De vraag is ook waarom ze nog niet voor de rechtbank gekomen is?

Gaan we dit ook over de verkiezingen van 2024 tillen? Hopelijk herinneren de media het gewone volk dan nog eens aan haar OpenVLD-signatuur waarmee ze in het parlement geraakt is, kwestie van de OpenVLD richting een resultaat onder de kiesdrempel te helpen.

Voor mijn part mag er gerust een spoedprocedure bestaan voor gezagsdragers zoals politici. We verlonen die mensen aan een hoger niveau, we mogen ze aan een hogere standaard houden. Gelijke rechten, maar méér plichten, want méér verantwoordelijkheid, en eerlijk gezegd een loon waarvan mijn buikgevoel zegt dat een meerderheid van het parlement in de private sector nooit zou halen.
 
Niet alleen in Belgie hoor.

Buiten dat is het maar de vraag in hoeverre ze heeft gefraudeerd en of ze niet een systeem heeft gerund op een manier waarop veel naderen dat ook deden.

Wat zeker is is de enorme hoeveelheid racisme die op socmed over haar werd uitgegoten.
Die zwarte krullen zijn voor een grote groep Belgen klaarblijkelijk en zeer relevant element.
Budgetten oneigenlijk gebruiken waarvoor ze bedoeld zijn is altijd fraude of een ander dat ook gedaan heeft maakt in deze niet uit.
Je kan dan argumenteren dat ik of “de mensen” niet alle details kennen maar die ken jij ook niet.

Racisme erbij betrekken is al helemaal niet relevant dat maakt de fraude niet meer of minder erg. Ik zie “socmed” even heftig reageren op de pensioenregeling van onze witte cis vrienden De Croo en Bracke.
 
Inderdaad, niet alleen in België. En maar goed ook: @Carrion vergeet even dat ze niet veroordeeld is. Ik mag hopen dat een beschuldiging of een aanklacht niet voldoende is om parlementsleden al hun werkmiddelen en stemrecht af te pakken. Anders gaat het vlug afgelopen zijn met politieke tegenstanders.

Maar waarom is het de vraag of ze gefraudeerd heeft met een systeem waarop anderen dat ook deden? Maakt dat veel uit? Moet ze dan vrijgesproken worden, omdat iemand anders het ook al deed?

In oktober vorig jaar bleek uit die analyse van de Vlaamse overheid al dat El Kaouakibi officieel subsidiebedrog had gepleegd. In totaal had ze voor 1,3 miljoen euro aan subdidiegeld losgeweekt van de Vlaamse overheid. Geld waarmee ze vooral zichzelf verrijkte.

Dus het bedrog is er, het is dus enkel nog altijd wachten tot ze er bij de rechtbank ook eens werk van gaan maken. Dat de rechtbank nog geen veroordeling heeft uitgesproken maakt u niet plots onschuldig van zaken die wel gewoon al bewezen zijn.
 

#Team Krullie :unsure:

Sihame El Kaouakibi kondigt via Instagram haar terugkeer aan naar het Vlaams Parlement. In januari had ze twee deeltijdse medewerkers aangevraagd, maar kreeg twee keer een afwijzing. Nu wil ze voorzichtig en stapsgewijs weer aan de slag gaan. Na deze legislatuur verlaat ze de politiek. El Kaouakibi kwam eerder in opspraak vanwege verdenking van subsidiefraude voor haar vzw's, waaronder Let's Go Urban. Haar relatie met de liberalen vertroebelde, en ze verloor haar parlementaire onschendbaarheid. Haar plannen voor een voltijdse terugkeer zijn nog onduidelijk. Haar foto op Instagram toont haar met twee medewerkers, waarvan één Aimé Schrauwen, die zich onder andere achter de Black Lives Matter-beweging en tegen de coronamaatregelen heeft geschaard.

Allemaal goed en wel zo van die statements, maar eerst zien en dan geloven denk ik dan.
 
"Na deze legislatuur verlaat ze de politiek."

Dan keert ze dus vooral proforma terug omdat ze haar ziekteverlof niet kan blijven rekken?
 
Wat is eigenlijk het loon van zo'n parlementair medewerker verbonden aan een parlementair?
En belangrijker: waarom hebben die dat eigenlijk nodig wanneer die zoals in het geval van Kaouakibi gegarandeerd niets meer gaan realiseren buiten hopelijk wat electorale schade voor de OpenVLD?
 
