Beeldende Kunst Fotografiethread

Nog eentje uit de doos
Mamiya 645 + Fuji Pro 400 h
Moet eens tijd maken om nieuwe rolletjes te ontwikkelen. Heb er veel te teveel liggen.

8srvjjuoqkc71.jpg
 
Ik ben een absolute amateurfotograaf. Ik doe het gewoon heel graag. Maar deel m'n werkjes wel graag. Hiervoor is instagram toch nog steeds het platform. Hoe beïnvloed instagram jullie fotografie? De crop is daar toch wel anders. Houden jullie er rekening mee tijdens het shooten of helemaal niet? Passen jullie de crop achteraf aan? Posten jullie met witte borders? Ik merk bij heel wat fotografen(professionele) dat dat toch wel een dingetje is.
 
Ik ben een absolute amateurfotograaf. Ik doe het gewoon heel graag. Maar deel m'n werkjes wel graag. Hiervoor is instagram toch nog steeds het platform. Hoe beïnvloed instagram jullie fotografie? De crop is daar toch wel anders. Houden jullie er rekening mee tijdens het shooten of helemaal niet? Passen jullie de crop achteraf aan? Posten jullie met witte borders? Ik merk bij heel wat fotografen(professionele) dat dat toch wel een dingetje is.
Ik merk dat ik héél vaak verticale foto's maak, dus dat maakt een Insta-crop inderdaad bij momenten wat vervelend. Soms post ik met witte borders, soms post ik het door via mijn laptop op "originele grootte" te klikken maar dan wordt er nog altijd een stuk afgesneden.
 
Ik ben een absolute amateurfotograaf. Ik doe het gewoon heel graag. Maar deel m'n werkjes wel graag. Hiervoor is instagram toch nog steeds het platform. Hoe beïnvloed instagram jullie fotografie? De crop is daar toch wel anders. Houden jullie er rekening mee tijdens het shooten of helemaal niet? Passen jullie de crop achteraf aan? Posten jullie met witte borders? Ik merk bij heel wat fotografen(professionele) dat dat toch wel een dingetje is.

Ik trek me heel hol aan van hoe mijn feed eruit ziet. Alhoewel ik misschien mijn account moet opsplitsen, aangezien mijn professies toch wat uit elkaar liggen en een apart following hebben.

Ik durf wel bewust verticale shots maken puur om te gebruiken voor stories. Die stories zijn toch een pak krachtiger dan een gewone feedpost tegenwoordig.
 
Ik ben een absolute amateurfotograaf. Ik doe het gewoon heel graag. Maar deel m'n werkjes wel graag. Hiervoor is instagram toch nog steeds het platform. Hoe beïnvloed instagram jullie fotografie? De crop is daar toch wel anders. Houden jullie er rekening mee tijdens het shooten of helemaal niet? Passen jullie de crop achteraf aan? Posten jullie met witte borders? Ik merk bij heel wat fotografen(professionele) dat dat toch wel een dingetje is.
Niet teveel over nadenken en vooral trends en likes uw werk niet laten dicteren.
 
Ik staar me soms blind op likes, vooral wanneer ze uitblijven. Mogelijk ligt dit ook aan de algoritmen van IG? Of mijn foto's trekken effectief op niet veel. :tongue: Het is best fijn wanneer je positieve feedback krijgt, want dat is erkenning dat je spraakmakende beelden maakt. Meestal krijg ik echter feedback van bots, die zijn ook wel een plaag.
 
Ik staar me soms blind op likes, vooral wanneer ze uitblijven. Mogelijk ligt dit ook aan de algoritmen van IG? Of mijn foto's trekken effectief op niet veel. :tongue: Het is best fijn wanneer je positieve feedback krijgt, want dat is erkenning dat je spraakmakende beelden maakt. Meestal krijg ik echter feedback van bots, die zijn ook wel een plaag.

