Fotografiethread

De zoektocht naar de ideale rugzak gaat verder. Ik hoop deze week met de Black Friday deals toch wel iets te kopen. De nieuwe wandrd 31l prvke heeft veel goede punten, maar weet ik niet of voor een dag hiken ideaal gaat zijn.
In de winkel toch eens een shimoda explore aan gedaan. Wat een rugzak! Echt perfecte pasvorm en zoveel snufjes, maar die prijs dan ook. Richting €400!!
Sinds deze week zijn ze wel een kickstarter campaign gestart voor een urban explorer tas. Zeer interessant, maar ik mis de heupband en extra straps aan de buitenkant om dingen aan te hangen. Plus altijd een risico om iets te kopen voor het te kunnen passen.
Bij KE krijg ik +/- €200~250 voor ALLE gear samen, terwijl ze diezelfde Nikkor 10-24mm tweedehands te koop hebben staan voor meer dan €350.
Een D5200 body voor €175 en de Nikkor 18-200 voor €240. Dus samen +/- €765. Ze nemen dus ook een mooie marge op tweedehands.
Ik begrijp dat ze veel risico nemen want ik geraak zelf niet af van deze gear via tweedehands.be sinds 2019... 0 interesse.

Heb 't nu ook eens op FB Marketplace gezet, en opnieuw op 2dehands. Op FB Marketplace zijn er letterlijk 100en D5100 body's te koop in België + Frans grensgebied, ongelooflijk. BelgiumDigital nog niet geprobeerd, als ik me goed herinner daar wel m'n Canon verkocht destijds.

Zal nog een week of 2 geduld oefenen maar dan gaat die echt wel naar KE want die €200 à 250 is wel nog altijd beter dan niks, kan dit toch moeilijk bij 't elektronisch afval smijten in 't containerpark... Een andere optie is die gear te houden als decoratieobject voor m'n toekomstige bureau. 🥸

Zoals voor velen is de 35mm een must have, de 35mm 1.4 GM werd vandaag geleverd, die zal plakken als geen ander aan m'n A7RV.
De Samyang 35mm 2.8 te koop gezet, echt brol, zie af en toe shots passeren op Reddit met dat lensje, maar die trekken dan ook op niks, hoe goed de compo ook is...

Daarnaast ook deze accessoires ontvangen:
Peak Design Everyday sling 3L v2 - black
Peak Design Capture Camera Clip V3 zwart
Peak Design Match-pack Black (Leash & Cuff)

Net eens de clip gemonteerd op de sling, zalig systeem!
De sling 3L is echter wat kleiner dan ik verwacht had na ondanks enkele reviews te hebben bekeken zoals van deze Nederlander die er vanalles in krijgt, NIET dus... Was beter voor de 6L gegaan, maar die is dan veel groter, maar dan kan ik evengoed met m'n grotere rugzak werken.

Dan is m'n lineup een 14mm 1.8 GM, 35mm 1.4GM en de 135mm 1.8 GM + de 24-105mm 4 G OSS.
De 135 & 24-105mm zal ik wellicht verkopen want veel te zwaar en heb er minder aan dan ik dacht, al zal ik er de komende weken meer shots mee doen, zal in de plaats misschien een nifty 50mm GM of de veel goedkopere 2.5 G nemen die ook lekker scherp is of een veelzijdigere Sigma zoom.
Heb je de 6l peak design sling al eens vastgehad? Ik heb zelf de 5l (vorige versie) en dat is toch echt niet te vergelijken met een rugzak hoor. Mijn a7iii met 28-75 Tamron en een extra 16-35 F4 passen er mooi in. Dus ik verwacht nog ietsje meer in de 6l versie. Vooral super praktisch omdat je in 1 vlotte beweging de tas aan je borstkas hebt zitten en je camera zo te pakken hebt.

2dehands dslr materiaal is inderdaad spijtig genoeg niets meer waard op de markt. Gewoon door de reclame machine achter de systeemcamera en alle nieuwste materialen. Terwijl de camera’s nog perfect mooie beelden shooten.

Spijtig van de Samyang 35mm, leek mij wel een interessant/goedkoper alternatief en wilde deze wel eens proberen. Was zelf aan het kijken naar de f2.5 G lenzen van Sony, maar zouden ook niet top zijn. Dan mis ik de Sigma 56mm f1.4 van op mijn aps c camera. Zo scherp, licht, klein en ideaal voor in slechte lichtomstandigheden.

Laatst bewerkt:
Vandaag dan eens een album van 2016 geopend en in de bewerkingsmolen gedropt. :)

Eigenlijk zou ik wel eens terug willen, maar ik vermoed dat het er allemaal nog meer dichtgetimmerd is en alweer terug wat levendig.

De zoektocht naar de ideale rugzak gaat verder. Ik hoop deze week met de Black Friday deals toch wel iets te kopen. De nieuwe wandrd 31l prvke heeft veel goede punten, maar weet ik niet of voor een dag hiken ideaal gaat zijn.
Waarom niet? Te groot denk je?

