Beeldende Kunst Fotografiethread

Postje onder mijn eigen postje maar bon.
Net gekeken naar het filmpje van Peter Mckinnon over Vero en hoe Instagram een koers vaart waar fotografen eigenlijk geen hol meer waard zijn.
Ik heb ook al eventjes Vero staan, maar was die app compleet vergeten.
Ik ga die trachten terug nieuw leven in te blazen, maar dacht dat het misschien zou leuk zijn om het samen te doen?
Wie will, feel free to join! Mijn account is: @cedricdepraetere
Heb ook al gemerkt dat tags op instagram bijvoorbeeld echt niks meer uithalen. Als foto's en stilstaande beelden uw hoofddoel is lijkt instagram inderdaad verloren.
 
Heb ook al gemerkt dat tags op instagram bijvoorbeeld echt niks meer uithalen. Als foto's en stilstaande beelden uw hoofddoel is lijkt instagram inderdaad verloren.

Ja het is echt wel erg aant worden.
Ookal voor het feit dat je by default een "For you page" ziet ipv "following". Echt copy paste van tiktok aant worden.
 
En de cursus fotografie aan de lokale academie kost 350 euro en is drie avonden per week. Dat krijg ik thuis niet verkocht. Het zal dus CVO EduKempen worden. :p
Daar dan maar 1 avond? En moet je echt vanaf basis fotografie cursus beginnen?

Postje onder mijn eigen postje maar bon.
Net gekeken naar het filmpje van Peter Mckinnon over Vero en hoe Instagram een koers vaart waar fotografen eigenlijk geen hol meer waard zijn.
Ik heb ook al eventjes Vero staan, maar was die app compleet vergeten.
Ik ga die trachten terug nieuw leven in te blazen, maar dacht dat het misschien zou leuk zijn om het samen te doen?
Wie will, feel free to join! Mijn account is: @cedricdepraetere
Nog nooit van gehoord, zojuist proberen downloaden en het zegt al dat mijn device niet compatibel is 🤔 mss omdat het Huawei is? Alhoewel ik nog gewoon android security updates krijg.
 
Daar dan maar 1 avond? En moet je echt vanaf basis fotografie cursus beginnen?


Nog nooit van gehoord, zojuist proberen downloaden en het zegt al dat mijn device niet compatibel is 🤔 mss omdat het Huawei is? Alhoewel ik nog gewoon android security updates krijg.
Zou me toch ten sterkste verwonderen dat er devices niet compatibel zijn 😳
Het is tenslotte maar een fotoappje
 
Speel al een tijdje met de gedachte om terug meer op statief te gaan werken, voor macrofotografie maar ook voor landschapsfotografie. En dan bedenk ik me altijd dat ik eigenlijk geen echt stevig statief meer heb. Long story short - zojuist veel te veel centen uitgegeven in de webshop van Novoflex. Prachtig gerief, dat wel :)
 
Speel al een tijdje met de gedachte om terug meer op statief te gaan werken, voor macrofotografie maar ook voor landschapsfotografie. En dan bedenk ik me altijd dat ik eigenlijk geen echt stevig statief meer heb. Long story short - zojuist veel te veel centen uitgegeven in de webshop van Novoflex. Prachtig gerief, dat wel :)

Geef zeker je bevindingen, @Tonerider is naart schijnt nog steeds op zoek naar een licht en draagbaar statief :unsure:

Alle gekheid op een stokje maar dat ziet er wel een puik merk uit. Ik heb geen statief maar heb het ook nog niet vaak gemist.
 
Dat is ook wel een feit - een statief is met de huidige generatie (gestabiliseerde) camera's minder dan ooit echt een noodzaak geworden.

In macrofotografie is het wel de beste manier om je "keeper rate" significant op te krikken. En ik werk ook wel graag "traag" :)
 
En de cursus fotografie aan de lokale academie kost 350 euro en is drie avonden per week. Dat krijg ik thuis niet verkocht. Het zal dus CVO EduKempen worden. :p

Soms wil ik me ook eens inschrijven voor een fotografie cursus maar ik heb altijd schrik voor het hoge Okra gehalte in zo'n opleidingen. :p
 
Daar dan maar 1 avond? En moet je echt vanaf basis fotografie cursus beginnen?
Ja, 1 avond per week. Er zijn drie modules "digitale fotografie" (eentje per semester) waar ze inderdaad met de basis beginnen maar ze zeggen toch dat je na de eerste module manueel leert werken en dat is iets wat ik zelf nog veel te weinig doe. Ik kan wel mooie foto's trekken (vind ik en hoor ik toch :unsure:) maar ik denk dat ik sowieso nog wel wat gaten kan opvullen in mijn basiskennis. Mijn doel is toch om wat creatiever om te gaan met mijn toestel en er veel meer uit te halen.
Soms wil ik me ook eens inschrijven voor een fotografie cursus maar ik heb altijd schrik voor het hoge Okra gehalte in zo'n opleidingen. :p
Ik hoop dat het Okra-publiek vooral naar de dagopleidingen gaat en dat de avondcursussen overblijven voor kewl kidz zoals ik.

fellowkids.jpg
 
Vinden jullie het online lesmateriaal (youtube etc.) dan onvoldoende om meer te leren over fotografie?
 
Vinden jullie het online lesmateriaal (youtube etc.) dan onvoldoende om meer te leren over fotografie?

Qua theorie zeker niet maar je krijgt geen of weinig feedback op wat je nu allemaal doet. School opdrachten kunnen je ook pushen om out of the box te denken of uit de comfort zone te komen.

Daarom zou ik een opleiding best zien zitten, bijkomstig zijn we er ook eens mee weg he :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Ik heb mij daar ook onlangs voor ingeschreven, om alle bovenstaande redenen. Als het dan toch tegenvalt ben ik er ook niet veel aan kwijt natuurlijk. Ik hoop dat ze inderdaad wat opdrachten geven, dat stimuleert hopelijk toch om eens andere dingen te proberen.
 
Mijn opleidingen hebben daar tot nu toe toch wel bij geholpen. Alleen al de wekelijkse verplichting om foto's te nemen en de feedback die je krijgt.

Alleen vorig semester was minder voor de vooruitgang. Dat was fotogeschiedenis, heel interessant, maar op geen enkel moment foto's moeten gaan nemen.
 
Ik volg ook zo'n CVO cursus en het is inderdaad vooral de 'verplichting' dat je elke week foto's moet trekken voor een opdracht die boeiend is.
Hierdoor trek je er echt op uit. En je krijgt feedback.
 
Qua theorie zeker niet maar je krijgt geen of weinig feedback op wat je nu allemaal doet. School opdrachten kunnen je ook pushen om out of the box te denken of uit de comfort zone te komen.

Daarom zou ik een opleiding best zien zitten, bijkomstig zijn we er ook eens mee weg he :unsure:
Wat sociaal contact hebben en een beetje netwerken is ook een bijkomend voordeel. Ik ken weinig mensen in Mol omdat ik niet in deze regio ben opgegroeid. Dus het zou wel fijn zijn dat het geen OKRA-bedoening is of dat er crazy cat ladies zijn. Mensen van mijn leeftijd zou ik al heel fijn vinden.
 
Mijn opleidingen hebben daar tot nu toe toch wel bij geholpen. Alleen al de wekelijkse verplichting om foto's te nemen en de feedback die je krijgt.

Alleen vorig semester was minder voor de vooruitgang. Dat was fotogeschiedenis, heel interessant, maar op geen enkel moment foto's moeten gaan nemen.

Waar doe jij dat?
 
Terug
Bovenaan