derp
Well-known member
Yes, maar ik geniet ook wel een beetje van de anonimiteit hierHeb jij een IG of iets dergelijks? Ik zie eigenlijk heel weinig street photography passeren uit onze streek maar dat kan ook aan mezelf liggen.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Yes, maar ik geniet ook wel een beetje van de anonimiteit hierHeb jij een IG of iets dergelijks? Ik zie eigenlijk heel weinig street photography passeren uit onze streek maar dat kan ook aan mezelf liggen.

De A7III is nog altijd heel capabel en kost €800 minder dan de opvolger, dat scheelt ook heel wat. Als je een tweedehands A7III kan vinden is het nog goedkoper. Ik ga zelf pas overstappen naar een nieuwe body als de huidige opgebruikt is of wanneer ik eindelijk de stap neem om in bijberoep te fotograferen en op termijn geld kan sparen voor een tweede body (en 200-600 en een 135GM en ....Inderdaad, maar ik sta op een punt om van aps-c naar FF (of niet). Dus zou zoizo moeten investeren. Het menu en knoppen zou even een leercurve zijn, maar dat is altijd wel.
Inderdaad, zal een kost zijn, maar ik ben zoizo niet vies van 2dehands te kopen.
Bvb een a7iii met sigma 28-70 f2.8 en mooie prime.
Als ik volledig overstap en alles zou verkopen kan ik nog wel €1100 voor mijn huidige setup krijgen. Dus daarmee heb ik bijna de body. Dan nog €1500 extra voor paar mooie lenzen.
Maarja, dat compacte is ook wel ideaal om als extra bij te houden
Daarnaast trekt de a7iv mij niet zoveel aan. Destijds altijd gedacht dat de a7iii de ideale camera is. Alles wat ik nodig heb en eigenlijk niets meer extra. Wat dan weer positief is voor mij om dat geld in een lens te kunnen steken![]()
).
Er ligt hier zelfs nog een perfect functionerende Nikon D7000 body. Zou die eigenlijk moeten wegschenken. Iemand interesse?Ik ben overgestapt naar de A7III toen mijn A77 kuren begon te krijgen, vooral de body (mechanische slijtage en loshangende stukken). De 17-50 f/2.8 begon ook na een tijd af te zien (de rubberen ring om in- en uit te zoomen hing los).Hmmmm, een body "opgebruiken", dat heb ik nog nooit gedaanEr ligt hier zelfs nog een perfect functionerende Nikon D7000 body. Zou die eigenlijk moeten wegschenken. Iemand interesse?
Yes, maar ik geniet ook wel een beetje van de anonimiteit hier![]()

Ik ben overgestapt naar de A7III toen mijn A77 kuren begon te krijgen, vooral de body (mechanische slijtage en loshangende stukken). De 17-50 f/2.8 begon ook na een tijd af te zien (de rubberen ring om in- en uit te zoomen hing los).
Pak dat die quasi-terminaal was.
Ah damn @Kattekrab, piepende focus motoren zijn altijd slecht nieuws. Heb een hele tijd geleden mijn 300 f/4 verkocht en 90% van de kandidaat kopers wilden een "luistertest" om zeker te zijn dat er geen gepiep was. Hoop dat t snel opgelost geraakt en goed dat je directe lijn hebt met de hersteller!
Hele dag van morgen opgedeeld in een halve dag vandaag en een halve dag morgen. Na mijn dochter afgezet te hebben aan de crèche ben ik doorgereden naar het nieuwe natuurgebied Schansheide* in Mol en dat was toch potverdorie de moeite waard! Op het uitzichtpunt beland toen de zon doorkwam en prachtig strijklicht. Fraaie plaatjes gemaakt! Eens zien dat ik vandaag of morgen hier wat plaatjes kan zwieren.
*Een van de vele zandgroeves van Mol.
Ik weet dat ge het erbij had gezet maar kon het niet latenEr zouden bans moeten uitgedeeld worden om zo'n dingen te posten zonder foto

