2000+ foto's op een laptop die echt begint te zwoegen en zweten bij bewerkingen, dus het gaat even duren voor ik door alles heen ben. Zal intussen eens uitkijken naar een nieuwe laptop, maar toch al een beeldje waar ik wel blij mee ben.
Ik heb toch af en toe afgewisseld met de 85 mm op vakantie. Met vrouw & kind op reis gaan betekent ook wel dat ik niet veel tijd had om na te denken over mijn kadrage, laat staan dat ik af en toe een half uur rustig kon wachten op een bijzondere plek tot die éne fotogenieke persoon in de juiste houding door mijn frame passeert. 't Zijn dus vaak veredelde snapshots geworden met gelukkig ook een aantal "golden shots".
Mocht het budget het toelaten, denk ik toch na over een 24-70 2.8. Soms vond ik de 35 niet breed genoeg gaan en de 18 meenemen vond ik wat teveel van het goede. Je kan wel foto's aan elkaar plakken in Lightroom, maar dat is toch niet helemaal hetzelfde en ook maar in bepaalde omstandigheden bruikbaar. En maar 1 lens meenemen in plaats van twee is ook gemakkelijk, bovendien is die voor shoots ook wel praktisch.