Voor een paar pintjes wil ik je foto's wel liken :p
 
Ik staar me soms blind op likes, vooral wanneer ze uitblijven. Mogelijk ligt dit ook aan de algoritmen van IG? Of mijn foto's trekken effectief op niet veel. :tongue: Het is best fijn wanneer je positieve feedback krijgt, want dat is erkenning dat je spraakmakende beelden maakt. Meestal krijg ik echter feedback van bots, die zijn ook wel een plaag.
Ja maar daar krijg je geen feedback. Is ook niet het platform daarvoor. Ik denk dat je hier al meer feedback kunt krijgen dan op meerdere andere mogelijk kanalen.
 
Ja maar daar krijg je geen feedback. Is ook niet het platform daarvoor. Ik denk dat je hier al meer feedback kunt krijgen dan op meerdere andere mogelijk kanalen.
Op sommige pagina's van Reddit krijg je ook wel opbouwende commentaren, afhankelijk van de community. Of fora zoals BelgiumDigital maar het boomergehalte is daar nogal groot. Sjans dat je BG hebt!
 
Op sommige pagina's van Reddit krijg je ook wel opbouwende commentaren, afhankelijk van de community. Of fora zoals BelgiumDigital maar het boomergehalte is daar nogal groot. Sjans dat je BG hebt!
Reddit is vaak een circlejerk ramp. Van het moment dat er daar een NSFW wordt gepost voor kritiek, is het altijd perfect.
 
Het is misschien niet het juiste topic, maar ik heb binnenkort wat Nikon/Sigma materiaal te koop...In plaats van het op het wijde web te gooien, kan ik er hier iemand misschien een plezier mee doen?
Betreffende:
Nikon D750 (100k clicks)
Sigma 70-200 f2.8 APO HSM
Nikon Z 24-70 f4
 
Crap...2de body Z6 II besteld...komt morgen toe. Kon het niet laten (en ik mocht van de boekhouder).
Bij deze smijt ik nog een D810 op de 'tekoop-hoop" voor de liefhebbers :)

Vorig weekend 2 dagen op alcatraz gelogeerd waar Arch Enemy, die het festival afsloot, mij letter van mijn sokken heeft geblazen.
Wat een show, wat een vrouw, wat een stem :eek:


Pukkelpop zondag up next! Eindelijk Arctic Monkeys fotograferen!
 
Laatst bewerkt:
Postje onder mijn eigen postje maar bon.
Net gekeken naar het filmpje van Peter Mckinnon over Vero en hoe Instagram een koers vaart waar fotografen eigenlijk geen hol meer waard zijn.
Ik heb ook al eventjes Vero staan, maar was die app compleet vergeten.
Ik ga die trachten terug nieuw leven in te blazen, maar dacht dat het misschien zou leuk zijn om het samen te doen?
Wie will, feel free to join! Mijn account is: @cedricdepraetere
 
Postje onder mijn eigen postje maar bon.
Net gekeken naar het filmpje van Peter Mckinnon over Vero en hoe Instagram een koers vaart waar fotografen eigenlijk geen hol meer waard zijn.
Ik heb ook al eventjes Vero staan, maar was die app compleet vergeten.
Ik ga die trachten terug nieuw leven in te blazen, maar dacht dat het misschien zou leuk zijn om het samen te doen?
Wie will, feel free to join! Mijn account is: @cedricdepraetere

Macrofotograaf/youtuber Mica Widell wijdde er ook al een videootje aan. Het zei me vaag iets maar heb er blijkbaar nooit een account op gehad.

Misschien ook eens doen, mijn duizenden IG volgens komen wel mee :unsure:
 
Macrofotograaf/youtuber Mica Widell wijdde er ook al een videootje aan. Het zei me vaag iets maar heb er blijkbaar nooit een account op gehad.

Misschien ook eens doen, mijn duizenden IG volgens komen wel mee :unsure:
Drop gerust je account.
Die volgers zijn nog het minste, wat appreciatie voor onze foto's op een platform is altijd leuk. Ipv al die reeels in gesponsorde shit
 
Terug
Bovenaan