Beeldende Kunst Fotografiethread

De RX100 III is een prima toestel, kan je met vertrouwen gebruiken op reis. Heb ‘m zelf in Noorwegen gebruikt en ging prima. Ook de prints zijn goed. Er is een verschil uiteraard met m’n A7 III, maar behalve DPReview-forumgebruikers gaat niemand dat opmerken of neerhalen.

Weet iemand een goed adres voor Leica-verhuur? Ik zag Grobet en Kamera Express al in Antwerpen, maar nog geen ervaring met hun verhuur. Ik mis de rangefinder wel een beetje, en wil met huur zien of ik niet gewoon bij m’n easy peasy Sony met AF, IBIS etc wil blijven.
PCH in Brussel heeft veel Leica-gerief.
 
Ben eens aans het zien waar ik portfolio-ervaring kan opdoen. Geregistreerd op fotoshoots.be, maar wat je daar in de zoekertjes ziet passeren tart toch alle verbeelding.

Titel: Naaktshoot

"Graag zou ik terug shoots doen ik ben heel sociaal 27 jaar en durf heel veel aan'

Foto van de vragende partij: jonge vrouw die zeer vermoeid oogt met een pasgeboren kind.

En ook vijftigers en zestigers met een voorliefde voor BDSM die naaktshoots willen doen.

Oké dan ... :unsure:

Echt verschrikkelijk zijn die groepen. Ik zat op enkele TFP groepen op Facebook. Ben er op den duur ook maar uitgegaan, was niet om aan te zien.:oink:
 
Voor welke soort shoots?
Niet iets héél specifiek, eerder de meer gangbare foto's zoals portret - koppel - gezin - trouw - ... Nu, een trouw ben ik niet van plan om gratis te doen, dat is 8+ uur foto's trekken en nadien nog vele uren nabewerking doen. Maar een shoot van een uur wil ik wel eens gratis (of TFP) doen, gewoon om wat ervaring op te doen en wat portfoliomateriaal te verkrijgen. Er is een andere cursiste die door haar omgeving regelmatig wordt gevraagd, maar dat is ook weer iets dat persoonsgebonden is. Niet elke vrienden- of kenissengroep heeft evenveel vraag naar fotoshoots.
 
Niet iets héél specifiek, eerder de meer gangbare foto's zoals portret - koppel - gezin - trouw - ... Nu, een trouw ben ik niet van plan om gratis te doen, dat is 8+ uur foto's trekken en nadien nog vele uren nabewerking doen. Maar een shoot van een uur wil ik wel eens gratis (of TFP) doen, gewoon om wat ervaring op te doen en wat portfoliomateriaal te verkrijgen. Er is een andere cursiste die door haar omgeving regelmatig wordt gevraagd, maar dat is ook weer iets dat persoonsgebonden is. Niet elke vrienden- of kenissengroep heeft evenveel vraag naar fotoshoots.

En is er niemand die ge kent die eventueel wel graag wat foto's wil hebben?
Ik begrijp ook het probleem niet dat ge hierboven aanhaalt dat het een vermoeid uitziende vrouw is met een kind. Als die zich graag kandidaat stelt om gefotografeerd te worden dan is dat toch ok? Of moet ge daar dan voor betalen en is dat het probleem?

Mij lijkt het toch niet zo moeilijk om mensen te vinden die gratis een portret of wat toffe familiefoto's willen?
 
En is er niemand die ge kent die eventueel wel graag wat foto's wil hebben?
Ik begrijp ook het probleem niet dat ge hierboven aanhaalt dat het een vermoeid uitziende vrouw is met een kind. Als die zich graag kandidaat stelt om gefotografeerd te worden dan is dat toch ok? Of moet ge daar dan voor betalen en is dat het probleem?

Mij lijkt het toch niet zo moeilijk om mensen te vinden die gratis een portret of wat toffe familiefoto's willen?
Ik heb al wat foto's van vrienden of familie, maar zou het graag willen uitbreiden naar mensen die daarbuiten staan. Dus als er een interessante vijver is waarin ik wat kan vissen, lijkt me dat wel fijn om zo meer foto's te maken. Ik kan ook een oproep plaatsen in de lokale "Ge zijt van ..."-groep.

Dat met die vrouw vond ik wat vreemd dat ze vraagt naar naaktfoto's terwijl ze als profielfoto zeer vermoeid poseert met haar pasgeboren kind. Komt een beetje over alsof je poseert in je bruidskostuum op Tinder of als gewijd priester in soutane op Grindr.
 
Ik heb al wat foto's van vrienden of familie, maar zou het graag willen uitbreiden naar mensen die daarbuiten staan. Dus als er een interessante vijver is waarin ik wat kan vissen, lijkt me dat wel fijn om zo meer foto's te maken. Ik kan ook een oproep plaatsen in de lokale "Ge zijt van ..."-groep.
Lijkt mij dat ge daar sowieso wel prijs mee zult hebben, zeker voor een familieshoot, en zeker als ge iets kunt voorleggen uit het verleden.

