Strijkijzer
Redactiechef
Ik vind 320 euro tbh goedkoop. Ik zou persoonlijk weigeren als ze dat te veel vinden.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik vind 320 euro tbh goedkoop. Ik zou persoonlijk weigeren als ze dat te veel vinden.
Als ik zo vastgoedfotografen google begin ik toch te twijfelen of ik goedkoop benIk vind 320 euro tbh goedkoop. Ik zou persoonlijk weigeren als ze dat te veel vinden.

Instinctief zou ik hiermee akkoord gaan, zeker voor 4u werk is dat geen dure prijs. Maar aan de andere kant moet hij érgens wel beginnen en dan kan het geen kwaad om minder betaald te worden in ruil voor een mooie bijdrage aan je portfolio. Mijn twee cent.Ik vind 320 euro tbh goedkoop. Ik zou persoonlijk weigeren als ze dat te veel vinden.
Daarom heb ik specifiek op de offerte €100/u en met 20% 'startup' korting gezet.Instinctief zou ik hiermee akkoord gaan, zeker voor 4u werk is dat geen dure prijs. Maar aan de andere kant moet hij érgens wel beginnen en dan kan het geen kwaad om minder betaald te worden in ruil voor een mooie bijdrage aan je portfolio. Mijn twee cent.
De valkuil is dat je die goedkope prijs blijft hanteren en dat je de prijzen niet "durft" omhoog krikken.
Dat is een beetje de afweging: op je strepen staan en mogelijk zo mooie kansen missen om uit de startblokken te schieten of jezelf zo laag de markt in prijzen dat je misschien het verkeerde clienteel aantrekt. Dat laatste kan je counteren door je normale prijzen online te zetten en bij offertes een mooie korting aan te bieden, wat je nu eigenlijk doet.Daarom heb ik specifiek op de offerte €100/u en met 20% 'startup' korting gezet.
Nu is meer de twijfel of een inschatting van 4u teveel zou zijn. Daarnaast wilde ik zoizo niet verder in interieurfotografie, maar dacht dit eerder te doen om makkelijker contacten te leggen. Aangezien het hotel die meetingrooms ook verhuurt aan bedrijven en bedrijfsevents zou dat ideaal zijn.
Overschat dat niet, want vaak komt daar gewoon niets verder uit.Daarom heb ik specifiek op de offerte €100/u en met 20% 'startup' korting gezet.
Nu is meer de twijfel of een inschatting van 4u teveel zou zijn. Daarnaast wilde ik zoizo niet verder in interieurfotografie, maar dacht dit eerder te doen om makkelijker contacten te leggen. Aangezien het hotel die meetingrooms ook verhuurt aan bedrijven en bedrijfsevents zou dat ideaal zijn.

Stacking is handig om het op safe te spelen, dan heb je naderhand nog veel opties in photoshop.Update: ze hebben mijn offerte nu gewoon geaccepteerd
Wel wat onprofessioneel om zo af te dingen dan. Ik ga het nu afwerken zoals gevraagd, maar zullen nog zien voor de toekomst.
Iemand dan nog tips voor interieurfotografie?![]()
Ik zou misschien eerder voor zo iets gaan, met 1 licht ga je denk ik redelijk snel last van schaduwen krijgen.Ik weet eigenlijk niet zo goed waar deze vraag te stellen op het forum. Dus zet het maar hier.
Ik heb een kamer, 4x4 die ik voor darts livestream wat meer verlicht wil hebben. En licht lag ook niet te fel/scherp in de ogen zijn.
Nu dacht ik aan een Lantaarn softbox. Jullie gedachten/ideeën?
Daar heb ik de ruimte niet voor om te zetten. Die lantaarn zou er in principe voor moeten zorgen dat het “360” graden licht geeft. Ik was misschien van plan om deze als “hanglamp” te monteren in de studio. Ik heb nu een daglicht lamp in de huidige armatuur hangen. Maar die is te fel zonder defuser, en te veel highlights op het subject.Ik zou misschien eerder voor zo iets gaan, met 1 licht ga je denk ik redelijk snel last van schaduwen krijgen.
Oh, ja in dat geval zit je met jouw voorstel wel goed denk ik!Daar heb ik de ruimte niet voor om te zetten. Die lantaarn zou er in principe voor moeten zorgen dat het “360” graden licht geeft. Ik was misschien van plan om deze als “hanglamp” te monteren in de studio. Ik heb nu een daglicht lamp in de huidige armatuur hangen. Maar die is te fel zonder defuser, en te veel highlights op het subject.
Dat er wat schaduwen zijn is niet zo heel erg. Vooral dat er genoeg licht is. Voor voor noise wat te deuceren enz.
Ik heb 1 van 85 besteld. Weet wel niet of die op men statief past die ik al heb. Maar dat zien we wel.Oh, ja in dat geval zit je met jouw voorstel wel goed denk ik!
Leveren ze dat ding zonder defuser/doek om er rond te doen.. gaat retour.Ik heb 1 van 85 besteld. Weet wel niet of die op men statief past die ik al heb. Maar dat zien we wel.
Ik kom wel van een zoom (24-70) maar dat was alleszins mijn ervaring bij het overstappen naar de 35mm. Ik had meer plezier in het fotograferen en het voelde creatiever doordat ik niet gewoon gewoonweg kon zoomen (of een andere prime nemen) en was meer bezig met de foto's zelf en met wat ik op dat moment aan het doen/bezoeken was en mijn gezelschap ipv lenzenwissels en whatnot. Een leuke uitdaging imo!10 dagen op reis, enkele dagen Oostenrijk/Duitsland op de heen- en terugrit en de rest Italië. Ik twijfel eraan om slechts 1 lens mee te nemen: de 35 f/1.4. 85 en 18 laat ik dan thuis. Misschien leent de beperking zich tot meer creativiteit en zo'n 35 mm is een klassieke focal length.
Wij zijn weekje naar Zwarte Woud geweest met de kinderen en dan een kort weekje naar Italie, Zuid Tirol met z'n tweetjes; ik neem toch altijd veel mee van gerief om dan ter plaatse wat te beslissen maar 23mm op APS-C dus 35mm op FF is ook wel veruit mijn favoriete wandelprime.10 dagen op reis, enkele dagen Oostenrijk/Duitsland op de heen- en terugrit en de rest Italië. Ik twijfel eraan om slechts 1 lens mee te nemen: de 35 f/1.4. 85 en 18 laat ik dan thuis. Misschien leent de beperking zich tot meer creativiteit en zo'n 35 mm is een klassieke focal length.