Fraude El Kaouakibi

Naciri keek niet 'zomaar op' naar Sihame. Ze werkten in vele projecten samen.

Vanuit haar eigen gesubsidieerde jeugdwerking Fleks vzw, werd beroep gedaan op Sihame haar bedrijf, Wannawork. Sihame's broer Youssef El Kaouakibi kreeg via de instagram account van Fleks vzw dan weer platform. Ze zaten in hetzelfde netwerk van gesubsidieerde geldstromen.
Ah. Guilt by association. Geldt dat voor iedereen die met SEH heeft samengewerkt? Want dan heb je een héleboel mensen, hè.
Ze heeft afstand genomen van SEH, net als zo ongeveer iedereen. Dat ze gelijkaardige vzw's had, is niet zo raar aangezien ze in dezelfde tak aan het werken waren. En daar houdt de vergelijking voorlopig ook op. Of je slaat weer het pad in van de vorige pagina, waar het ging over laster.

Dus dan lijkt MrKend54l z'n eerste post toch gewoonweg juist?

Ik schaam me zelf ook als iemand me opgelicht heeft. Verschil is dat als ik opgelicht wordt, ik er voor betaal (anderhalf jaar geleden opgelicht voor € 2, maar dat was wél mijn € 2) en ik leer mijn les daaruit.
Toen Sihame El Kaouakibi een bende politici opgelicht heeft, dan zijn het ik en jij en andere belastingbetalers die er nu allemaal samen voor betalen, maar de politici en haar bewonderaars worden er niet voor geresponsabiliseerd worden. Dat het "diversiteit"-aspect in deze een rol speelt kan je ook moeilijk ontkennen, dus daar kan je gerust kritiek op leveren. Dat is net datgene waar SEH misbruik van heeft kunnen maken en waar Naciri zich ook profileert.

Guilt by association is dan wel een fallacy, lidmaatschap van bepaalde organisaties en professionele banden zijn ook niet zonder enige betekenis. Laster is hier wel een héél zwaar woord, ik moest eens gelijkaardig zware termen gaan gebruiken in mijn posts voor meningen die mij niet aanstaan...

Dus dan lijkt MrKend54l z'n eerste post toch gewoonweg juist?

Ik schaam me zelf ook als iemand me opgelicht heeft. Verschil is dat als ik opgelicht wordt, ik er voor betaal (anderhalf jaar geleden opgelicht voor € 2, maar dat was wél mijn € 2) en ik leer mijn les daaruit.
Toen Sihame El Kaouakibi een bende politici opgelicht heeft, dan zijn het ik en jij en andere belastingbetalers die er nu allemaal samen voor betalen, maar de politici en haar bewonderaars worden er niet voor geresponsabiliseerd worden. Dat het "diversiteit"-aspect in deze een rol speelt kan je ook moeilijk ontkennen, dus daar kan je gerust kritiek op leveren. Dat is net datgene waar SEH misbruik van heeft kunnen maken en waar Naciri zich ook profileert.

Guilt by association is dan wel een fallacy, lidmaatschap van bepaalde organisaties en professionele banden zijn ook niet zonder enige betekenis. Laster is hier wel een héél zwaar woord, ik moest eens gelijkaardig zware termen gaan gebruiken in mijn posts voor meningen die mij niet aanstaan...
Het ging over de laster die Naciri onrechtstreeks beschuldigt van fraude. Tenzij het klopt, is het laster. En guilt by association is dan niet genoeg. Zeggen dat ze in een vzw zat die van SEH was, ook niet.

Het eerste stuk van je post snap ik niet, want ze is geen politica. Waarom zou zij verantwoordelijkheid moeten dragen voor wat SEH heeft gedaan?

Ah. Guilt by association. Geldt dat voor iedereen die met SEH heeft samengewerkt? Want dan heb je een héleboel mensen, hè.
Ze heeft afstand genomen van SEH, net als zo ongeveer iedereen. Dat ze gelijkaardige vzw's had, is niet zo raar aangezien ze in dezelfde tak aan het werken waren. En daar houdt de vergelijking voorlopig ook op. Of je slaat weer het pad in van de vorige pagina, waar het ging over laster.
Jammer voor het niveau van het forum dat wanneer ik info post die klopt, alleen maar met een stropop gereageerd kan worden dat ik Naciri zou beschuldigen van fraude.

De info die ik gaf is daarvoor geen bewijs. Wel vind ik dat ze zichzelf daarmee verdacht en/of belachelijk maakt. Je kan perfect je banden breken met een fraudeur zonder dat daarvoor alle sporen van samenwerking op twitter gewist moeten worden. En haar relatie met Sihame ging dus ook verder dan alleen bewondering zoals hier gesteld werd.

Jammer voor het niveau van het forum dat wanneer ik info post die klopt, alleen maar met een stropop gereageerd kan worden dat ik Naciri zou beschuldigen van fraude.