Ik zal hier nog eens wat foto's posten he, we moeten ook niet altijd lullen!

i-m3qhFXc-XL.jpg

i-sbgBw4g-XL.jpg

i-wtW8FpP-X3.jpg

i-mfn8xRR-XL.jpg
 
Niet iets héél specifiek, eerder de meer gangbare foto's zoals portret - koppel - gezin - trouw - ... Nu, een trouw ben ik niet van plan om gratis te doen, dat is 8+ uur foto's trekken en nadien nog vele uren nabewerking doen. Maar een shoot van een uur wil ik wel eens gratis (of TFP) doen, gewoon om wat ervaring op te doen en wat portfoliomateriaal te verkrijgen. Er is een andere cursiste die door haar omgeving regelmatig wordt gevraagd, maar dat is ook weer iets dat persoonsgebonden is. Niet elke vrienden- of kenissengroep heeft evenveel vraag naar fotoshoots.

Ja zoals gezegd, zo'n lokale groep doet 't wel goed. Moet zeggen dat ik ook hier en daar vrienden en familie gevraagd heb om m'n portfolio op te bouwen, maar ik vond vooral Instagram een goeie tool. Ik heb een paar mensen zo via-via voor de lens gehad en dat ging heel goed. Ik koos bewust ook mensen die heel wat volgers hebben (dus al een +800), zodat hun volgers ook mij zouden leren kennen. Ik heb daaruit zeker een paar klanten gehaald. :)
 
Enig idee waar ik dan wel mijn ding kan vinden om een portfolio bijeen te sprokkelen?
Ik vind meestal wel mensen via zo een FB groepen. Nu ge moet zelf wel een deftige oproep posten en zelf niet door andere berichten scrollen. Dat doe ik toch altijd. En dan is het filteren op welke persoon het meest interessant is voor u.
 
Ik ben op zoek naar een goed statief dat ook geschikt is om mee rond te zeulen tijdens wandelingen. Ik heb nu een goedkoop van Hama maar dat is nogal log en kan zelfs een fuji xt3+ 200 mm lens niet goed dragen (zakt dan langzaam weg). Iemand suggesties?
 
Ik ben op zoek naar een goed statief dat ook geschikt is om mee rond te zeulen tijdens wandelingen. Ik heb nu een goedkoop van Hama maar dat is nogal log en kan zelfs een fuji xt3+ 200 mm lens niet goed dragen (zakt dan langzaam weg). Iemand suggesties?
Wat is het budget want je kan daar vrij breed in gaan?
 
zou ik iets deftig hebben voor 150 euro?
Zelf een leofoto. Kan niet direct checken welke het is, maar denk een ls-224c. Vorig jaar voor €160 kunnen kopen. Ik zie dat deze nu echter in prijs is gestegen, misschien in de solden rondkijken?

Wel een top statief om mee te kunnen nemen. Past juist in of aan mijn rugzak, weegt weinig (voor die prijsklasse) en is stabiel genoeg (eventueel hang je er je zak aan als contragewicht).
 
Ben op zoek naar een toestel voor mijn vriendin. Het gaat hier wel om een beginner zonder fotografiekennis.
Ze had vroeger zelf een Canon toestel (geen idee welk type, ik ken er zelf niets van eerlijk gezegd) maar dat toestel heeft het vele verhuizen en in dozen zitten niet goed verteerd.

Aangezien ik er dus niets van ken, en ik het wil kopen voor haar verjaardag, graag jullie hulp.

Het gaat hier wel om de basis van de basis, maar waar je toch wel wat deftige foto's mee kan maken.
Ik weet dat de echt goede toestellen voor een paar 1000€ gaan, maar is het realistisch om iets te kopen rond de 500-750EUR ?

Thanks !
 
Ben op zoek naar een toestel voor mijn vriendin. Het gaat hier wel om een beginner zonder fotografiekennis.
Ze had vroeger zelf een Canon toestel (geen idee welk type, ik ken er zelf niets van eerlijk gezegd) maar dat toestel heeft het vele verhuizen en in dozen zitten niet goed verteerd.

Aangezien ik er dus niets van ken, en ik het wil kopen voor haar verjaardag, graag jullie hulp.

Het gaat hier wel om de basis van de basis, maar waar je toch wel wat deftige foto's mee kan maken.
Ik weet dat de echt goede toestellen voor een paar 1000€ gaan, maar is het realistisch om iets te kopen rond de 500-750EUR ?

Thanks !
Mijn eerste "echte" camera was een canon m50, ondertussen is daar de mark II van uit en die past net binnen dat budget.
de Kitlens die erbij zit is wel niet de beste, dus met een extra lens erbij ga je wel boven uw budget uitkomen.
Eventueel de 2dehands markt afschuimen naar een koopje
 
Terug
Bovenaan