Fraude El Kaouakibi

Wat vooral opvalt, is met wat voor bedragen er geschoven werd. Mijn boekhouder belt mij als er ergens een factuur van 10€ mist waar hij wel een overschrijving van heeft. Hoe deden zij dat dan? En die kregen nooit belastingscontrole, ook al werd daar zo met geld geschoven??
Het mag toch al duidelijk zijn dat de boekhouder drie oogjes dichtkneep voor dit alles?
Zoals je zegt kan je dit moeilijk volledig onder de radar doen.

Zouden deze dames ooit 1 dag in de cel zitten? Zouden ze 1 euro terugbetalen?
Hun advocaten zullen 200% gaan voor verjaring en andere juridische spitsvondigheden uitputten en waarschijnlijk binnen een (paar) jaar posten beide dames op Instagram een mooie foto met cocktail vanuit Dubai of iets dergelijks...
Die curators zijn ook niet van gisteren hé. En er moeten maar een paar van die ondernemers zich burgerlijke partij stellen en een pitbull als advocaat aanstellen.
En deze 2 dames zullen wellicht nooit meer van hun leven iets kunnen opstarten in België zonder eerst hun schuldeisers te moetene terugbetalen.

Ik vraag me ook af hoe ze de rest van hun leven gaan financiëren in Dubai. Veel geld zit in vastgoed dat hier in België ligt, dus daar kunnen ze al niet meer aan verwacht ik.
En wie is er allemaal rijker van geworden buiten kawakiwi en haar vriendin? Veel vrienden of netwerk gaat ze dan niet meer hebben in Dubai om daar veel geld te kunnen verdienen.
Ze gaat eerder naar de Filipijnen mogen gaan, waar het een stuk goedkoper leven zal zijn. Had ze daar trouwens al geen backup plan met een of ander vakantieresort?.

Die curators zijn ook niet van gisteren hé. En er moeten maar een paar van die ondernemers zich burgerlijke partij stellen en een pitbull als advocaat aanstellen.
En deze 2 dames zullen wellicht nooit meer van hun leven iets kunnen opstarten in België zonder eerst hun schuldeisers te moetene terugbetalen.

Ik vraag me ook af hoe ze de rest van hun leven gaan financiëren in Dubai. Veel geld zit in vastgoed dat hier in België ligt, dus daar kunnen ze al niet meer aan verwacht ik.
En wie is er allemaal rijker van geworden buiten kawakiwi en haar vriendin? Veel vrienden of netwerk gaat ze dan niet meer hebben in Dubai om daar veel geld te kunnen verdienen.
Ze gaat eerder naar de Filipijnen mogen gaan, waar het een stuk goedkoper leven zal zijn. Had ze daar trouwens al geen backup plan met een of ander vakantieresort?.
Ik hoop dat ik me vergis beste Nineshots maar deze "zakenmensen" zijn veel geslepener en zonder scrupules dan Jan met de pet, al eens nagekeken wat El Kaouakibi als vlaamse onafhankelijke verkozene nog gaat ontvangen de rest van de legilatuur? En wat ze ontvangt als ze niet herverkozen geraakt? (Over een riante uitstapregeling gesproken). Curators, schuldeisers, rechters etc...moeten zich houden aan de wet.
Je kan iemand zijn rijbewijs intrekken bijvoorbeeld maar als die persoon een uur later doodleuk achter een stuur gaat zitten en gaat rijden ... wat ga je doen?

Ik hoop dat ik me vergis beste Nineshots maar deze "zakenmensen" zijn veel geslepener en zonder scrupules dan Jan met de pet, al eens nagekeken wat El Kaouakibi als vlaamse onafhankelijke verkozene nog gaat ontvangen de rest van de legilatuur? En wat ze ontvangt als ze niet herverkozen geraakt? (Over een riante uitstapregeling gesproken). Curators, schuldeisers, rechters etc...moeten zich houden aan de wet.
Je kan iemand zijn rijbewijs intrekken bijvoorbeeld maar als die persoon een uur later doodleuk achter een stuur gaat zitten en gaat rijden ... wat ga je doen?
Deze zakenmensen zijn misschien wat geslepener dan gemiddeld, maar die curators komen zo'n zaken regelmatig tegen hoor.
Dit is helemaal geen unicum.
Ik spreek ook uit ervaring van iemand die ik zeer goed ken en daar effectief al middenin gezeten heeft.
En als er dan nog eens dure advocaten in het spel komt, gaan deze 2 dames serieus op hun tanden mogen bijten hoor.

Het enige waaar ik niet over kan meespreken is hoe dat zit met haar parlementaire onschendbaarheid, maar ik ga er van uit dat zij wel als persoon verantwoordelijk is voor die vennootschappen en niet als parlementair.
Dus meer dan die uitkeringen die ze nog als parlementair kan krijgen en bijbehorende pensioenen enzo, gaat ze niet overhouden volgens mij.
En het is dan nog maar de vraag of de rest van de regering er in gaat slagen om die ook af te pakken.
Of ben ik volledig fout in mijn gedachtengang ivm het parlementaire gedeelte?

