Avondland
Well-known member
F/22 zou ik zeker niet nemen, dat is onnodig. Met f/8 heb je normaal gezien wel voldoende scherpte over de gehele lijn, maar dat hangt af van de afstand. Ik weet niet of je foto's kan bursten op timer, misschien heb je daar inderdaad een remote voor nodig.
En als je zoveel mensen op beeld wil hebben moet je misschien uit de hoogte een foto proberen nemen? Met groepsfoto's vind ik het altijd een uitdaging om iedereen op beeld te hebben, want er zijn altijd pipo's die zich achter iemand verstoppen of afgeleid zijn en niet in de lens kijken.
En als je zoveel mensen op beeld wil hebben moet je misschien uit de hoogte een foto proberen nemen? Met groepsfoto's vind ik het altijd een uitdaging om iedereen op beeld te hebben, want er zijn altijd pipo's die zich achter iemand verstoppen of afgeleid zijn en niet in de lens kijken.
) Die camera is niet de slechtste qua ISO maar nu ook niet top, dus het is belangrijk om toch zoveel mogelijk licht binnen te krijgen maar toch je sluitertijd snel genoeg te houden, zou onmogelijk zijn op F22 binnen. Onthou ook dat je je focus legt op ongeveer 1/3 van de diepte van de groep. Probeer er ook op te letten dat je niet teveel met gemengd licht zit (daglicht en tungsten bvb) wat dat is een bitch om goed te krijgen achteraf. Als je iedereen voor een groot raam kan krijgen des te beter.
Het is wel geen vetpot wat ze geven, maar goed, er is bijzonder weinig interesse voor wat ik verkoop, dus beter iets dan niets?