De info die ik gaf is daarvoor geen bewijs. Wel vind ik dat ze zichzelf daarmee verdacht en/of belachelijk maakt. Je kan perfect je banden breken met een fraudeur zonder dat daarvoor alle sporen van samenwerking op twitter gewist moeten worden. En haar relatie met Sihame ging dus ook verder dan alleen bewondering zoals hier gesteld werd.
Je beschuldigt haar niet, maar het maakt haar wel verdacht ivm fraude? Dan is het toch echt geen stropop meer. Zeker niet als ik zeg dat je weer naar hint, net zoals op de vorige pagina, zonder het zo te zetten.

Iedereen die heeft bijgedragen aan het ophemelen van figuren als Sihame El Kaouakibi op een dergelijk hoog niveau is wat mij betreft medeverantwoordelijk. Financieel is zij misschien minder verantwoordelijk voor het verkwanselen van belastinggeld als politici zoals De Croo junior of Jan Jambon en anderen dat zijn met hun quasi blanco cheques, hoewel... samengewerkt met WannaWork via een vzw die waarschijnlijk ook weer op zijn beurt een resem subsidies heeft binnengehaald, dus het voordeel van de twijfel zou ik haar alvast niet zomaar meer geven.

Ik zou het willen gaan opzoeken, maar helaas is er nergens een deftig overzicht beschikbaar van hoeveel subsidies er in dit land verkwist worden aan vzw's allerhande.

Je beschuldigt haar niet, maar het maakt haar wel verdacht ivm fraude? Dan is het toch echt geen stropop meer. Zeker niet als ik zeg dat je weer naar hint, net zoals op de vorige pagina, zonder het zo te zetten.
Het is niet omdat iemand zichzelf qua gedrag verdacht maakt dat ze daarom ook beschuldigingswaardig is. Mensen doen domme dingen.

Ik zou het willen gaan opzoeken, maar helaas is er nergens een deftig overzicht beschikbaar van hoeveel subsidies er in dit land verkwist worden aan vzw's allerhande.

De bluts me de buil dekt eveneens wat zaken af hoor: praktisch voorbeeld: een kindercrèche voor kansarme gezinnen waar men ook zorgt voor de voeding, pampers, ... op zich is niemand tegen een dergelijk initiatief maar als je dieper gaat kijken worden daar niet alleen pampers voor eigen gebruik meegenomen maar eveneens om door te verkopen.

Neem nu grote bedrijven (genre DHL) die overschotten schenken aan goede doelen, dan ga je wat dieper kijken en blijken er plots 3 paletten Ice Tea in de garage van de buurman te staan.

En dat is dan het gerommel in de marge, het echt geld zal zich elders situeren.

Als ik 1 ding heb geleerd de afgelopen jaren: met armoede is veel geld te verdienen. Ik denk ook dat dit de drijfveer is waarom alles zeer bewust complex wordt gemaakt, niemand weet nooit van iets. De strijd tegen armoede is een miljardenbusiness, groter dan drugshandel maar beter gemanaged.

Een curator (van Point Urbain, dus niet Moens die Let's Go Urban afhandelt) claimt 1 miljoen euro van SEK en Nguyen persoonlijk, aangezien hij van oordeel is dat er zware persoonlijke fouten gemaakt zijn bij hun leiderschap van PU. Onderandere 762k aan obligatielening die verdwenen is, en 143k aan goederen.

Nu is het aan de rechter, als die daarin meegaat, moeten SEK & Nguyen dat geld zelf ophoesten. Ze heeft nog tijd, uitspraak wordt pas ten vroegste op 21 april 2022 verwacht.

Het "befaamde beslag op het vastgoed" dat Stad Antwerpen van zinnens was om zo hun kosten te kunnen recupereren is trouwens nooit gematerialiseerd.

Zouden deze dames ooit 1 dag in de cel zitten? Zouden ze 1 euro terugbetalen?
Hun advocaten zullen 200% gaan voor verjaring en andere juridische spitsvondigheden uitputten en waarschijnlijk binnen een (paar) jaar posten beide dames op Instagram een mooie foto met cocktail vanuit Dubai of iets dergelijks...

Niet te vergeten: Sihame El Kaouakibi heeft met dank aan de OpenVLD nog een goede 3 jaar recht op een riant salaris als Vlaams parlementslid, vervolgens een dik jaar "uittredingsvergoeding" en later een stevig verhoogd pensioen, want ook op pensioenen voor veredelde knopjesdrukkers zullen politici niet snel besparen natuurlijk.

Ik zet alvast mijn geld in op uiteraard 0 dagen effectieve gevangenisstraf én waarschijnlijk inderdaad zelf geen euro terugbetalen, hooguit enkele goederen kwijtgeraken en openbaar verkocht zien worden die ze niet snel genoeg hebben kunnen verpatsen zoals die Tesla of zoals het vastgoed waar men weet van heeft.