En om even met je rijbewijs voorbeeld verder te gaan, in het geval van de 2 dames gaat het dus over illegaal rijden.
Zal allemaal wel lukken, tot niemand nog met je mee wilt omdat ze weten dat je niet verzekerd bent. En de eerste controle die je tegenkomt zal ook een zware worden.

Zoals ik het momenteel aanvoel zal het stof stilletjes neerdalen, met de nadruk op stilletjes, af en toe wat gerommel in de marge, de advocaten zullen er voor zorgen dat El Kaouakibi er met een tik op de vingers vanaf komt. Misschien zie ik het wat negatief maar das mijn gevoel hierbij.
Zoals eerder gezegd de foto met cocktail en vriendin vanuit een zonnige bestemming, op de Filipijnen is het ook goed vertoeven, komt er aan.
Ik hoop ten zeerste dat ik me schromelijk vergis en dat de bewuste zakenmensen binnenkort achter de tralies zitten :rofl:

Wat ik niet snap is dat men niet achter Nguyen gaat. Zij heeft geen parlementaire bescherming/onschendbaarheid, of politieke vriendjes, maar ze zit er toch ook tot in de knieën in, aangezien de subsidiegelden ook naar haar venootschap(pen) gingen.

Mijn peter zaliger zou gezegd hebben: Ik zou er een ander voor mee rijen :ROFLMAO: , dat was nog een echte Belg, hij sloeg ooit een rijkswachter van zijn paard (letterlijk met een riek) op de oprit omdat die laatste met zijn beugel een kras op zijn wagen had gemaakt zonder het te melden, zijn hoofddeksel ligt nog steeds in onze garage, een geluk dat hij goed kon lopen want anders was hij jaren werkonbekwaam.

Nu hebben die twee dames zelf ook geen prutsers van advocaten hoor. Ik kén Vercraeye (heb met zijn zoon op school gezeten), da's echt gene gewone.

Ook van VLD-signatuur trouwens.
Ik ga er van uit dat ze zelf ook wel zware advocaten gaan hebben, maar zij hebben niet het alleenrecht op zware advocaten.
Er lopen genoeg advocaten van zwaar kaliber rond in België hoor.

De veiling was een succes, iemand 151 euro + BTW + kosten geboden op een bureaulamp van IKEA van 19,99 euro

SEK moest ook nog 25.000€ aan achterstallige belastingen betalen, wat ze verzuimde te doen. Tot er gedreigd werd met loonbeslag. Ze heeft uiteindelijk toch betaald.

De veiling was een succes, iemand 151 euro + BTW + kosten geboden op een bureaulamp van IKEA van 19,99 euro

Zelfs na haar vertrek bestaat de kans dat niet alles is wat het lijkt, ik ben trouwens oprecht verrast dat er daar iets binnenstond uit IKEA - wellicht zelf gekocht ter vervanging van een veel duurdere die bij haar thuis staat.

Zelfs na haar vertrek bestaat de kans dat niet alles is wat het lijkt, ik ben trouwens oprecht verrast dat er daar iets binnenstond uit IKEA - wellicht zelf gekocht ter vervanging van een veel duurdere die bij haar thuis staat.
die gast die dat voor 200€ gekocht heeft, zal ook niet gedacht hebben dat daar iets van Ikea stond. Wel goede reclame voor Ikea natuurlijk.

Naar aanleiding van de hernieuwde interesse in Veerle Heeren en haar degoutant machtsmisbruik, vroeg ik me af hoe het nog zou zijn met die andere crimineel en collega-politieker, Sihame El Kaouakibi.
De laatste maanden is het precies bijzonder stil geworden rond haar persoon...

Is het door haar gestolen geld intussen al in beslag genomen, of heeft de tergend trage werking van het gerecht haar de mogelijkheid gegeven om het rustig door te sluizen naar het buitenland?
Wat met haar vastgoed?
Blijft ze nog altijd elke maand haar royale parlementaire wedde rustig opstrijken?
Wanneer komt er uitsluitsel in het onderzoek?

Kan alleen maar hopen dat ze ooit effectief de binnenste muren van de gevangenis zal zien. Maar ja, wishful thinking zeker...

Naar aanleiding van de hernieuwde interesse in Veerle Heeren en haar degoutant machtsmisbruik, vroeg ik me af hoe het nog zou zijn met die andere crimineel en collega-politieker, Sihame El Kaouakibi.
De laatste maanden is het precies bijzonder stil geworden rond haar persoon...

Is het door haar gestolen geld intussen al in beslag genomen, of heeft de tergend trage werking van het gerecht haar de mogelijkheid gegeven om het rustig door te sluizen naar het buitenland?
Wat met haar vastgoed?
Blijft ze nog altijd elke maand haar royale parlementaire wedde rustig opstrijken?
Wanneer komt er uitsluitsel in het onderzoek?

Kan alleen maar hopen dat ze ooit effectief de binnenste muren van de gevangenis zal zien. Maar ja, wishful thinking zeker...
kzag enkel op twitter nog een bedenkelijk artikel van tscheldt verschijnen dat ze op één of andere fuif was, maar dat is het ook .

Terug
Bovenaan