media) in andere zaken er dan wel als de kippen bij was om politici een microfoon onder de neus te duwen of voor de bus te gooien zonder enig onderzoek of uitspraken af te wachten.

Wacht .. hoe houdt dat een partij tegen om aan te klagen dat er geen controlearts kan gestuurd worden? Ik moet iets gemist hebben maar is er daar een rechtszaak bezig? En hoe houdt een lopend onderzoek een politicus tegen om daar iets over te zeggen in de media of het parlement?

Wat is uw basis om te stellen dat die zaken niet *kunnen* gebeuren ?

Vreemd dat men (=politiek en media) in andere zaken er dan wel als de kippen bij was om politici een microfoon onder de neus te duwen of voor de bus te gooien zonder enig onderzoek of uitspraken af te wachten.
Ik denk dat heel veel mensen hun mening toch al gegeven hebben over dit voorval. Zonder onderzoek of uitspraken af te wachten. Dat is hier toch echt niet anders. Alleen, moeten ze maanden blijven die mening geven, of anders is het zogezegd een doofpot? Dat vind ik niet.

Wacht .. hoe houdt dat een partij tegen om aan te klagen dat er geen controlearts kan gestuurd worden? Ik moet iets gemist hebben maar is er daar een rechtszaak bezig? En hoe houdt een lopend onderzoek een politicus tegen om daar iets over te zeggen in de media of het parlement?

Wat is uw basis om te stellen dat die zaken niet *kunnen* gebeuren ?
Het is toch niet zeker dat er geen controlearts gestuurd kan worden? Ze zijn aan het kijken hoe dat in elkaar zit, en dan is dat toch een procedure die doorlopen wordt. Aanklagen dat het lang duurt, tuurlijk. Als de juiste procedure niét gevolgd wordt, dat aanklagen, ook. Maar gaan concluderen dat ze het niet willen aankaarten omdat ze het allemaal doen, dat is wel een béétje voorbarig, hè.

Dat kijken duurt ondertussen al 2 maand :S
We zitten al bijna aan vijf maanden ondertussen, eind april waren ze al "aan het onderzoeken of er een controlearts kon langsgaan." Vijf. Maanden.

"Wat concludeerde die controlearts?
Die is nog niet kunnen langsgaan. Eigenlijk verkent Homans onontgonnen gebied. Niemand weet of het Parlement het recht heeft om zo’n geneesheer aan te stellen, het statuut blijft nu eenmaal bijzonder. De zoektocht naar een advocatenkantoor om daarover advies te geven, sleepte langer aan dan verwacht. Eind september valt dat langverwachte advies van Monard Law in de bus. Het advies moet ook klaarheid scheppen over de vraag of de wedde kan worden verminderd van parlementsleden die langdurig afwezig zijn. Momenteel kan dat niet."

Inmiddels het kruim van het Belgische journaille bij monde van een senior writer vandaag:
jtcjvy.jpg

Ah. Te eerlijk.

Zijn er cijfers van hoeveel parlementsleden ziektebriefjes hebben gebruikt in het verleden? Want nu is er ophef omdat het Siham is, maar ik zou wel eens willen zien wie daar nog allemaal gebruik van heeft gemaakt, al dan niet terecht.

Terug
Bovenaan