De Tanuki (Japans: 狸 of タヌキ) is een wezen uit Japanse folklore. Hij is in de bekendste versie een humanoïde wasbeerhond met een (sterk) vergroot scrotum.
Opgezocht en die beelden zie je daar inderdaad vaak opduiken. Het valt me nu pas op dat die beesten uit de kluiten gewassen kloten hebben. Uit de kloten gewassen kluiten.Geheel off-topic maar ik vroeg mij zonet af wat "@Tanuki_ " eigenlijk betekende en was me dat een verassing zeg.
Per Wikipedia:
Ik zie dat hier en daar wel verschijnen op internet of bij andere fotografen, maar die vragen daar toch vaak heel wat geld voor.Ik vind het altijd wel leuk om over verschillende soorten fotografie bij te leren. Naast mijn normale traject op avondschool dan speciale workshops te volgen. Zo eens eentje gedaan over concertfotografie en dat heeft mij veel geholpen.
Maar waar vind je die workshops eigenlijk allemaal? Hier was het meer toeval dat ik het tegenkwam. Moet je dan al specifiek fotografen en zalen volgen? Of hebben jullie weet van een organisatie die dat een beetje bundelt?
Bleh ... kosten.
Morgen ben ik weg op zoek naar ijsvogels en misschien velduilen achteraf. Ik maak m'n fototas klaar en probeer toch even mijn Nikon 500mm F4 FL VR op de Z9. Wat mij direct opvalt is de snelheid die gewoon 3x zo snel is op de Z9 tegenover mijn Z7. Maar ik hoor ook dat die lens enorm piept wanneer de AF wisselt tussen ver en kort focussen.
Alsook als ik op iets kortbij wil focussen, gaat de AF gelijk erg traag. Soms lukt het dan te focussen op het object soms niet. Als het niet lukt en ik wil terug op iets verder focussen, dan geeft de AF het gewoon op. Als het toch gelukt was om op iets kortbij te focussen, dan is't precies of de AF in een trage modus zit. Alles focust dan erg traag.
De Z9 uit en aan zetten, lost de problemen op. Tot ge weer hetzelfde scenario probeert.
Met de Z7 werkt alles perfect. Ok de AF is een pak trager, dat valt nu heel hard op, maar niets van piepend geluid. Focust ook op kortbij aanwezige objecten.
Als ik de Z9 probeer met de Nikon 300mm F2.8 VRII, dan werkt alles perfect.
Het leuke is bij Nikon dat je gewoon rechtstreeks met de hersteller kan bellen. Die denkt dat het toch 90% de lens gaat zijn en niet de Z9. Maar 'k ga een afspraak maken om daar samen te testen met een andere Z9. Ze gaan dan kijken wat het probleem is. Waarschijnlijk gaat de AF motor moeten vervangen, want dat piepen is niet normaal voor zo'n recente lens. De levertijd van zo'n motor is tegenwoordig maanden. Chance dat ik dan in tussentijd de lens terug mee naar huis mag meenemen, want ik heb nog wel wat tripjes gepland. De kosten zullen ergens rond de 1.000 EUR liggen.
Hopen dat de lens het nog even uithoudt en dat ik niet teveel moet switchen van veraf naar kortbij. 'k zal m'n 300mm met 1.4 TC maar meenemen voor in geval ik helemaal in panne val.

Ik vind het altijd wel leuk om over verschillende soorten fotografie bij te leren. Naast mijn normale traject op avondschool dan speciale workshops te volgen. Zo eens eentje gedaan over concertfotografie en dat heeft mij veel geholpen.
Maar waar vind je die workshops eigenlijk allemaal? Hier was het meer toeval dat ik het tegenkwam. Moet je dan al specifiek fotografen en zalen volgen? Of hebben jullie weet van een organisatie die dat een beetje bundelt?