Ik moet wel zeggen dat ik deze foto's vrij snel heb kunnen nemen - moest ook wel want ik had de jongste van 9 maanden op mijn rug
Op 1/15 heb je imho al een mooi bewegingseffect van het water (ben niet zo'n fan van die volledig amorfe en romige watervallen) en dat is met de nodige beeldstabilisatie prima uit de hand te doen. Ook het dynamisch bereik van de X-T4 kwam hier wel heel goed van pas, mits belichten naar de linkerkant (dus onderbelichten en vooral geen uitgebrande hooglichten hebben in het water) kon ik uit deze foto's uit eenvoudige jpg's distilleren
Qua compositie en licht etc. kan je er daar natuurlijk nog veel meer mee doen als je meer tijd hebt. In de herfst misschien nog wat stroompjes in België opzoeken om daar wat langer rond te hangen...
Ik heb wel een technisch issue ontdekt op mijn 10-24mm lens. Het objectief lijkt niet helemaal goed gecentreerd waardoor er op sommige foto's tussen 10-12mm aan de linkse rand van mijn beeld onaanvaardbare onscherpte optreedt. Na wat experimenteren thuis lijkt het erop dat ik dit probleem kan vermijden door mijn scherpstelpunt dicht genoeg te plaatsen, dus als ik op hyperfocale scherpstelling werk is er geen probleem... Wat zouden jullie doen: lens opsturen onder garantie (met bijkomende vervelende administratie, lens enkele weken kwijt zijn etc...) of gewoon rond het (mineure) probleem heen werken (niet ideaal met oog op latere doorverkoop..)?