Beeldende Kunst Fotografiethread

Door de water foto wedstrijd kwam ik nog een foto tegen van vorige zomer, mag niet meedoen maar wil ik wel hier posten 🙂
3qdsQ1F.jpg


En nog één van vandaag:
EQ2ij2G.jpg


Genomen met smartphone en staan allen op IG (racerke083)
Misschien een domme vraag. Je hebt duidelijk talent voor fotografie. Waarom beperk je jezelf dan tot de kwaliteit van een smartphone?
 
Uit luiheid denk ik. Zit ook niet graag aan een computer, doe hier alles met de smartphone. Ook bewerken van de foto's.

Voor mij is het een leuke bezigheid, m'n 2 hobby's (horloges & fotografie) combineren 🙂
 
Uit luiheid denk ik. Zit ook niet graag aan een computer, doe hier alles met de smartphone. Ook bewerken van de foto's.

Voor mij is het een leuke bezigheid, m'n 2 hobby's (horloges & fotografie) combineren 🙂
Voor mezelf lijkt een pc net makkelijker en meer verfijnd om mee te werken, maar begrip uw redenering wel. Ik heb graag grote resoluties en dynamisch bereik, iets wat een smartphone toch mist.

Welke apps gebruik je zoal om te editen?
 
Momenteel de Samsung Galaxy s21 ultra samen met snapseed om te bewerken.
Die foto met water was getrokken met een one plus 6.
 
Enkel ervaring met Lightroom en Capture One. Die laatste gebruik ik nu. Toch voel ik dat ik er het onderste van de kan nog niet uit haal.
 
Dan moet je Snapseed zeker eens testen.
Kan ik inderdaad eens testen. Ik gebruik ook wel de Afterlightapp op mijn gsm om verticale foto's te voorzien van twee witte randen. Op IG krijg ik die anders niet in hun geheel gepost in mijn feed.

Gisteren naar Planckendael geweest en daar plots interesse gekregen in een wildlifelens. Helaas zijn dat ook prijzige monsters, want het lijkt me wat onnozel om eerst een goedkopige doch brakkige lens te kopen om dan enkele jaren later een deftige lens van topkwaliteit. Ik ga me toch moeten inhouden. :p
 
Kan ik inderdaad eens testen. Ik gebruik ook wel de Afterlightapp op mijn gsm om verticale foto's te voorzien van twee witte randen. Op IG krijg ik die anders niet in hun geheel gepost in mijn feed.

Gisteren naar Planckendael geweest en daar plots interesse gekregen in een wildlifelens. Helaas zijn dat ook prijzige monsters, want het lijkt me wat onnozel om eerst een goedkopige doch brakkige lens te kopen om dan enkele jaren later een deftige lens van topkwaliteit. Ik ga me toch moeten inhouden. :p
Je kan altijd eens een deftige telelens huren vooraleer je deze aankoopt?
Ik was zelf van plan eens de 100-400 te huren en een dagje Pairi Daiza te doen om te kijken of het mij bevalt of niet.
 
Je kan altijd eens een deftige telelens huren vooraleer je deze aankoopt?
Ik was zelf van plan eens de 100-400 te huren en een dagje Pairi Daiza te doen om te kijken of het mij bevalt of niet.
Dat is inderdaad een optie. Tot hiertoe heb ik mijn lenzen aangekocht zonder die eerst te testen - maar gelukkig heb ik van geen enkele aankoop spijt gehad.
 
Danku @sharp512 😊

Ik gebruik een Fuji x-t4 met de 80mm macrolens van Fuji. Het bijtje is een gecombineerd beeld van 20-tal opnames via de focus bracketing functie in de camera.

Het eerste beeld van dat wespje is ook een combinatie, 3 beelden op manuele focus. Tweede beeld is een “gewone” foto 😄
 
Vanavond heb ik afgesproken met een koppel dat in het najaar trouwt. Dag overlopen, prijs afgesproken. Eerst klaarmaken van de bruid, dan een "first look", nadien het gemeentehuis. Daarna de koppelshoot, al is daar niet zo héél veel tijd voor. Tot slot afzakken naar de ouderlijke tuin waar een foodtruck staat en een receptie zal plaatsvinden. Diner en avondfeest geschiedt zonder fotograaf. Geen erg. Daar is dat minder nodig, vind ik. Wij hebben onze fotografe destijds ook laten stoppen bij de receptie. Met een fotobooth en hedendaagse smartphones heb je genoeg spontante foto's.

Van lenzen denk ik dat een 35mm en een 85mm zullen volstaan. De 18mm is te breed en met een macrolens ga ik weinig kunnen doen (tenzij de trouwringen, maar is dat echt een meerwaarde?). Ik twijfel over een flitser. Misschien voor het klaarmaken van de bruid, maar is dat per sé nodig? Ik had ook graag een vroegere shoot gedaan, maar dat was organisatorisch niet mogelijk. Ik heb ze nog wel een gouden tip meegegeven dat ze een draaiboek moeten maken, zodat ze veel uit handen kunnen geven en vooral kunnen genieten van hun dag zonder te stressen over iedere stap.

Ik geef mezelf een tweetal weken om de foto's te bewerken, dat moet lukken en het is niet dat ik tal van andere shoots heb ingepland.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
@Avondland Is het een optie om voor de trouwdag al macro’s te nemen van de ringen? Dan heb je meer tijd voor invalshoeken.
Ik kan het navragen, maar ik denk niet dat zij die specifieke wens hadden. Met de 35 zal ik wel "dicht" genoeg geraken (en desnoods wat croppen) om de ringen mooi in beeld te krijgen.
 
Terug
Bovenaan