Fotografiethread

Nog eentje van de traktor pulling wedstrijd. Zag de moment om eens panning te proberen. Uit de zovelee toch 1 (lucky) shot kunnen halen! :laugh:

(deze keer zonder witte rechthoek:tongue:)

Settings:

Nikon D750 - 70.0-200.0 mm f/2.8e
70mm
ƒ/4
1/80s
ISO 100

oWw8Qvp.jpg
 
jij ondertussen nog wat trouwen op de planning?
Voorlopig niets. Ik denk dat ik een "dedicated" fotografiepagina ga aanmaken op Instagram, die losstaat van mijn huidige. Ik weet alleen nog niet welke naam. Voornaam+achternaam+"photography" is gemakkelijk maar het mag wat creatiever. Hopelijk lukt het op die manier om wat aantrek te hebben, tenzij mijn foto's effectief op niets trekken. :unsure: :tongue:
 
Voorlopig niets. Ik denk dat ik een "dedicated" fotografiepagina ga aanmaken op Instagram, die losstaat van mijn huidige. Ik weet alleen nog niet welke naam. Voornaam+achternaam+"photography" is gemakkelijk maar het mag wat creatiever. Hopelijk lukt het op die manier om wat aantrek te hebben, tenzij mijn foto's effectief op niets trekken. :unsure: :tongue:
Avondland Fotografie... Voor al uw avond en dagfeesten :unsure:
 
Of met de laatste zin in gedachten:
Out of focus photography: exclusieve foto's met eigen stijl






niet dat ik vind dat uw foto's out of focus zijn he Avondland
 
Afgelopen event paardensport van mijn vrouw wat gefotografeerd. Is ook wel leuk, ik begin redelijk bedreven te worden in het "kadreren" van paarden :D

En hoe scherp die 200 f/2 soms kan zijn:

i-36xfRsF-X2.jpg


i-vPNs4qK-M.jpg

Hoe zit het eigenlijk met privacywetgeving als je foto's maakt op een (openbaar) event? Heb wel wat leuke foto's om te delen met de respectievelijke ruiters, voorlopig zet ik ze wel niet publiek maar vermoed dat dit wel gewoon mag.
 
Hoe zit het eigenlijk met privacywetgeving als je foto's maakt op een (openbaar) event? Heb wel wat leuke foto's om te delen met de respectievelijke ruiters, voorlopig zet ik ze wel niet publiek maar vermoed dat dit wel gewoon mag.
Voor zover ik weet mag je openbaar foto’s maken / publiceren zolang het geen “gericht” beeld is waar een bepaalde persoon dus bedoeld in beeld staat.

Een toevallige passant of een ruiter die aan de zijkant van wat paarden staat zal geen probleem zijn.

Een close-up van een ruiter is in theorie niet toegestaan, tenzij mits toelating van die persoon.

In praktijk ga je volgens mij echter weinig hinder ondervinden.
 
Deze zal nog net mogen dan, maar de eerdere uit de sequentie niet - wel jammer eigenlijk. Mijn ervaring met de AF tracking van de X-T4 viel super goed mee trouwens, heel hoge succespercentages gehaald en nooit iets gemist. Ook ondanks het uitdagende harde licht alles zonder problemen in JPG kunnen schieten, scheelt een hoop werk in nabewerkingstijd.

i-BWbDkVx-XL.jpg
 
Ik heb zeker ook wel beelden zonder (herkenbare) ruiter maar dat haalt natuurlijk ook wel beetje de charme weg, want paardensport gaat bij ook echt over de interactie tussen ruiter en paard hé :)

Misschien via mijn vrouw eens vragen of de organisatoren interesse hebben in de foto's...
 
Eergisteren mijn trusted X-T10 verkocht met de oude 23mm pancake. Deze lens gebruikte ik eigenlijk nooit. Mijn 23mm F3 zat aan de X-T10 gelijmd. Vandaag via 2de hands super setje opgepikt. X-E4, X-E2, 18-55 kitlens en 55mm f2 lens. Buiten en krasje op de kitlens en gebruikssporen op de X-E2 is de rest top in orde! Ik ga waarschijnlijk de kitlens en de 23mm houden. Eerst die x-E4 eens inwerken. Fijne hobby toch!