Ik heb m al enkele keren gebruikt voor daghikes :P

Heb je de 6l peak design sling al eens vastgehad? Ik heb zelf de 5l (vorige versie) en dat is toch echt niet te vergelijken met een rugzak hoor. Mijn a7iii met 28-75 Tamron en een extra 16-35 F4 passen er mooi in. Dus ik verwacht nog ietsje meer in de 6l versie. Vooral super praktisch omdat je in 1 vlotte beweging de tas aan je borstkas hebt zitten en je camera zo te pakken hebt.
Neen, in de 3l past net m'n a7rv body met de 35mm GM erop + de 24-105 of een andere GM lens tot 85, de 135 is al te hoog om er verticaal naast te steken. De divider past er zelfs niet meer in want neemt teveel plaats in de hoogte waardoor zijkant van de body en extra lens tegen mekaar zitten zonder speling, niet zo erg want er is weinig beweging in te krijgen.

Jouw body & lenzen passen zeker in de 3l, die 16-35 F4 is veel compacter.

Was zelf aan het kijken naar de f2.5 G lenzen van Sony, maar zouden ook niet top zijn. Dan mis ik de Sigma 56mm f1.4 van op mijn aps c camera. Zo scherp, licht, klein en ideaal voor in slechte lichtomstandigheden.
De Sony 24 2.8 en 40/50 2.5 G zijn veel beter dan die Samyang hoor, 'veel' scherper, althans volgens reviews... Zal me denk ik die 50mm 2.5 G kopen.

Absoluut de waarheid, of je nu met een kit van 1948 of 2023 schiet, of een home made lens zoals ik op Reddit zag passeren, het is het resultaat dat telt.

Vandaag dan eens een album van 2016 geopend en in de bewerkingsmolen gedropt. :)

Eigenlijk zou ik wel eens terug willen, maar ik vermoed dat het er allemaal nog meer dichtgetimmerd is en alweer terug wat levendig.
Vorige week toevallig nog geweest om eens te scouten. Bijna alles is dichtgetimmerd ondertussen. Ben benieuwd of er ooit nog iets mee gebeurd. Lijkt mij ook raar om daar nog te wonen.
Waarom niet? Te groot denk je?

Ik heb m al enkele keren gebruikt voor daghikes :p
Mss ben ik wat te kritisch. Aangezien ik de ‘perfecte’ tas probeer te zoeken.
Qua grootte denk ik dat 25l a 30l ideaal zou zijn. Als ik die dan ook voor dag hikes zou willen gebruiken heb ik liefst een goede backpanel en een waist strap. Bij de prvke V2 versie vond ik die rits in de backpanel vrij irritant. De V3 is wel verbeterd. Echter als ik de waist strap gebruik komt deze eerder op mijn buik dan mijn heup. Dat is wel vaker met een lengte van 1m91.
Maarja, aan de andere kant moet ik dan kijken naar rugzakken met verstelbare backpanel en schiet de prijs omhoog of is het niet echt meer een ‘alledaagse’ rugzak.

Neen, in de 3l past net m'n a7rv body met de 35mm GM erop + de 24-105 of een andere GM lens tot 85, de 135 is al te hoog om er verticaal naast te steken. De divider past er zelfs niet meer in want neemt teveel plaats in de hoogte waardoor zijkant van de body en extra lens tegen mekaar zitten zonder speling, niet zo erg want er is weinig beweging in te krijgen.

Jouw body & lenzen passen zeker in de 3l, die 16-35 F4 is veel compacter.

De Sony 24 2.8 en 40/50 2.5 G zijn veel beter dan die Samyang hoor, 'veel' scherper, althans volgens reviews... Zal me denk ik die 50mm 2.5 G kopen.

Absoluut de waarheid, of je nu met een kit van 1948 of 2023 schiet, of een home made lens zoals ik op Reddit zag passeren, het is het resultaat dat telt.
Het ging er mij meer over dat je “de 6l sling niet zou kopen omdat je dan beter je rugzak kan gebruiken”. Maar ik wilde zeggen dat het zeker een ander gevoel heeft en nog steeds compacter is dan een rugzak. Dus ik zou zeker aanraden om de 6l eens uit te testen.
Ik heb zelf de oude 5l versie en ben er tevreden over.

Ivm het filmpje zit er veel waarheid achter. Denk dat het beste nog steeds is om buiten te gaan en te leren shooten Ipv uren te zoeken naar wat nu de scherpste lens of beste backpack is (kijkend naar mijn eigen 😅)

Laatst bewerkt:
Er loopt tot eind januari een cashback van 400 euro op de A7RV. Het kriebelt wel om die te kopen. De A7V is wellicht nog een jaar wachten - of langer. En een tweede body heb ik wel nodig, nu ik in bijberoep ben gestart. Verdient zich wel terug.

Er loopt tot eind januari een cashback van 400 euro op de A7RV. Het kriebelt wel om die te kopen. De A7V is wellicht nog een jaar wachten - of langer. En een tweede body heb ik wel nodig, nu ik in bijberoep ben gestart. Verdient zich wel terug.
Dan is het zeker 't moment, enkele primes ook €200 cashback.

En niet vergeten, cashback privé laten storten ;-)

Mooie deals op amazon.de voor sony lenzen denk ik? Ik ken de prijzen niet zo goed om te weten of het serieuze kortingen zijn, maar hier zijn er een paar:
200-600mm voor €1428
55-210 voor €189
Samyang 75 mm voor €259
50 mm prime €139

Sony A7RV - Normaal 4499 euro, maar nu 300 euro kassakorting én 400 euro cashbackactie. Dus 3799 euro. Tot en met 27/11.

Dat is toch wel ... verleidelijk.

Terug
Bovenaan