Beeldende Kunst Fotografiethread

Iemand enig idee waar je terecht kan om een toestel te ruilen? Ik heb een A7III die ik eigenlijk graag geruild had voor een A7C, maar geen idee waar je dat best kan aanbieden. 2dehands.be etc. lijken mij uitgesloten.
Mocht je nog lenzen verkopen voor een A7III (met name een 14mm), laat maar weten
 
Ja, sowieso zou het gelijk oversteken zijn. En 700 lijkt me een triestig bedrag, body is normaliter zeker nog 1200 waard :unsure:. Ik dacht dat een 7C en 7III wat gelijk liepen in waarde dus leek een rechtstreekse ruil mij wel praktisch.
Op de particuliere tweedehandsmarkt misschien wel, maar ik weet niet of er veel mensen bereid zijn de A7C in te ruilen voor een A7III. Wat de voornaamste reden dat je die ruil wil doen?
 
Mocht je nog lenzen verkopen voor een A7III (met name een 14mm), laat maar weten
Goh nee, niet echt. Enkel mijn 24mm Tamron prime moet eerstdaags weg.

Op de particuliere tweedehandsmarkt misschien wel, maar ik weet niet of er veel mensen bereid zijn de A7C in te ruilen voor een A7III. Wat de voornaamste reden dat je die ruil wil doen?
Compacter toestel, en ik heb net een 7IV gekocht. Heb dus niet zoveel meer aan de 7III. Als ik hem niet kan ruilen voor een 7C zal het verkopen worden.
 
Ondernemingsnummer aangevraagd en op mijn gemak een website aan het bouwen via Squarespace. Om mijn galerij wat te pimpen denk ik erover na om oudere fotoshoots opnieuw te bewerken, aangezien mijn stijl van bewerken ook wel wat is veranderd. Ik hoop tegen september te lanceren, maar ga me niet vastpinnen op een datum. Eerst nog beslissen over een definitieve naam en een aparte Insta zal ook wel nodig zijn, maar daarvoor moet ik nog een soort galerij prepareren.

This shit is goin' down.
 
Voor het eerst in lange tijd nog eens een bruiloft morgen, juist alle gerief gekuist en klaargelegd, anders slaap ik toch niet, ook een van de redenen waarom ik het eigenlijk niet veel meer doe.
Waarschijnlijk ga ik het merendeel weer niet gebruiken maar soit :D

kKuDc0j.jpg
 
Ondernemingsnummer aangevraagd en op mijn gemak een website aan het bouwen via Squarespace. Om mijn galerij wat te pimpen denk ik erover na om oudere fotoshoots opnieuw te bewerken, aangezien mijn stijl van bewerken ook wel wat is veranderd. Ik hoop tegen september te lanceren, maar ga me niet vastpinnen op een datum. Eerst nog beslissen over een definitieve naam en een aparte Insta zal ook wel nodig zijn, maar daarvoor moet ik nog een soort galerij prepareren.

This shit is goin' down.

Nice, success!
Toevallig vorige week ook al eens op squarespace wat geprobeerd. Lijkt mij toch wel een professionelere manier om werk te kunnen tonen.

Voor het eerst in lange tijd nog eens een bruiloft morgen, juist alle gerief gekuist en klaargelegd, anders slaap ik toch niet, ook een van de redenen waarom ik het eigenlijk niet veel meer doe.
Waarschijnlijk ga ik het merendeel weer niet gebruiken maar soit :D
Goed gelukt?
 
De knoop doorgehakt voor een nieuwe lens en de Sony FE 20mm f/1.8 G besteld. Was keihard aan het twijfelen tussen de PZ 16-35 G en de FE 16-35 GM maar de eerste is een F4 en de tweede is bijna 2 keer zo duur dus een prime bleek alweer de uitkomst :unsure:
 
De knoop doorgehakt voor een nieuwe lens en de Sony FE 20mm f/1.8 G besteld. Was keihard aan het twijfelen tussen de PZ 16-35 G en de FE 16-35 GM maar de eerste is een F4 en de tweede is bijna 2 keer zo duur dus een prime bleek alweer de uitkomst :unsure:
De geruchten gaan dat die GM wordt vernieuwd. Misschien dat ik mijn 85 Zeiss inruil voor een 85 GM II als die zou uitkomen, zou wel eens een f/1.2 kunnen zijn.