 
Laatst bewerkt:
Voorlopig niets. Ik denk dat ik een "dedicated" fotografiepagina ga aanmaken op Instagram, die losstaat van mijn huidige. Ik weet alleen nog niet welke naam. Voornaam+achternaam+"photography" is gemakkelijk maar het mag wat creatiever. Hopelijk lukt het op die manier om wat aantrek te hebben, tenzij mijn foto's effectief op niets trekken. :unsure: :tongue:
Gewoon doen!
Zelf ook onlangs mee begonnen en het motiveert ook wel echt. Qua naam bij mij uiteindelijk ook achternaam.photography geworden :tongue:, een originele, leuke, nog niet bestaande naam vinden was veel te moeilijk.

Morgen is het zover, eerste keer een deel van een trouw fotograferen :help:. Toch wel heel spannend. Vandaag nog bij een kennis een Sony a6600 gaan lenen als 2e body. Ofja, eigenlijk zal ik die dan meer gebruiken als eerste body en mijn trusty a6000 als 2e.
Momenteel aan het twijfelen welke lens ik ga gebruiken als algemene. Op de a6600 zit al een 16-70mm F4; Zelf heb ik nog een 18-135mm F3.5-5.6; 56mm F1.4 en 35mm F1.8.
56mm F1.4 wil ik dan op mijn a6000 zetten voor de detail en bokeh shots. op a6600 twijfel ik nog tussen beide zoomlenzen. Meer bereik of vast diafragma?

Een flash heb ik ook nog liggen, maar ben nog een beetje bang om het te gebruiken.
 
Gewoon doen!
Zelf ook onlangs mee begonnen en het motiveert ook wel echt. Qua naam bij mij uiteindelijk ook achternaam.photography geworden :tongue:, een originele, leuke, nog niet bestaande naam vinden was veel te moeilijk.
Nja, snap ik wel. Mijn schrik is dat ik ermee start en er komt geen kat op af. Dan sta ik daar schoon.
Morgen is het zover, eerste keer een deel van een trouw fotograferen :help:. Toch wel heel spannend. Vandaag nog bij een kennis een Sony a6600 gaan lenen als 2e body. Ofja, eigenlijk zal ik die dan meer gebruiken als eerste body en mijn trusty a6000 als 2e.
Momenteel aan het twijfelen welke lens ik ga gebruiken als algemene. Op de a6600 zit al een 16-70mm F4; Zelf heb ik nog een 18-135mm F3.5-5.6; 56mm F1.4 en 35mm F1.8.
56mm F1.4 wil ik dan op mijn a6000 zetten voor de detail en bokeh shots. op a6600 twijfel ik nog tussen beide zoomlenzen. Meer bereik of vast diafragma?

Een flash heb ik ook nog liggen, maar ben nog een beetje bang om het te gebruiken.
Ik zou op ene een zoom zetten en op de andere een prime. Die gebruik je voor bepaalde frames, maar het helpt wel op er vertrouwd mee te zijn. Dof & Bokeh met hopen!

Flash zou ik enkel gebruiken als het echt donker is of op een dansfeest. Je kan daar coole dingen mee doen, maar dat vraag oefening.
 
Nja, snap ik wel. Mijn schrik is dat ik ermee start en er komt geen kat op af. Dan sta ik daar schoon.

Ik zou op ene een zoom zetten en op de andere een prime. Die gebruik je voor bepaalde frames, maar het helpt wel op er vertrouwd mee te zijn. Dof & Bokeh met hopen!

Flash zou ik enkel gebruiken als het echt donker is of op een dansfeest. Je kan daar coole dingen mee doen, maar dat vraag oefening.
Bwa, je hebt het dan tenminste geprobeerd. Liever proberen en falen, dan niet proberen en afvragen.

Ja, zoizo 56mm F1.4 op a6000; maar voor de zoom op de a6600 twijfel ik dus tussen 16-70 F4 of 18-135 F3.5-5.6

Hmm, ook niet als invulflits? Ik ga het meenemen, maar ben er zoizo niet vertrouwd genoeg mee, dus twijfel of ik het effectief ga gebruiken
 
Terug
Bovenaan