Ik hoop dat ik me vergis beste Nineshots maar deze "zakenmensen" zijn veel geslepener en zonder scrupules dan Jan met de pet, al eens nagekeken wat El Kaouakibi als vlaamse onafhankelijke verkozene nog gaat ontvangen de rest van de legilatuur? En wat ze ontvangt als ze niet herverkozen geraakt? (Over een riante uitstapregeling gesproken). Curators, schuldeisers, rechters etc...moeten zich houden aan de wet.
Je kan iemand zijn rijbewijs intrekken bijvoorbeeld maar als die persoon een uur later doodleuk achter een stuur gaat zitten en gaat rijden ... wat ga je doen?
Deze zakenmensen zijn misschien wat geslepener dan gemiddeld, maar die curators komen zo'n zaken regelmatig tegen hoor.
Dit is helemaal geen unicum.
Ik spreek ook uit ervaring van iemand die ik zeer goed ken en daar effectief al middenin gezeten heeft.
En als er dan nog eens dure advocaten in het spel komt, gaan deze 2 dames serieus op hun tanden mogen bijten hoor.
Het enige waaar ik niet over kan meespreken is hoe dat zit met haar parlementaire onschendbaarheid, maar ik ga er van uit dat zij wel als persoon verantwoordelijk is voor die vennootschappen en niet als parlementair.
Dus meer dan die uitkeringen die ze nog als parlementair kan krijgen en bijbehorende pensioenen enzo, gaat ze niet overhouden volgens mij.
En het is dan nog maar de vraag of de rest van de regering er in gaat slagen om die ook af te pakken.
Of ben ik volledig fout in mijn gedachtengang ivm het parlementaire gedeelte?
En om even met je rijbewijs voorbeeld verder te gaan, in het geval van de 2 dames gaat het dus over illegaal rijden.
Zal allemaal wel lukken, tot niemand nog met je mee wilt omdat ze weten dat je niet verzekerd bent. En de eerste controle die je tegenkomt zal ook een zware worden.