Wat is eigenlijk het loon van zo'n parlementair medewerker verbonden aan een parlementair?
En belangrijker: waarom hebben die dat eigenlijk nodig wanneer die zoals in het geval van Kaouakibi gegarandeerd niets meer gaan realiseren buiten hopelijk wat electorale schade voor de OpenVLD?

Niet strikt genomen een vetpot, al is dit van 2012. https://www.jobat.be/nl/art/het-loon-van-een-parlementair-medewerkster-1468-euro-netto.
Al zullen er wel zijn die een pak beter verdienen.
 

#Team Krullie :unsure:



Allemaal goed en wel zo van die statements, maar eerst zien en dan geloven denk ik dan.

#Schaamtelooszakkenvullen zal niet meer vrij geweest zijn zeker? Net als je denkt dat het niet erger kan...
 
Laten we niet vergeten dat ze zegt dat ze rustig aan 20% terug zal opstarten, dus ze zit in een reintegratietraject. Bij de overheid is dat met behoud van volledig loon (of in het slechtste geval 20% betaald en voor de 80% een wachtgeld waardoor ze op ~68% van haar brutoloon afklopt door 1 dag per week te werken).

Het is nu toch wat grappig dat dit gebeurt net op alle overheidsniveaus meer wordt ingezet op langdurig zieken duwen richting reintegratie of de uitgang.
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Laten we niet vergeten dat ze zegt dat ze rustig aan 20% terug zal opstarten, dus ze zit in een reintegratietraject. Bij de overheid is dat met behoud van volledig loon (of in het slechtste geval 20% betaald en voor de 80% een wachtgeld waardoor ze op ~68% van haar brutoloon afklopt door 1 dag per week te werken).

Het is nu toch wat grappig dat dit gebeurt net op alle overheidsniveaus meer wordt ingezet op langdurig zieken duwen richting reintegratie of de uitgang.
Hoe is dat grappig, als dat exact is wat er met haar gebeurd ?
 
Hoe is dat grappig, als dat exact is wat er met haar gebeurd ?
Ik bedoelde dat ze waarschijnlijk voor de keuze gesteld is van "reintegreer of leg uw mandaat neer" en dat ze dan maar beslist heeft om te re-integreren aan het minimumpercentage om haar statuut te behouden.

Dus eerder grappig als in "ze doet het uitschijnen alsof ze zelf terugkeert, maar ze is waarschijnlijk met haar rug tegen de muur gezet en heeft geen andere keuze meer en geeft er nu maar een draai aan."
 
Ik bedoelde dat ze waarschijnlijk voor de keuze gesteld is van "reintegreer of leg uw mandaat neer" en dat ze dan maar beslist heeft om te re-integreren aan het minimumpercentage om haar statuut te behouden.

Dus eerder grappig als in "ze doet het uitschijnen alsof ze zelf terugkeert, maar ze is waarschijnlijk met haar rug tegen de muur gezet en heeft geen andere keuze meer en geeft er nu maar een draai aan."

Er is niemand die haar kan dwingen af te treden had ik begrepen. Aangezien ze geen echte werkgever heeft. Maar misschien ben ik fout?
 
Ik bedoelde dat ze waarschijnlijk voor de keuze gesteld is van "reintegreer of leg uw mandaat neer" en dat ze dan maar beslist heeft om te re-integreren aan het minimumpercentage om haar statuut te behouden.

Dus eerder grappig als in "ze doet het uitschijnen alsof ze zelf terugkeert, maar ze is waarschijnlijk met haar rug tegen de muur gezet en heeft geen andere keuze meer en geeft er nu maar een draai aan."
Ze kan niet gedwongen worden haar mandaat neer te leggen. Ze heeft geen baas, en ja dat is iets goeds.
 
Er is niemand die haar kan dwingen af te treden had ik begrepen. Aangezien ze geen echte werkgever heeft. Maar misschien ben ik fout?
Kunnen we niet gewoon even de bevolking laten stemmen? Wij zijn tenslotte haar baas.
Ik denk dat er overweldigend pro ontslag gestemd zou worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Kunnen we niet gewoon even de bevolking laten stemmen? Wij zijn tenslotte haar baas.
Ik denk dat er overweldigend pro ontslag gestemd zou worden.

Dat kan. Maar over 8 maanden. Het systeem ging er van uit dat zij die in het parlement terecht kwamen ter goeder trouw gingen zijn...
 
Terug
Bovenaan