Een curator (van Point Urbain, dus niet Moens die Let's Go Urban afhandelt) claimt 1 miljoen euro van SEK en Nguyen persoonlijk, aangezien hij van oordeel is dat er zware persoonlijke fouten gemaakt zijn bij hun leiderschap van PU. Onderandere 762k aan obligatielening die verdwenen is, en 143k aan goederen.

Nu is het aan de rechter, als die daarin meegaat, moeten SEK & Nguyen dat geld zelf ophoesten. Ze heeft nog tijd, uitspraak wordt pas ten vroegste op 21 april 2022 verwacht.

Het "befaamde beslag op het vastgoed" dat Stad Antwerpen van zinnens was om zo hun kosten te kunnen recupereren is trouwens nooit gematerialiseerd.

Wat komt daar allemaal boven water zeg? ik dacht dat de put "maar" 400K was zoals onlangs berekend en nu dit?

Het gaat onder meer om een obligatielening van 762.000 euro die spoorloos ‘verdween’

Ik zet alvast mijn geld in op uiteraard 0 dagen effectieve gevangenisstraf én waarschijnlijk inderdaad zelf geen euro terugbetalen, hooguit enkele goederen kwijtgeraken en openbaar verkocht zien worden die ze niet snel genoeg hebben kunnen verpatsen zoals die Tesla of zoals het vastgoed waar men weet van heeft.
Waarom denk je dat? Haar politieke vrienden zal ze nu wel op 1 hand kunnen tellen. Tenzij ze nog leverage heeft met zaken die nog niet naar boven zijn gekomen. Anders zou ik het niet direct weten.

Geen politieke vrienden nodig als je advocaten alles op de lange baan gaan schuiven, waardoor "de redelijke termijn overschreden is".

Ook niet wanneer het gerecht meewerkt met z'n gebruikelijke traagheid en incompetentie. Voeg daar nog wat extra bescherming bovenop omdat het gaat om een parlementslid - niet zomaar huiszoekingen, etc. - en het recept is af. Een gewone burger had al lang de binnenkant van een cel gezien voor dergelijke fraude én terecht overigens. Sihame daarentegen mag ziek vieren met 100% behoud van een riante wedde op kosten van de belastingbetaler.

Niet te vergeten: Sihame El Kaouakibi heeft met dank aan de OpenVLD nog een goede 3 jaar recht op een riant salaris als Vlaams parlementslid, vervolgens een dik jaar "uittredingsvergoeding" en later een stevig verhoogd pensioen
Is dit een grap of echt? Als ik goed tel nog 36 maanden +/- 7000€ ook al daagt ze geen dag meer op wegens "ziekte" (= 252.000 €), we kunnen er vanuit gaan dat ze niet herverkozen geraakt --> 12 x 7000 € = 84000 € en een fiks verhoogd pensioen zolang ze leeft? Uiteraard belastingvrij natuurlijk? En dan staan die politiekers te kijken op verkiezingsdag en zich af te vragen waarom de mensen op extreem links of rechts stemmen...

Een nieuwe dag, een nieuw hoofdstuk. Dit keer met een rechterlijke uitspraak

Wannawork moet 510k€ terugbetalen aan (de curator van) PointUrbain (waarvan een groot deel (475k) schenkingen/investeringen waren van de befaamde topondernemers in het tewerkstellingsproject). Er werd nog ter verdediging geschermd met dat het ging om obligatieleningen, maar daar was niets van in de boekhouding terug te vinden, dus de ondernemingsrechtbank volgde de curator van PU hierin.

Alleen, Wannawork heeft geen geld meer. Het geld dat daarin zat (overnamesom van Copus), werd per direct naar de vennootschappen van SEK & Nguyen doorgestort. Aangezien er geen fondsen zijn, zal voor Wannawork volgende week ook het faillissement aangevraagd worden.

Dus die Erika Nguyen zit er voor veel dieper in dan eerst gedacht. En zij kan zich niet beroepen op parlementaire onschendbaarheid, dus het is onbegrijpelijk dat die nog niet geïnviteerd is voor een verzekerde bewaring.

Wat vooral opvalt, is met wat voor bedragen er geschoven werd. Mijn boekhouder belt mij als er ergens een factuur van 10€ mist waar hij wel een overschrijving van heeft. Hoe deden zij dat dan? En die kregen nooit belastingscontrole, ook al werd daar zo met geld geschoven??

Waarom denk je dat? Haar politieke vrienden zal ze nu wel op 1 hand kunnen tellen. Tenzij ze nog leverage heeft met zaken die nog niet naar boven zijn gekomen. Anders zou ik het niet direct weten.
Ik vermoed dat er een hefboom tot ver buiten ons zonnestelsel aanwezig is. Kan niet anders, van politiek tot privé... nogmaals duidelijk hoeveel politieke stemmen waard zijn.

Terug
Bovenaan