Veel plezier met de prime! Ik heb de 18 f/2.8 Zeiss Batis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Buon
Zeker da! Ik zou hier wel wat resultaten willen droppen maar kan da niet maken t.o.v. da koppel vind ik.
Denk dat ze heel content gaan zijn.
Het merendeel van je gerief gebruikt of niet? Ik ga pas resultaten droppen op mijn Insta als "mijn" huwelijkskoppel terug is uit verlof en hun foto's hebben ontvangen, ze hebben een sneak peek gekregen maar de rest mocht wachten tot ze terug zijn. Vond je het voor herhaling vatbaar? Ik had er wel deugd van, ook om dat vertrouwen te krijgen én van hen te horen te krijgen dat ze content zijn van de eerste foto's.
 
Het merendeel van je gerief gebruikt of niet? Ik ga pas resultaten droppen op mijn Insta als "mijn" huwelijkskoppel terug is uit verlof en hun foto's hebben ontvangen, ze hebben een sneak peek gekregen maar de rest mocht wachten tot ze terug zijn. Vond je het voor herhaling vatbaar? Ik had er wel deugd van, ook om dat vertrouwen te krijgen én van hen te horen te krijgen dat ze content zijn van de eerste foto's.

meer dan verwacht!

24-70 gebruikt voor ~70% van de tijd.
24mm 1.4 bij het aankleden van de bruid en tijdens de rit naar het gemeentehuis in zo'n vw t1 buske.
70-200 veel gebruikt tijdens de ceremonie buiten
heb op een bepaald moment flitsopstelling gemaakt daar voor wat geposeerde foto's.
op het einde van de dag overgeschakeld op 50mm 1.8 voor wat meer geisoleerde portretjes

niet gebruikt: 16-35 2.8, 85mm 1.4, reportageflitser
 
meer dan verwacht!

24-70 gebruikt voor ~70% van de tijd.
24mm 1.4 bij het aankleden van de bruid en tijdens de rit naar het gemeentehuis in zo'n vw t1 buske.
70-200 veel gebruikt tijdens de ceremonie buiten
heb op een bepaald moment flitsopstelling gemaakt daar voor wat geposeerde foto's.
op het einde van de dag overgeschakeld op 50mm 1.8 voor wat meer geisoleerde portretjes

niet gebruikt: 16-35 2.8, 85mm 1.4, reportageflitser
Bij mij was het in de kerk:
85 f/1.8 + 28-75 f/2.8

En nadien op de receptie:
35 f/1.4 + 85 f/1.8

En op het dansfeest:
35 f/1.4 met reportageflitser

Twee body's vond ik wel een wereld van verschil in gebruiksgemak (waarvoor dank, @Margu). Met slechts éen body moet je creatiever zijn en dat gaat nog als je tijd hebt, maar als het snel gaat heb je geen tijd om van lens te wisselen en mis je momenten of zit je met een verkeerde lens. En ja, met een 24-70 heb je de meeste situaties wel onder controle maar een prime gebruik ik nu eenmaal graag. Met 35/85 heb je wel een goeie combo.
 
Iemand hier ervaring met drone-fotografie? Die DJI Air 3 lijkt me wel een leuk ding en die 48 MP lijken me niet verkeerd. Prijs-kwaliteit lijkt me dit ook wel ok als eerste drone. Hoe is die kwaliteit als ge vergelijkt met gewone camera's?
 
Iemand hier ervaring met drone-fotografie? Die DJI Air 3 lijkt me wel een leuk ding en die 48 MP lijken me niet verkeerd. Prijs-kwaliteit lijkt me dit ook wel ok als eerste drone. Hoe is die kwaliteit als ge vergelijkt met gewone camera's?

Ik gebruik de DJI Mini 3 Pro voor fotografie. Het voordeel aan dat type is dat het maar 249gr weegt en daardoor onder de EU-norm van licensies valt. Een nadeel is dan weer dat hij nogal weersgevoelig is.
Zelf gebruik ik de foto's in trouwreportages en heb ik nog geen afdrukken laten maken daarvan. Volgens alle specs en reviews zou dat meer dan behoorlijk moeten zijn. Ik verwacht nu wel niet dat die techsharp zijn zoals een DSLR of een mirrorless camera. Ondanks de hoge MP blijft het een kleine sensor e...er moet ergens ingeboet worden.
Voor de prijs en de extra mogelijkheden vind ik het de aankoop meer dan waard!

 
Terug
Bovenaan