Beeldende Kunst Fotografiethread

Afgelopen weekend foto's gaan trekken op de Fly-in van M.A.S.H. – Model Aero Sport Heist. Had er eindelijk eens de kans om men nieuwe 70-200mm lens te testen nadat de vorige gestolen is geweest.

Settings:

Nikon D750 - 70.0-200.0 mm f/2.8e
200mm
ƒ/4.5
1/2500s
ISO 100

(wit vierkant = real name / signature)

H8W7xWc.jpg
Welk wit vierkant?

295085EE-624B-49B2-BD41-BD2BFFE28AD7.jpeg
 
Afgelopen weekend foto's gaan trekken op de Fly-in van M.A.S.H. – Model Aero Sport Heist. Had er eindelijk eens de kans om men nieuwe 70-200mm lens te testen nadat de vorige gestolen is geweest.

Settings:

Nikon D750 - 70.0-200.0 mm f/2.8e
200mm
ƒ/4.5
1/2500s
ISO 100

(wit vierkant = real name / signature)

H8W7xWc.jpg

Dat is een modelbouw vliegtuig ofwat? :eek:
 
Ja I know, wou gewoon men real name hier ni posten en had geen zin om men desktop aan te zetten en nieuwe export te nemen. Je kon even goed wa croppen eh :p
Dit is ook maar snel met de smartphone gedaan. 😅

Vond het jammer om zo een mooie foto niet in zijn volle glorie te zien.
 
Tijdens het editen van mijn laatste huwelijk, kon ik niet anders of deze foto al doorsturen naar het koppel.
Ik kom het absoluut niet vaak tegen, maar ik was precies wel echt content van deze foto. Heb me wel een beetje laten gaan bij de edit.
Yay or nay? :p


Ik vind hem vooral heel grappig :laugh:

Het editen is er misschien wat over, wat was de achtergrond? Nu zijn het precies twee cut-outs op een grijze achtergrond
 
Ik vind het er niet zo raar uit zien eerlijk gezegd - met een lichte telelens en het juiste perspectief kan je dit ook bereiken op een grijze dag, nee?
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik vind hem vooral heel grappig :laugh:

Het editen is er misschien wat over, wat was de achtergrond? Nu zijn het precies twee cut-outs op een grijze achtergrond

De achtergrond was vooral een moody wolkenband, maar de voetjes inclusief ondergrond stond ook in beeld. Links en rechts stonden er ook struiken in beeld. Wel dat was net het punt, de cutout. En vooral de whites serieus boosten waardoor alles zowa in elkaar overloopt.
Het is een eerder kunstzinnig beeld. Snap dat er haters en lovers zullen zijn.

Ik vind het er niet zo raar uit zien eerlijk gezegd - met een lichte telelens en het juiste perspectief kan je dit ook bereiken op een grijze dag, nee?

De specs weet ik niet vanbuiten, maar zal inderdaad tussen de 85 & 135mm geweest zijn. Was inderdaad, zoals hierboven gezegd, een moody dag waar ik verschillende stukken vanaf geknipt heb & weggewerkt heb :)
 
Dagje Apenheul met vrouw en kind. Ik heb de camera toch even moeten wegleggen want vrouwlief had geen zin om de hele dag achter een hollende peuter on steroids te jagen. Enkele mooie plaatjes gemaakt, maar ik kon er veel meer mooie maken als ik er alleen was. En ik wil een wildlifelens. Iemand 2k teveel?

Wel een aanrader!
 
Dagje Apenheul met vrouw en kind. Ik heb de camera toch even moeten wegleggen want vrouwlief had geen zin om de hele dag achter een hollende peuter on steroids te jagen. Enkele mooie plaatjes gemaakt, maar ik kon er veel meer mooie maken als ik er alleen was. En ik wil een wildlifelens. Iemand 2k teveel?

Wel een aanrader!

Met een betere 70-200 geraak je al een heel eind ver.
Zelfs een fullframetoestel kan je op DX zetten waardoor je op een 150-400 uitkomt.
Als je wat uitkijkt, type sigma art, kan je al eentje vinden rond de 1000
 
Met een betere 70-200 geraak je al een heel eind ver.
Zelfs een fullframetoestel kan je op DX zetten waardoor je op een 150-400 uitkomt.
Als je wat uitkijkt, type sigma art, kan je al eentje vinden rond de 1000
Ik denk aan de leuze van @shiftyke : buy once cry once. Sony 200-600 of een Sigma/Tamron 150-500. Enfin, nog niet voor meteen. Eerst sparen. In een groot deel van het park liepen de kleinere apen los, dus de 85 en zelfs de 35 kwamen daar wel van pas.

Sjans dat de gorilla's niet vrij rondliepen. :unsure:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan