Er is niemand die haar kan dwingen af te treden had ik begrepen. Aangezien ze geen echte werkgever heeft. Maar misschien ben ik fout?
Ze kan niet gedwongen worden haar mandaat neer te leggen. Ze heeft geen baas, en ja dat is iets goeds.

Ik moet toegeven dat het statuut van de parlementsleden iets is waar ik niet 100% van op de hoogte ben (zeer transparant maken ze het ook niet echt), maar ik dacht dat de situatie anders ligt eens de parlementaire onschendbaarheid is opgeheven.

Het kan alleszins wel, want in 2019 was België nog op de vingers getikt door Europa omdat onze procedure niet aan bepaalde regels voldeed :unsure: dit jaar is die procedure aangepast en gestemd.
 
Goed nieuws! Ze "voelt zich geen slachtoffer":


Het zou kunnen dat ze haar eigen coolaid natuurlijk gretig heeft gedronken en haar eigen fantasiewereld voor waar ervaart. Dat is niet ongezien.
 
Voor € 6800 netto per maand ga ik met veel plezier ook wel ergens werken temidden van 120+ mensen die me niet kunnen luchten.
Zeker aangezien je niet eens echt met die mensen moet samenwerken, nauwelijks aanwezig moet zijn, en je nog een zelfgekozen medewerker kan meenemen ook...

Jawel, beste mensen, met de inflatie van de afgelopen jaren, verdient een veredelde knopjesduwer in een Belgisch parlement intussen al bijna € 7000 netto (onbelaste onkostenvergoeding inbegrepen) ... wat een grap.
Kunnen we eindelijk eens wat aapjes trainen die op commando van partijbureau/voorzitter gewoon op de juiste knop duwen? Of papegaaien mochten we gehecht blijken aan betekenisloos gebrabbel dat eindeloos herhaald wordt...
 
Ze verwijst constant naar het gerechtelijk onderzoek en naar de framing van de audits door bepaalde politieke partijen. Erg benieuwd hoe het nu echt allemaal in elkaar zit, want ze treft nergens schuld, zegt ze. Enkel dat ze te veel hooi op haar vork nam en te veel dingen tesamen deed. Dat is de enige fout die ze gemaakt heeft, volgens haar.
 
Ik vermoed net dat dit allesbehalve is wat ze deed. Zelfverrijking dat deed ze, daarvan kunnen we vrij zeker zijn.

Nee nee dit sleept al veel te lang aan en hier moet dringend een uitspraak in komen. Het kan niet zijn dat dit zo lang moet duren.
Dat de waarheid misschien iets meer genuanceerd is op sommige vlakken oké, daar kan ik nog in volgen. Maar dat er niks aan de hand was, nee dat niet.
 

Vroeger lieten ze mensen interneren die zo ver in hun eigen wereld zaten. Tegenwoordig laten we die zetelen en cashen in het parlement.
 

Vroeger lieten ze mensen interneren die zo ver in hun eigen wereld zaten. Tegenwoordig laten we die zetelen en cashen in het parlement.

En niet vergeten. Er loopt ergens een dokter rond die die vrouw twee jaar heeft ziek geschreven.
 
En dan de media die het heeft over de terugkeer van twee zieke parlementsleden. Iemand die gestreden heeft tegen borstkanker en een fraudeur.

Iemand met kanker zal men geen profiteur noemen waarna El Kaouakibi begint over hoe zwaar het is om mentale problemen te hebben 🤮
 
En dan de media die het heeft over de terugkeer van twee zieke parlementsleden. Iemand die gestreden heeft tegen borstkanker en een fraudeur.

Iemand met kanker zal men geen profiteur noemen waarna El Kaouakibi begint over hoe zwaar het is om mentale problemen te hebben 🤮

Tja, misschien is ze wel eerlijker dan ze denkt en geeft ze aan dat ze mentaal ziek is: grootheidswaanzin, waanideeën/krankzinnig en geen enkel schuld/normbesef.
 
Ik had vanochtend mijn bril nog niet aan en was thoroughly confused

Gkzgbuo.png
 

Er zouden negen nieuwe vervalste facturen aan het licht zijn gekomen: vier voor de stad Antwerpen en vijf voor de Vlaamse Gemeenschap.
 
Mannekes lief we zijn 2,5 jaar verder en het proces is nog niet gestart. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat dit allemaal zo traag vordert?!

Zie FTX case in de VS. Een miljoen keer groter met tal van verschillende actoren in de complexe wereld van de crypto. Maar de openbare aanklager slaagt er wel in om binnen de 10 maanden na de initiële arrestatie(s) de case voor de rechter te brengen. Zo doe je dat dus.

Parlementaire onschendbaarheid of niet, moet allemaal veel sneller opgelost worden.
 
Terug
Bovenaan